x

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 12:37

Tereinwagens ontmoedigen omdat ze zwaarder zijn en meer brandstof verbruiken?!
Dan heeft ze mijn stoomwagen nog niet gezien. Haha! Weegt ongeveer 2 keer zoveel als een grote tereinwagen, gebruik minimaal 5 liter motorolie in de week, en lust nog een aardig slokje diesel ook.
En dat is een gewone personenauto.

Ze zijn gewoon aan het zoeken nu. Het is om ziek van te worden. Wat een bullshit.
Dit kabinet is gewoon een grote vlaag van verstandsverbeistering.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:14

Ik word steeds blijer dat ik in Belgie woon Haha!
Daar worden vaker toch nog beslissingen genomen onder het genot van een biertje Schijnheilig
Geeft zo nu en dan ook vreemde effecten, maar goed we kunnen er mee leven in het belgenlandje Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:18

Citaat:
Tja, de meeste mensen zetten hun kinderen bij school af en rijden door naar het werk, Vroegah zaten de moeders meestal thuis

Mijn moeder werkte vroegah ook al
En toch konden we fietsen.

Op die school was het toen zelf zo geregeld dat alles binnen de bebouwde kom moest lopen en daarbuiten mocht je met de fiets komen.
En dat kwam omdat ze anders fietsenstalling tekort hadden.

Zouden ze nu eens mee aan moeten komen Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:23

Ik hoorde vorige week dat het kabinet door het overgrote deel wordt uitgekotst. Ik zou de eer maar eens aan mezelf gaan houden dan. Maar nee, ze blijven zitten, koste wat kost.

Nederland koos en ze hebben er zelf een mooie andere draai aan gegeven. Tja.....

Je ziet dat ze gewoon stukje voor stukje iets pakken. Van gekkigheid weten ze niet wat ze doen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:59

runningkawa schreef:
Mijn moeder werkte vroegah ook al
En toch konden we fietsen.

Op die school was het toen zelf zo geregeld dat alles binnen de bebouwde kom moest lopen en daarbuiten mocht je met de fiets komen.
En dat kwam omdat ze anders fietsenstalling tekort hadden.

Zouden ze nu eens mee aan moeten komen Haha!

Ik herken dat, dat was bij mij op school vroeger ook zo!
En je moest echt niet proberen om met de fiets te komen hoor, want dan kreeg je gelijk straf en mocht je terugfietsen om vervolgens te voet weer terug te komen.

Ik moest ongeveer anderhalf, twee kilometer lopen.

Fietsen op de middelbare school was 15 kilometer enkele reis en ik kreeg geneens een brommer op mn 16e Verdrietig *LOL*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 13:59

Mijn moeder kon ons vroeger niet naar school brengen. Mijn vader bracht ons voor dat hij naar zijn werk ging met de fiets naar school. Dan stapte hij thuis in de auto en reed naar zijn werk.

Op een middelbare school hebben ze hier wel een regel:
Je mag alleen met de fiets naar school als je meer dan een kilometer van school af woont, anders moet je lopen...

Laten ze zoiets dan ook bij basisscholen doen; alleen als je meer dan 3 km van school af woont mag je met de auto bijvoorbeeld.

(heb overigens zelf een klein, oud golfje, die gaan ze er voorlopig nog niet uit gooien). Voelde me wel veiliger in de Multipla van een kennis en de BMW van mijn vader dan in mijn eigen tuf tuf... Als ik die van mij tegen een boom aan zet overleven nog de auto noch ik het denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:03

Ik vind het belachelijk dat ze mensen willen verbieden met de auto naar school te gaan om hun kind te brengen. Dat zou toch te zot voor woorden zijn?!?!?! Dat kan een school niet voor je beslissen hoor.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:06

Heb ik eindelijk mijn rijbewijs, verdwijnen dadelijk de jeeps hier op de oprit. Rijdt zoveel fijner, meer overzicht, en ideaal met trailer/caravan.
Stelletje rampmonoglen, die ministers...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:08

Sorane schreef:
Ik vind het belachelijk dat ze mensen willen verbieden met de auto naar school te gaan om hun kind te brengen. Dat zou toch te zot voor woorden zijn?!?!?! Dat kan een school niet voor je beslissen hoor.

