Bush of Kerry - Poll!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bush of Kerry!?!

Poll eindigt op

Bush
14 (8%)
Kerry
154 (91%)

Totaal aantal stemmen: 168

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 10:28

Ik vind ze allebei niks, maar Kerry is minder erg. Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:17

Kerry natuurlijk!
Is volgens mij ook niet geweldig, maar die Bush gaat volgens mij de derde wereldoorlog inleiden als hij nog 4 jaar aan mag blijven.
Al zie ik het rustig gebeuren dat die achterlijke Amerikanen rustig Bush weer herkiezen.
Toch vreemd, zo'n enorm land, zoveel mensen, en dan niet eens een fatsoenlijke presidentskandidaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:32

Na het zien van de debatten en veel discussies met Amerikanen over oa de verkiezingen zou ik (als het mocht) stemmen op Kerry.
Het is wel kiezen terwijl ik geen volledig beeld heb van de plannen van beide heren, alleen de grote onderwerpen komen nu ter sprake.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:39

Menno schreef:
Dat mensen niet op Bush willen stemmen kan ik begrijpen, maar waarom zou je dan op Kerry stemmen?

Op Kerry stemmen puur omdat je Bush niet mag, is niet overwogen en simpelweg gewoon dom. Hetzelfde als ik zou zeggen dat ik een appel eet omdat ik geen peren lust... Scheve mond

Zoals ik in het vorige topic al zei, zou mijn stem niet naar Bush gaan, maar ook niet naar Kerry. Ik weet gewoon te weinig over die man om er een mening over te hebben.

Ik vind dat nogal een arrogante opmerking. Dus omdat jij niets van beiden weet, stemt de rest ook op Kerry omdat ze Bush niet mogen? Denk dat je dat iets anders had kunnen omschrijven. er zullen er meer dan voldoende zijn die wel weten waar ze over praten namelijk.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 11:40

Er staat ook:

Op Kerry stemmen puur omdat je Bush niet mag...

Als je weet waar je over praat, stem je niet omdat je Bush niet mag, maar maak je een weloverwogen keuze. Dat is iets totaal anders... Knipoog

Laten we het anders zeggen. Osama Bin Laden stelt zich verkiesbaar.

Bush mogen we niet dus stemmen we maar op Bin Laden?
Nee ik vergelijk Kerry niet met Bin Laden

Hoe kun je stemmen op een man waar je weinig van weet? Het enige wat de meesten weten is dat Bush geen goede man is, maakt dat Kerry dan wel een goede man? Met deze gedachtengang zou ik mij dus ook verkiesbaar kunnen stellen en een hele grote kans maken Lachen

Wij hier in Nederland zijn afhankelijk van de beelden die de NOS en RTL uitzoekt. Ik denk dat wij veel minder van Kerry afweten dan de gemiddelde Amerikaan die er dagelijks en op alle mogelijke manieren bij betrokken wordt...

Draai ook dit maar eens om. Hoe dacht de wereld over Pim Fortuyn?
Laatst bijgewerkt door Menno op 16-10-04 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:12

Ok, nu begrijp ik je ook wat beter.

Tja.... maar ja, wat doe je dan met je stem?

Ik ben overigens blij dat ik daar niet hoef te stemmen hoor. Persoonlijk denk ik ook dat alles beter is dan Bush. We hadden de ervaring met zijn vader, niet goed. Nu met hemzelf. Niet goed. Dan krijg je al gauw het idee van alles beter dan dat.

Maar let maar op, wat doen die amerikanen? Die kiezen gewoon nog weer vier jaar voor ellende Lachen

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:14

Fasel schreef:
Tja.... maar ja, wat doe je dan met je stem?

Ik hoef niet te stemmen, ik woon niet in de VS.

Als ik in de VS zou zitten, was ik waarschijnlijk veel beter op de hoogte dan nu en had ik de kandidaat van mijn keuze mijn oprechte stem kunnen geven Lachen

Naar wat ik nu weet zou mijn stem niet naar Bush gaan, maar ik zou pas op Kerry stemmen als ik ervan overtuigd zou zijn dat hij het beter kan....

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:20

Ik heb nog geen argumenten gehoord van de 8 mensen die op Bush hebben gestemd. Ik heb ook op Kerry gestemd omdat Bush het voor mij helemaal verpest heeft. Ik vind dat ze Kerry een kans moeten geven.
Het kan best dat hij het ook verkloot, maar Bush kénnen we nu, en je moet toch wat met je stem daar.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:23

Gerbenfroh schreef:
Ik heb nog geen argumenten gehoord van de 8 mensen die op Bush hebben gestemd. Ik heb ook op Kerry gestemd omdat Bush het voor mij helemaal verpest heeft. Ik vind dat ze Kerry een kans moeten geven.

