Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:56

Anique_Vaandrig schreef:
hahaha! ik heb gisteravond in een stuip gelegen om die vrouw met dat oranje haar Clown

Leg eens uit, want ik heb niet gekeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:00

de manier van praten, haar stellingen, de woorden die uit haar mond kwamen en dan dat hoofd erbij Haha! Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:01

daar ben ik het volledig mee eens sando, alle mensen hierboven hebben wel zoiets van respecteer mijn kinderloze wens maar terwijl ze dit schrijven zit de gruwelijke gedachte van onze monstertjes in hun gedachten, wij respecteren jullie kinderloze wensen respecteren jullie dan ook onze kinderen?

hier boven las ik ook een zin van een moeder waarop ze schreeuw, ik vind dan ook alleen mijn eigen kinderen leuk en alle andere kinderen kunnen ze naar de maan schieten, zou jij het leuk vinden als ik dat over jouw kinderen zei? ik voel me trouwens helemaal niet aangesproken hoor!
voor ouders met kids, geef ze een deftige opvoeding met normen en waarden want in deze wereld is dat zeker nodig!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:06

Sorry Isabelle, je hebt helemaal gelijk...Komt een beetje voort uit het feit dat ik tegenwoordig nogal wat verschillende kinderen zie, die hier ook met mijn kinderen komen spelen, en waarvan mijn tenen krom gaan staan zo brutaal als ze doen.

Ik had het misschien een beetje genuanceerder op kunnen schrijven, maar m'n gevoel nam even de overhand. Scuses aan diegenen die zich eventueel gekwetst voelen...

Ingridtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:11

Jahoor geen kinderen, je mist dan het mooiste op de wereld.. OK dan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:12

Sando schreef:
Dat je zelf geen kinderen wil is oke hoor, maar een hekel aan.....dat is nogal cru. Je bent zelf ook kind geweest.

En je kunt geen hekel hebben aan bevallen want je hebt het niet meegemaakt, je kunt wel zeggen dat je het niet zou durven of wat dan ook, maar je kunt er geen hekel aan hebben.

Ik respecteer ieder zijn eigen mening om wel/ geen kinderen te krijgen, maar Qiana is voor mij het mooiste wat me ooit is overkomen.

Sando, het is bij mij nu eenmaal zo.
Of dat nog ooit veranderd Verward Who knows...

Ingridtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:14

Dom Dom Sando, je denkt niet echt na op de vroege morgen (vroeg???)

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:26

Ingridtje schreef:

excuse me ?? Verward
Laatst bijgewerkt door Sando op 15-10-04 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:27

Ingridtje schreef:

maar waar dit op slaat?? ikheb bewust gekozen voor kinderen. Ik kan me ook niet voorstellen dat mensen dit niet willen.. MAAR IK RESPECTEER HET ZEER! en dat jullie er ook voor uit komen,.. want idd.,. kijkend naar mijn moeder.. die vroeg altijd wanneer wordtr ik oma/? en dat is verschrikkleijk gewoon!!

En idd als je kindervrij wilt zijn en blijven is dat confronterend en af en toe wordt je er schijt ziek van!!!

Maar om nu te zeggen ik heb een HEKEL aan kinderen.. ja idd vind ik te ver gaan.
Je heb er niks mee, ( zo kanje het ook formuleren) moet ikook maar zeggen .. ik heb een hekel aan KWPN paarden? of in die trend.. nee dan zeg je ( om die mensen die er 1 hebben niet voor het hoofd te stoten.) niets voor mij of ik heb er niks mee..

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:32

Ingridtje schreef:
Jahoor geen kinderen, je mist dan het mooiste op de wereld.. OK dan!

*haalt schouders op* voor jou misschien. Voor mij bestaat het mooiste op de wereld uit reizen, zeilen, me vrij voelen.

M'n broer snapte het ook niet, dat ik geen kinderen wil.

Ik: Waarom neem jij eigenlijk geen paard? Paarden zijn toch hartstikke leuk?
Hij: huh?
Ik: Paarden hebben is echt het mooiste wat er is, je weet niet wat je mist!
Hij: Maar ik heb helemaal niets met paarden!
Ik: je gaat er wel van houden als het er eenmaal is.
Hij: Ik WIL helemaal geen paard. Dat kost veel tijd, geld en werk, en ik vind ze niet eens leuk!
Ik: Het is echt de moeite waard hoor, je krijgt het er dubbel voor terug. Je zal zien dat je er nooit spijt van zal krijgen!
Hij: voor jou misschien. Ik heb niets met paarden, waarom zou ik er dan eentje moeten nemen?

...

Ingridtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:34

Ook met kinderen kan je zeilen en meer doen... lijkt me een beetje overdreven.
Maarja eigen keuze is ook reuze toch ???

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:35

ArwenLune schreef:
*haalt schouders op* voor jou misschien. Voor mij bestaat het mooiste op de wereld uit reizen, zeilen, me vrij voelen.

M'n broer snapte het ook niet, dat ik geen kinderen wil.

Ik: Waarom neem jij eigenlijk geen paard? Paarden zijn toch hartstikke leuk?
Hij: huh?
Ik: Paarden hebben is echt het mooiste wat er is, je weet niet wat je mist!
Hij: Maar ik heb helemaal niets met paarden!
Ik: je gaat er wel van houden als het er eenmaal is.
Hij: Ik WIL helemaal geen paard. Dat kost veel tijd, geld en werk, en ik vind ze niet eens leuk!

...

ja maar jij gaat wel een kant op die hier helemaal niks mee te maken heeft.

een paard is niet iets van JEZELF, je EIGEN VLEES EN BLOED, een paard is iets waar je kunt van gaan houden maar je kan nooit over een paard zeggen van, dat is echt helemaal van mijn, ik heb dat gemaakt Schijnheilig

Een kind is geen dier he dus vergelijk het er ook niet mee!!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:40

Je mist het punt blijkbaar, het heeft er zeker wel mee te maken. Ik heb niets met kinderen. Waarom zou ik ze dan moeten nemen? Als jij niets met koeien hebt zou je ook raar opkijken als iemand je opdrong dat je koeien moest gaan houden.

Voor jou maakt het verschil tussen een kind en een dier, voor mij zijn het allebij wezens waar je voor moet zorgen en waar je van kan houden.

Of het wel of niet m'n eigen vlees en bloed is kan me niets schelen. Ik kan ook van m'n eigen ontwerpen zeggen "dat is echt van mij, dat heb ik gemaakt" en dat is leuk. Maar om dat nou als reden te noemen om aan een kind te beginnen?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:42

Ik heb zelf kinderen en zou het niet anders willen maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat een ander dat ook zou moeten denken.
Wat AW zegt daar kan ik me wel in vinden en vindt het niet een gekke gedachte.
Er zijn mensen die echt gek zijn met dieren, nou en!
Dat is toch hun keuze?

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:43

Zit ik me verdomme toch weer te verdedigen he. Dit is dus de reden dat zoveel kindvrije mensen roepen dat ze een schurfthekel aan kinderen hebben. Dan houden al die ouders eens op met meieren over wat we wel niet missen.

IK WIL ZE NIET. Fijn dat jij er blij mee bent, maar IK WIL ZE NIET en dat is dus NIET ter discussie. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen?

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:44

ik wil jullie zeker geen redens geven om kinderen te nemen, echt niet, ieder voor zich toch!

wat ik alleen maar duidellijk wou maken, jij stelt die vraag aan je broer maar stel de vraag eens aan je broer, wil je een paard of wil je een kind is volgens mijn toch een groot verschil!

ik hoef inderdaad geen koeien en als ze me er 1 aanbieden hoef ik hem ook niet te hebben, ik snap je punt wel maar de vergelijking ligt zover uit elkaar!

er zijn ook mensen die bijvoorbeeld geen man of vrouw willen, die dus bewust alleen blijven, dat is ook hun eigen keuze natuurlijk! ieder gaat voor zich alleen vind ik het in dit topic vrij teleurstellend dat mensen die bewust kinderloos blijven zo assertief staan tegenover mensen die bewust wel kinderen willen!

het is nu niet omdat ik zelf kindjes heb en er dolgraag nog 1 bij wil hebben dat ik zo reageer maar elkaars wensen respecteren mag toch ook wel een beetje! toch?

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:51

Jij maakt het verschil omdat een kind heel iets anders is als een paard voor jouw maar dat hoeft voor die ander niet zo te zijn.
Daar zit het verschil.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:51

leuk om te zien dat dit soort discussies altijd "het beste in de mens" naar boven brengt Haha!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 10:52

Het wel of niet hebben van een kinderwens roept blijkbaar nogal wat emoties op...

Persoonlijk vind ik het krijgen van mijn kindjes het mooiste wat me overkomen is. Het is een bekroning van de liefde die m'n man en ik voor elkaar voelen. Ze geven een hoop werk, maar je krijgt er ook iets heel speciaals voor terug, ze maken het kind in jezelf weer wakker en leren je de wereld weer opnieuw door de ogen van een kind te zien.
Als ik verdriet heb, krijg ik een armpje om me heen en een nat kusje in mijn nek. 's nachts, voor ik ga slapen, ga ik altijd even bij ze kijken hoe mooi ze zijn in hun slaap, en dan voel ik zo'n trillertje in m'n buik...
Als ik iets moois, ontroerends of zieligs zie, voel ik veel meer emotie dan vroeger...net of je emoties fijner afgesteld staan.