Waarom zou dat niet kunnen?
Om de veilighied van alle kinderen te vergroten
Nou dat noem ik nog eens een regel die ergens op slaat.

Meer dan een regel dat grote auto's het niet zouden mogen en kleintjes wel?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:09

Ik kwam gisterenavond later thuis en heb het journaal op de herhaling gezien.
Het moet niet gekker worden. Waar is dit kabinet meebezig. Verward
Volgens mij wist ze het zelf niet wat ze er mee aanmoest, want ze kwam niet goed uit haar woorden. En kon niet echt overtuigen waarom
Het wordt er niet beter op hier in Nederland.

Jennygirl

De discussie loopt ook in de UK. Ik heb daar laatst een programma hierover gezien. Het is echter wel dat deze auto's slechter voor het milieu zijn en een grotere ravage veroorzaken in geval van een ongeluk.
Volgens mij heeft de minister hetzelfde programma gekeken.
Wat zou ik graag een jeep rijden. Lijkt me heerlijk.

Anoniem

Die veiligheid is de verantwoording van de ouders. De straten waar die scholen zitten gelden de normale verkeersregels. Dus ik zou niet inzien waarom je niet met je auto naar school mag, maar wel in de omgeving mag rondrijden.
Dat slaat toch nergens op?!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:13

Weet je hoe druk het is om half 9, half 12/12 uur en en 3 uur?? Al die rennende kids bij elkaar... Ik zou er niet graag tussen rijden met mijn autootje hoor. Je hebt heel erg weinig overzicht dan.

Ik zou als regering zijnde idd auto's bij scholen verbieden. Veel veiliger voor de kids en er is echt wel een goede basisischool in de buurt te vinden. Hier zitten er in een straal van 1,5 km van mijn huis zeker 4.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:14

Die gasten hebben werkelijk waar niks beters te doen lijkt wel he...
ALs iedereen nou gewoon in een jeep gaat rijden is alles weer veiliger, haha...nee, die jeeps zijn juist naar mijn idee veiliger dan een panda oid..
Als het kabinet zich nu eens meer bezighoud met de zorg en onderwijs en al het criminele en zinloosgeweld gebeuren, dan gaat NL er een stuk leuker uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:15

Het gaat toch om het parkeren enz?

Als ik kijk bij scholen hier in de buurt, die wegen mijd ik letterlijk als ik rond ophaal tijd daar moet zijn.
Je kunt er simpelweg niet door, staat helemaal vol geparkeerd.

1 school is naast de huisarts en toen ik daar vorig jaar met mijn moeder heen moest, die een olifanten poot van een naar binnengeslagen ontsteking had, kon ik niet tot aan de huisarts komen, ze zou 500 meter moeten lopen (wat ze niet kon)

Nou ik heb dan maar een klein jeeppie
Maat met luide claxon en een boos gezicht stond ik dan eindelijk bij de HA voor de deur.
En dan van die domme (ophaal)moeders, die je raar aankijken Scheve mond
rond schooltijd is het hun straat of zoeits
Ja doei, dan hebben ze aan mij toch echt de verkeerde

dat is waar het dan denk ik om gaat, want het is reuze iiritant
Maar of fat met grote auto's te maken heeft??

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:21

runningkawa schreef:
Het gaat toch om het parkeren enz?

Als ik kijk bij scholen hier in de buurt, die wegen mijd ik letterlijk als ik rond ophaal tijd daar moet zijn.
Je kunt er simpelweg niet door, staat helemaal vol geparkeerd.

