wie weet er een orginele tractatie??????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 21:41

Leuke ideen allemaal zeg OK dan! !
Jammer genoeg wordt er hier alleen op de kleuterschool écht getrakteerd Scheve mond .
Vanaf de eerste klas mogen de kinderen wel wat uitdelen (een duplo, kinderchocolade enz.) maar er wordt niet zoveel aandacht aan besteed als in Nederland.

Toen mijn dochter 4 jaar ging worden, was ik hoogzwanger van mijn tweede.
Ik had voor kindertjes die op kraambezoek zouden komen, van die snoepflesjes met van die kleine pareltjes erin gekocht (grootste maat). Die pareltjes vond ik een beetje gevaarlijk en daarom had ik ze met gummiebeertjes gevuld.
Mijn zoon had blijkbaar nogal haast en is uiteindelijk 11 dagen te vroeg , op de verjaardag van z´n zusje geboren Rolleyes Haha! !
Ik had eigenlijk als traktatie van die spiesjes met worst en kas willen maken, maar toen wilde mijn dochter graag die flesjes met gummibeertjes uitdelen!
Mijn zoon is om 9.20 uur geboren en ´s middags om 17.00 uur, heb ik 25 kaartjes geschreven met daarop Hoera, op mijn verjaardag heb ik een broertje gekregen! Hij heet Tim en is héél lief !!
De kaartjes hebben we met een lintje aan de flesjes gebonden. De kinderen vonden het allemaal een leuke traktatie Lachen !

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:54

'Vroegah' namen wij altijd van die lang dropslierten. Daar deden we dan van die ringel-nibbits aan, knoopje erin en je hebt een dropkettig met chip-kraaltjes.
We haden allemaal last van jeugdsentiment toen mijn zus voor haar klas met kleutertjes dezelfde tractatie ging maken toen ze jarig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:37

Marinke schreef:
toen ik heel klein was, maakte mijn moeder als traktatie altijd een stekelvarken Haha!
Weet eigenlijk niet eens precies hoe ze het deed. Iig een soort bol met zilverfolie er omheen. En daar allemaal van die lange satestokjes in geprikt, met daaraan allerlei stukjes fruit Haha!

Dat doe ik ook altijd als mijn kinderen trakteren
Die bol maak ik meestal van een halve kool (herfst) of een halve meloen (zomer). De kop maak ik van een halve sinaasappel met kruidnagel ogen en neus.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:41

Sterre schreef:
Leuke ideen allemaal zeg OK dan! !
Jammer genoeg wordt er hier alleen op de kleuterschool écht getrakteerd Scheve mond .
Vanaf de eerste klas mogen de kinderen wel wat uitdelen (een duplo, kinderchocolade enz.) maar er wordt niet zoveel aandacht aan besteed als in Nederland.

Toen mijn dochter 4 jaar ging worden, was ik hoogzwanger van mijn tweede.
Ik had voor kindertjes die op kraambezoek zouden komen, van die snoepflesjes met van die kleine pareltjes erin gekocht (grootste maat). Die pareltjes vond ik een beetje gevaarlijk en daarom had ik ze met gummiebeertjes gevuld.
Mijn zoon had blijkbaar nogal haast en is uiteindelijk 11 dagen te vroeg , op de verjaardag van z´n zusje geboren Rolleyes Haha! !
Ik had eigenlijk als traktatie van die spiesjes met worst en kas willen maken, maar toen wilde mijn dochter graag die flesjes met gummibeertjes uitdelen!
Mijn zoon is om 9.20 uur geboren en ´s middags om 17.00 uur, heb ik 25 kaartjes geschreven met daarop Hoera, op mijn verjaardag heb ik een broertje gekregen! Hij heet Tim en is héél lief !!
De kaartjes hebben we met een lintje aan de flesjes gebonden. De kinderen vonden het allemaal een leuke traktatie Lachen !

Nog gefeliciteerd dan Schijnheilig!
Vind je dochter dat niet erg, der Geburtstag delen met haar broertje?

Ik heb nog uigedeeld tot groep 6, volgens mij Schijnheilig!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 10:44

van een appel een gezichtje maken. M.b.v. prikkers kleine snoepjes als ogen en neus bevestigen, de mond van bv. drop.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:46

Voor de derde verjaardag van mijn dochter heb ik allemaal kleine t-shirts geknipt uit karton (hooguit 15 cm). Een 'Happy Birthday'button erdoorheen (HEMA) en een doosje rozijnen op de achterkant geplakt. Op het t-shirtje schreef ik dan ook nog "Hoera, Benthe 3 jaar!"

Ik heb ook eens van die kleine cadeau-kaartjes gekocht bij de HEMA daar een doposje rozijnen ingeplakt (tja, KDV, dus kleine kindjes) gaatje in het kaartje met de perforator en daardooheen een reflectiesleutelhanger van de Zeeman.

Hebben ze iets te smullen en te bewaren. Voor weinig geld, want HEMA en Zeeman hebben leuke dingen voor weinig geld. Gewoon even de Zeeman binnenlopen (of woon je in België...?) en de ideeën stromen binnen.

Succes ermee!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 23:03

Meeneemdingen vind ik ook altijd heel leuk, een potloodje, een sleutelhangertje etc.
Een van de leukste tractaties vond ik de buttons voor elk kind met zijn/haar eigen naam. De ouders van dat kindje hadden naam met een plaatje erbij geprint en in een button geplakt. Niet duur en niet eens zo gek veel werk.

Amberto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:49

Ik was fan van bananenboten. Een banaan, een sateprikker en dan een zeiltje frobelen... was altijd errug leuk en lekker!

Brasko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 15:42

ben het met de juffies, die geschreven hebben eens, maak er niet teveel werk van. Vorige week heeft een kind in mijn lio-klas, een onwijs leuke in elkaar geknutelde draak met snoep uitgedeeld. Kinderen kijken er niet eens naar, ze scheuren het open, en de meeste vonden de snoepjes niet eens lekker en vroegen om wat anders... heel frustrerend

MoniqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 14:52

Ik heb wel eens snoepijsjes gemaakt.

De originele ijshoorntjes/bakjes gekocht en daar van die witte en roze
halve bolletjes spekkies opgedaan.
Ik heb ook wel eens van minikrentebollen muisjes gemaakt met een doorgesneden spekkie als oortjes en een dropveter als staart en snor. Op het dienblad stond het heel grappig al die muizen maar het was wel een werk. De ijsjes ging sneller.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:54

Fotootje gevonden van de 't-shirtjes':
Afbeelding

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:35

Oooooh wat ziet dat er vrolijk uit Haha!