Waarom Kerry en niet Ralph Nader?

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:24

Omdat hij niet bij de poll staat.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:31

Wát zou Kerry dan beter kunnen dan Bush?

Jij hebt geen argumenten gehoord waarom men op Bush stemt, maar evenmin heb ik argumenten gehoord waarom men op Kerry stemt...

Met Kerry is Bush niet of Bush is Kerry niet, win je geen verkiezing Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:33

Ik geloof dat kerry ervoor zou zijn om amerika terug te trekken uit die oorlog, en dat zou ik toch geen slecht idee vinden.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:45

Bush, allebei is het niets. Maar die Kerry is weer veel linkerser of niet? Nou en ik neig meer naar rechts.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 12:54

Gerbenfroh schreef:
Het kan best dat hij het ook verkloot, maar Bush kénnen we nu, en je moet toch wat met je stem daar
.

Dat is mijn argument. Verder weet ik er ook niet veel vanaf, maar dit is mijn mening. En het gaat hier over je stem tussen Bush en Kerry, Ralph Nader is niet genoemd, dus het heeft geen zin om daar over te beginnen.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:02

ben het met gerbenfroh eens.
Alles behalve Bush

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:10

Desiree schreef:
Ik geloof dat kerry ervoor zou zijn om amerika terug te trekken uit die oorlog, en dat zou ik toch geen slecht idee vinden.

Nee, dat meen je niet. Dat kun je nu toch niet doen. Ook al ben je tegen die oorlog. Je kunt je niet ineens omdraaien en weglopen. Dat wordt een puinhoop, een grotere dan het nu misschien is.

Hoe kunnen hier mensen hopen dat Hillary Clinton over 4 jaar presidente wordt? Die gaat waarschijnlijk eventjes alles afmaken voor haar hubby. Dat wordt lekkerrrrr!!

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:15

John Kerry
1 Supported the war; later said Bush misled nation
2 Involve other nations more in Iraqi rebuilding, security
3 Boost international efforts to secure peace, beat al Qaeda

Waaruit blijkt dat hij zich terug wil trekken?

En last but not least: punt 1... beetje kinderachtig niet?

Kortom, wie er ook president zal worden, het is nooit goed. Mensen willen altijd wat te zeiken hebben...

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:17

Klopt. Persoonlijk zou ik Clinton wel weer terug willen zien. Dat vond ik een goede president.

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:18

Clinton zal op den duur ook wel weer terugkomen denk/hoop ik. Maar dan in vrouwelijke vorm Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:19

Ik stem voor Kerry omdat Bush een domme analfabeet is die zonder zendertje geeneens een debat kan aangaan, door te frauderen is verkozen (zijn we dat allemaal vergeten?) en te achterlijk is om een wereldmacht te leiden, das gewoon om problemen vragen en dat heeft zich al meermaals bewezen ook.
Bush wordt misbruikt door de eigenlijke echte Amerikaanse leiders (de rijke tisten die over ruggen van anderen gaan) en feitelijk is dat sneu voor hem want hij kan er ook niet aan doen dat ie met het iq van een serviet is geboren. Ach gut

Kerry kan tenminste voor zichzelf denken en is voor zover ik weet niet de pop in de republikeinse poppenkast die Bush wél is en altijd is geweest.

Jullie gaan me niet vertellen dat het huidige regerend Amerika zo een goede job doet, daar heb ik teveel boeken, artikels, documentaires en nieuwsberichten voor gelezen en gezien.

Free country my ass!

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:29

Loolapelooza schreef:
Ik stem voor Kerry omdat Bush een domme analfabeet is.

Dan ben jij het ook? Weet je wat een analfabeet is?
Ik dacht dat Gore degene was die fraudeerde.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:35

Ik heb Bush Gestemd Lachen

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 13:43

Franske schreef:
Ik heb Bush Gestemd Lachen

Fahrenheit 911 al gezien? Nee zeker....

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:01

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben het volledig eens met de meesten van jullie wat Bush betreft, maar wat mij verbaast is dat in dit topic ruim 90 mensen voor Kerry hebben gestemd, maar dat NIEMAND kan vertellen wat er zo goed is aan deze man.

Verkiezingen zijn bedoeld om het volk te laten beslissen wie de beste kandidaat is. JIJ kiest die kandidaat waar JIJ achter staat, de kandidaat welke voor JOUW MENING opkomt.

90% hier stemt op Kerry en haast niemand weet mij zijn politieke visie te vertellen en welke meningen hij deelt. Hoeveel waarde kunnen we op deze manier aan de verkiezingen hechten?

Bush verliest wel de verkiezingen op deze manier, maar Kerry zou hem alleen op papier winnen...

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 14:04

Dus Bush is voor jou de beste kandidaat? Waarom?