1 school is naast de huisarts en toen ik daar vorig jaar met mijn moeder heen moest, die een olifanten poot van een naar binnengeslagen ontsteking had, kon ik niet tot aan de huisarts komen, ze zou 500 meter moeten lopen (wat ze niet kon)

Nou ik heb dan maar een klein jeeppie
Maat met luide claxon en een boos gezicht stond ik dan eindelijk bij de HA voor de deur.
En dan van die domme (ophaal)moeders, die je raar aankijken Scheve mond
rond schooltijd is het hun straat of zoeits
Ja doei, dan hebben ze aan mij toch echt de verkeerde

dat is waar het dan denk ik om gaat, want het is reuze iiritant
Maar of fat met grote auto's te maken heeft??

Toevallig is mijn HA ook naast een basisschool dus ik herken de situatie als geen ander! Rond schooltijd kun je daar als ziek persoon je auto dus ECHT niet kwijt wat inderdaad verschrikkelijk is voor als je niet kunt lopen of te ziek bent om te lopen. Geloof me dat je met 40 graden koorts niet graag een paar honderd meter wilt lopen.

En tot mijn verbazing zie je dan moeders die twee straten verderop wonen, hun kinderen met de auto ophalen! En maar klagen over de onrust in de straat. Dan denk ik: begin eens bij jezelf.

Het gebruik van de auto voor ieder wissewasje is een voortvloeiing van de hedendaagse maatschappij met al die normen en waarden waar iedereen zn bek over vol heeft.

Ik heb geen kinderen, maar ALS ik ze had, konde ze lopen of fietsen. klaar uit.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:21

Ouders dwingen om de school in de buurt te kiezen voor de kinderen vind ik kwalijker dan ouders uit de wijk dwingen om de kinderen lopend naar school te brengen. Niet alle scholen zijn geschikt voor alle kinderen en ik heb zeer bewust gekozen voor een Montessorischool en niet de ouderwetse school in het dorp.

De verkeerschaos bij onze school is ook extreem, vooral door de foutparkeerders want er is te weinig parkeergelegenheid. Ik zou het toejuichen als ze zouden eisen dat kinderen uit de wijk niet meer met de auto gebracht zouden mogen worden. Als ik zelf in die wijk zou wonen zou ik dat zeker ook niet doen. Toen we nog 3 km. van de school woonden gingen we ook zo vaak mogelijk met de fiets.

En de idioten die hun auto in bochten zetten, voor de uitrit van het fietspad (waar alle kinderen fietsends langs moeten), midden op het parkeerterrein zodat niemand meer een kant op kan, die mogen ze van mij eens sytematisch gaan bekeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:29

DePennyBitch schreef:
Het gebruik van de auto voor ieder wissewasje is een voortvloeiing van de hedendaagse maatschappij met al die normen en waarden waar iedereen zn bek over vol heeft.

Ik pak mijn auto ook als het even kan hoor. Oke naar de supermarkt om de hoek loop ik. Maar als ik verder moet dan neem ik mooi de auto. Ik betaal er flink wat aan wegenbelasting voor.

Mijn moeder bracht ons ook naar school met de auto. Ze reed dan meteen door naar haar werk. En ja we woonden 4 straten verder en toch bracht ze ons. Het lag op haar route.
Ik vind dat ouders dat helemaal zelf moeten bepalen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:33

Sorane schreef:
Ik pak mijn auto ook als het even kan hoor. Oke naar de supermarkt om de hoek loop ik. Maar als ik verder moet dan neem ik mooi de auto. Ik betaal er flink wat aan wegenbelasting voor.

Mijn moeder bracht ons ook naar school met de auto. Ze reed dan meteen door naar haar werk. En ja we woonden 4 straten verder en toch bracht ze ons. Het lag op haar route.
Ik vind dat ouders dat helemaal zelf moeten bepalen.

Ik vind het kortzichtig om maar te stellen dat je de auto pakt WANT je betaalt zoveel en zoveel wegenbelasting! Dan kijk je dus niet verder dan je neus lang is imo.

En ik blijf er bij dat er niets mis mee is om kinderen te laten lopen, fietsen of wat dan ook. Ze zijn niet van suiker en een beetje beweging is goed voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:34

Ze moeten het idd, zelf bepalen
totdat het niet meer kan, door verkeers/parkeer problemen.

