Hoe ver van tevoren... (trouwvraag)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:15

Lame schreef:

Hoe mijn dag eruit zou zien? Het liefst met mijn ouders, GJ z'n ouders naar het stadhuis en lekker uit eten.. Geen groots feest, geen rare dingen..



En hoe denkt GJ hier over?

Als hij er net zo overdenkt dan hebben de ouders zich daar maar bij neer te leggen. Het is jullie dag en jullie betalen de dag, ik heb altijd zoiets van als je het zelf betaald heb je ook zelf er alles over te zeggen.

En jouw wens van alleen ouders is duidelijk, dan hoeft ook niemand zich gepasseerd te voelen!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 09:29

Ja GJ is wel van een groot feest.. Die heeft zo iets.. we doen het maar één keer, dat is wel een feestje waard..

Er zitten ook wel leuke dingen aan hoor. We gaan met de koets van de rijvereniging naar het stadhuis, ruiters erbij etc. We vieren het thuis, we hebben een grote tent in de wei en dat lijkt me ook wel leuk. Ik denk ook dat het komt dat ik nog niet alles tot in detail geregeld heb en dat maakt me onzeker.

Mijn schoonmamma houdt ik wel in toom.. (ze had al bepaald wie onze bruidskindertjes konden zijn..hahaha..echt niet) En zo hebben we ook bedacht dat we niet in de kerk trouwen.. We komen er nooit, dus waarom nu wel.. Dus op sommige punten laat ik me niet van de wijs brengen.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:36

Zo te horen wordt het niet alleen jouw, maar ook je schoonmoeders bruiloft Boos!

Nee hoor, knap dat je je poot stijf houdt bij ECHT belangrijke dingen, zoals al dan niet in de kerk trouwen...

(sorry, krijg al kriebels bij het idee dat mijn schoonmoeder dingen als ooms en tantes gaat beslissen. Ik zie haar ertoe in staat!)

Veel plezier!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:45

ik ben in augustus getrouwd, en mijn schoonmoeder is begin juni begonnen met de jurk te maken.
Maar van winkels heb ik geen idee.

Hou wel de bruidsshows in de gaten, dat is heeeeel leuk!

Wij waren zo'n 10.000 GULDEN kwijt.
Koets was redelijk goedkoop, 600 gulden.
Een feest met band en zo'n 150 man, geen luxe hapjes, wel bittergarnituur en kaas en worst enzo. Alles mocht gewoon geschonken worden.
Zaal rekende geen zaalhuur.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:00

Ik had voor de daggasten een lijstje gemaakt van mensen die ik het liefs mee wilde. Boven die ik het liefst mee had en onder die ik er ook graag bij had maar minder dan nr 1 zeg maar.
Toen hebben we beslist dat we 24 daggasten wilden, dan zie je iedereen ook een beetje persoonlijk. Ipv dat je zoiets hebt van 'was die er eigenlijk ook?' Iedereen tot nr. 24 uitgenodigd en die daaronder zat had 'pech'.
Veel sterkte..

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 10:12

Lame schreef:
Geen ooms en tantes, dat zou ik ook wel willen maar (quote schoonmamma) dan zou GJ z'n bruiloft de enige zijn waar dat niet voorkomt.. Bij alle andere bruiloften mochten ze wel komen..


jammer dan. Dat was bij ons ook het geval, daarom waren ze van harte welkom in het stadhuis en bij de koffie erna, maar verder niet. Wij hebben niet eens een feest gegeven, de totale groep was dus 30 man sterk (en die waren er dus wel de hele dag).

Citaat:
Duzz.. dan ook gezellig mijn ooms en tantes erbij.. Overdag zitten we op 73 man! Belachelijk veel he! Dan sávonds nog vrienden, collega's vage kennissen erbij tot ongeveer 150 man..

en wie gaat dat allemaal betalen? Niet jouw schoonmoeder denk ik toch.

Citaat:
Hoe mijn dag eruit zou zien? Het liefst met mijn ouders, GJ z'n ouders naar het stadhuis en lekker uit eten.. Geen groots feest, geen rare dingen..

gewoon lekker doen, zo zag mijn dag er ook uit. Waarschijnlijk heb je het al aan iedereen verteld, anders houd je het gewoon stil tot na de grote dag *LOL*

Hoe denkt jouw GJ er over?

En dit was onze dag:

11 uur verzamelen bij mijn ouders (gasten waren onze ouders + broers met evt aanhang, mijn oom en tante Knipoog met kinderen, en een flinke handvol goede vrienden, totaal 30 man)
half 1 - 1: gemeentehuis
1-2: kofffie + gebak
2-4: stad in (gasten, we hadden wat tips voor Den Bosch voor hen verzameld) ) / foto's maken (wij)
4-5: rondvaart
naar restaurant rijden
6-laat: chique diner

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 12:03

miepmiep schreef:
Zo te horen wordt het niet alleen jouw, maar ook je schoonmoeders bruiloft Boos!


Haha, ja als het aan haar zou liggen wel ja! Ik heb haar ook niet uitgenodigd om mee te gaan passen met de jurk en dat vind ze ook al helemaal niks. Ze heeft graag over al een mening over.. Maar wij verschillen te erg van smaak, dus die trouwjurk doe ik wel met mijn eigen moeder..haha

Het komt wel goed. Waarschijnlijk word ik een stuk rustiger als ik het meerendeel geregeld heb..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 13:28

Dat laatste is heel herkenbaar, Lame
Ik had ook de zenuwen toen ik vanalles moest regelen, en toen het eenmaal geregeld was heb ik nergens last meer van gehad, ook niet op de dag zelf.

Wij hebben onze bruiloft met ca. 50 personen gevierd, we zijn pas om 16:00 uur getrouwd.
Daarna met z'n allen de boot op (ja, letterlijk *LOL*) en daar hebben we gegeten en feest gevierd.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 14:03

Dank voor jullie reacties! Ik ga gewoon rustig verder met de voorbereidingen en zal tegen die tijd een uitgebreid verslag doen.. Thanks!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:39

Je kan overwegen om een gedeelte te doen waar al die ooms, tantes, achterneven en aanverwanten kunnen komen om er toch even te zijn en te feliciteren (koffiereceptie ofzo?) en de rest te houden voor de mensen die jullie er echt bij willen hebben?