Slechts 10 jaar geleden dacht ik er nog heel anders over, wilde absoluut geen kinderen, maar liever veel dieren, was toch veel leuker.. Maar dat kwam ook doordat ik weinig leuke voorbeelden van kinderen om me heen had. Er is de laatste generaties ook iets wezenlijks veranderd lijkt het wel. Er zijn veel kinderen die op kleuterleeftijd niets anders doen dan op straat rondhangen en brutaal zijn. Een grote bek hebben naar ouderen en de boel lopen te slopen. Dat geeft een heel ander, negatief beeld van kinderen.

Je kunt toch niet door anderen overtuigd worden over het feit of kinderen wel of niet leuk zijn. Maar ik weet uit ervaring dat als je op je 22e, of zelfs je 29e 100% zeker meent te weten dat je geen kinderen wilt, je zo'n 10, 15 jaar later nog wel eens versteld zou kunnen staan van jezelf...

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:01

SuperPepeijn schreef:
leuk om te zien dat dit soort discussies altijd "het beste in de mens" naar boven brengt Haha!

en waar slaat dit op?

ik probeer hier niemand te overtuigen, iedereen zoekt dit soort dingen voor zichzelf uit!
en dat een paard voor de ene evenveel betekend als voor de andere het hebben van een kindje vind ik ook prima maar die vergelijking gaat in mijn ogen gewoon niet op!

dieren zijn geen mensen al moeten ze ook opgevoed worden!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:22

Euhm, misschien moeten jullie even de kop van dit topic veranderen.. Je kan het ook heel anders opvatten namelijk..

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:23

nee, de vergelijking paard en kind gaat echt niet op.

mijn dieren zijn alles voor me:"als mijn kinderen"zeg ik wel eens, maar tussen Qiana en Peru zit echt wel een verschil hoor.

Ik veroordeel ook niemand. Ieder moet voor zich weten of dat die kinderen wil ja of nee, maar ik merk wel enige agressie van de kinder-vrije mensen.... Een schurfthekel hebben aan kinderen ? Dat vind ik dus echt een belachelijke uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:23

Ieder zijn keuze, al moet ik wel zeggen dat ik kindervrijen over het algemeen nogal grof vind in hun taalgebruik over kinderen.

En een kind is niet hetzelfde als een dier. Van uitspraken als: mijn paarden zijn mijn kinderen lopen de rillingen over mijn rug. Dat je ze niet wilt oke, maar doe dan niet net alsof je weet wat het is om kinderen te hebben.

Overigens druk ik niemand mijn kinderen bij kraamvisite door de strot, sterker nog, ik heb het liever helemaal niet Lachen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:27

Ik heb ook echt helemaal niks met kinderen.
Moet er ook niet aan denken om ze te krijgen (wie weet over 10 jaar)

Maar goed voorlopig nog lange niet.
En AL ik ben het met je eens, je word er idd ziek van om je steeds maar te verdedigen.

Fijn dat jullie kids willen, wij willen ze niet en daarmee klaar. Geweldig dat je er blij mee bent en zo zijn wij blij dat we kindervrij zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 11:35

ik heb geen kinderen,en zal geen kinderen krijgen,mocht het per ongeluk alsnog gebeuren wordt het er per accuut uitgehaald....
ik gebruik zeer goede conceptie dus hoop dat het nooit zover hoeft te komen,maar zou echt accuut abortus laten plegen bij zwangerschap(het idee alleen ,ik heb wel eens nachtmerries dat ik zwanger ben,dan ben ik de hele nacht bezig het te laten verwijderen).

mijn dieren zijn mijn kinderen,dus mijn honden en paarden zijn mijn kinderen.

ieder die wel kinderen heeft,heel veel plezier en geluk ermee,ik hoop voor alle kinders dat ze gewenst zijn en een goede en leuke jeugd hebben...maar ik blijf erbij,kan me mooiere dingen voorstellen om te krijgen als een kind.

valt mij trouwens op dat in mijn vrienden kring maar erg weinig mensen kinderen hebben.
en de uitspraak dat je met kinderen net zo leuk kan zeilen,volgens mij ben je dan meer bang dat ze overboord slaan als dat je geniet.

moet wel zeggen dat ik kinderen(jonge mensen) vanaf een jar of 11 wel leuk gaat vinden,maar die tijd daarvoor,mogen ze van mij overslaan..