Ik hoef toch geen last te hebben van andere hun auto's/kinderen omdat die niet kunnen lopen en ik niet meer naar de HA kan (betaal ook genoeg premie daarvoor)
Kom op, dat zou ff lekker zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:38

DePennyBitch schreef:
Ik vind het kortzichtig om maar te stellen dat je de auto pakt WANT je betaalt zoveel en zoveel wegenbelasting! Dan kijk je dus niet verder dan je neus lang is imo.

En ik blijf er bij dat er niets mis mee is om kinderen te laten lopen, fietsen of wat dan ook. Ze zijn niet van suiker en een beetje beweging is goed voor ze.

Waarom is dat kortzichtig? Het is toch mijn auto en mijn beslissing? Als ik besluit de auto te pakken om een half brood te gaan halen, dan moet ik dat toch weten?
Naar mijn weten is een auto er om je te vervoeren en er zijn geen regeltjes dat je een bepaald aantal km moet rijden hoor.
Ik vind dat ik genoeg betaal voor dat ding dus maak ik er ook gebruik van.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:39

Kun je niet gewoon aan komen rijden, kids een zetje de auto uit geven, en dan wegrijden? Of MOET er geparkeerd en geklept worden?
Ik heb geen kids, maar ik snap die behoefte tot parkeren niet.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:40

Ik woon tegenover de basisschool hier in het dorp. Klein dorp, op die school zitten alleen maar kinderen uit het dorp, zo'n 180 leerlingen.
De straat hier loopt dood, en rond 12 uur en half 4 staan er zo'n 30 moeders met fietsen hun kinderen op te wachten. Allemaal mensen die hier 2, 3 straten verder wonen. Maar aan het eind van de straat staan er kweetnietheveel auto's, kriskras door elkaar, met kinderen op de toeters enz, en daar staan dan ook moeder hun kinderen op te wachten, die ook maar een paar straten verder wonen. Terwijl het oversteken goed geregeld wordt door brigadiers. Dus ik me afvraag, waarom die kinderen nou met de auto gebracht worden

In Den Bosch heb ik toen ik een maand veel autorijles had echt me zo zitten ergeren. Moest je vol op de rem voor een autootje wat ineens zomaar de weg op kwam, en dat reed dan 500 meter voor je, en ging ineens stilstaan. Bleek je voor een basisschool te staan. En dan niet aan de kant gaan of wat dan ook, nee gewoon blijven staan.
En dat waren meestal van die koekblikjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:42

Jennygirl schreef:
Kun je niet gewoon aan komen rijden, kids een zetje de auto uit geven, en dan wegrijden? Of MOET er geparkeerd en geklept worden?
Ik heb geen kids, maar ik snap die behoefte tot parkeren niet.

Als ik mijn broertje met de auto naar school bracht dan parkeerde ik netjes en bracht hem binnen. Waarom? Omdat ik dat wou, en ja ik stond ook wel eens te praten met andere mensen die ik kon.
Maar waarom zou dat niet mogen? Als ik netjes geparkeerd sta waar dat mag, waarom zou ik hem niet naar binnen mogen brengen en even een babbeltje maken?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 14:42

Sorane schreef:
Waarom is dat kortzichtig? Het is toch mijn auto en mijn beslissing? Als ik besluit de auto te pakken om een half brood te gaan halen, dan moet ik dat toch weten?
Naar mijn weten is een auto er om je te vervoeren en er zijn geen regeltjes dat je een bepaald aantal km moet rijden hoor.
Ik vind dat ik genoeg betaal voor dat ding dus maak ik er ook gebruik van.

Zolang je er niemand mee hindert, moet je dat helemaal zelf weten
Maar als je daarmee samen met die andere ouders de hele straat blokkerd, vind ik het een ander verhaal worden

En het kabinat gaat dan zeuren dat het komt door grote auto's aan school
Misschien beter gezegt, te veel auto's aan school, die daar helemaal niet hoeven te staan?