Jehova getuigen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceFairy

Berichten: 42
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Demsterwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:25

Ik heb respect voor de mensen die zich zo inzetten voor het geloof, maar vind het toch asociaal om mensen (zoals sommige jehova's doen) het geloof echt op te dringen.

Op het station was ik een keer zó pissig op zo'n vrouw. Ze bleef me maar achtervolgen en begon zelfs met uitspraken als: 'de here jezus zal u voor dit gedrag bestraffen.'

Ik heb best respect voor mensen die hierin geloven, maar val mij er alsjebliefd niet (ongevraagd) mee lastig. Als ik erin geinteresseerd ben, trek ik zelf wel aan de bel.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:05

Mijn ouders hebben jaren geleden die mensen eens binnen gelaten... Twee uur lang hebben ze op die lui ingepraat en ze zijn nooit meer terug gekomen Haha!
Toen we verhuisden kregen we op een gegeven moment elke zondagochtend om half 8 Jehova aan de deur (we woonden vlak bij zo'n kerk), daar zat ik dus niet op te wachten als ik net terug was van het stappen... Ik heb toen, na zes verstoorde zondagochtenden, een keer dreigend met een emmer water uit het badkamerraam gehangen, toen was de boodschap wel duidelijk geloof ik Schijnheilig

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:13

zat hier net te reageren, toen er werd aangebeld.........durfde opeens niet open te doen Haha!.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:19

ik had ze zaterdag ook aan de deur! ik liep nog in mn pyama maar beleefd als ik ben Schijnheilig heb ik toch maar open gedaan...
zegt die vent "we komen zeker niet zo gelegen he?" dus ik nee eigenlijk niet.. wil hij een stuk uit de bijbel vaan voorlezen (waarom vraag je of je ongelegen komt als je je er toch niks van aan trekt?)!
dus ik zeg dat ik niet veel tijd heb zegtie neeuh maar het duurt ook maar heel even.. hallo als ik zeg dat ik geen tijd heb heb ik ook geen tijd voor 'heel even'
als ze weer weg zijn heb ik ineens wel honderd gevatte opmerkingen bedacht maar op het moment dat ze voor de deur staan komen ze er echt niet uit

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:20

ze zeggen wel van dat ze zo goed zijn! Maar mensen lastig vallen dat is natuurlijk niet erg!
Ik heb in mijn geldnoodtijd kaarten verkocht aan deuren en donateurs geworven (dat verdient erg goed, niemand die dat wil doen Lachen ) en dan kom je ook bij die mensen aan de deur... ik banketstaaf wel door Haha!
Ze vieren geeneens verjaardagen! De bijbel heeft ons niet geleerd om feest te vieren ofzo nou laterzzzzzz de bijbel heeft je toch ook niet geleerd hoe je je kont af moet vegen, doen ze dat ook niet¿ Haha!

nee als je geloof zo geweldig is dan komen de mensen vanzelf wel...
sprak dus een keer met ze, dus ikz eg ik gelooof niet in jullie hoevaak zou de wereld al niet vergaan? ik sta hier nog...
De wereld zou worden ge zuiverd van alle slechte mensen en alleen de goede mensen blijven... hmmm erg apart!

Beetje rare lui, ik zei ook gewoon van jullie vallen mij altijd lastig ik geloof niet in dat soort dingen...

Er stond zelfs laatst een standje op scheveningen?!!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:29

tarmine schreef:
Ik heb een vriend van 26 die na het overlijden van zijn moeder ook jehova is geworden.
Nou hij heeft nergens meer tijd voor.
Hij komt nooit meer langs
Hij is gestopt met voetbal
Hij werkt maar 2 dagen
Moet verplicht zoveel uur langs de deur

Ja sorry hoor je bent 26 geniet van het leven

Als hij dan langskomt (vaak op zondag avond) hebben wij het over hoe gezellig het stappen za avond was. En hij zit maar in de boeken.
Als je ook kijkt op zijn kamer wat een boeken, videobanden en ingebonden wachttorens er liggen.........niet normaal meer.
Zelf zijn screensaver is een plaatje van het paradijs

Kijk ik heb er niets op tegen dat je een geloof wil hebben........maar leg het anderen niet op.

Gelukkig zijn niet alle Jehova's zo Lachen

Een vriendje van m'n broertje die hier veel over de vloer komt, is ook jehovagetuige maar zowel hij als zijn ouders leven een heel normaal leven. Ok, hij mag niet naar verjaardagen en niet zoenen of seks hebben voor het huwelijk maar verder.... Hij gaat wel mee de stad in, doet overal aan mee (voetballen, computeren enz.) en voor zover ik zijn ouders ken doen zij dat ook.

Verder hebben we hier weinig 'last' van jehova's langs de deur. Maar zou me hier idd wel aan ergeren als ze vaak langs zouden komen. Nu erger ik me meer aan al die verzekeringsmaatschapijen e.d. die opbellen.

manzano

Berichten: 24063
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:34

Richtje schreef:
Nu erger ik me meer aan al die verzekeringsmaatschapijen e.d. die opbellen.

Of al die mensen die steeds aan de deur komen om groene stroom te verkopen Boos! Boos! Boos! Boos!.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 16:52

Pffff Jehovagetuigen..... Ik ben het helemaal met de topicstarter eens dat je mensen een geloof niet moet opdringen. Dat werkt toch niet. Ieder gelooft zoals hij/zij wil of gewoon helemaal niet, zoals ik doe.

Laatst kwamen ze ook weer. Mam was de auto al ingestapt en die mensen kwamen dus de oprit opgelopen. Mam reed al bijna aan en toen klopten ze op het raampje van de auto Scheve mond Mam draait het raampje open en zegt dat ze op het punt staat om te vertrekken en geen interesse heeft. Ik vind dat dus ook totaal geen stijl hebben zoals die mensen hun verhaal op willen dringen. Komop hee! Je gaat toch iemand die al in de auto zit proberen aan te spreken

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 17:05

maar zoals iemand anders ook al zei.. gelukkig zijn ze niet allemaal zo en ik denk dat je bij iedere religie wel extremen hebt.. zo ook hier.. ik ken er zat die inderdaad gewoon hele leuke mensen in de omgang zijn en waar echt niets op aan te merken is..

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:07

Als er op zondagochtend aangebelt wordt dan rent iedereen naar de deur. Ik ben vaak te laat. Verdrietig

Vind het zo asociaal wat die mensen doen... Als ik gelovig wil zijn kom ik zelf wel naar de kerk.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:14

Ik vind die reclame wel leuk met die citroendealer is dat geloof ik Haha!

Bij ons in een preek in de kerk zeiden ze dat je tegen ze moest zeggen dat je eens met ze wilde bidden... Schijnt dat ze dan snel wegrennen Haha!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:17

Bij ons komen ze altijd op zaterdagochtend. En dan ga ik altijd naar de paarden dus ik kom ze altijd tegen met hun zwarte tasjes. Dus dan bel ik even mobiel: 'Er komen Jehova's aan!!!' Dan wordt de deur niet open gedaan. Aardig he van mij Clown

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:17

ze zijn heeeel vervelend en irri
maar ik vind het toch wel zielig, dat iedereen altijd de deur voor ze dichtgooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:31

Wat ben ik blij dat op een flat woon!
Even door het intercommetje vragen wie er staat...zint het me niet, doe ik niet open! Haha!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:33

manzano schreef:
zat hier net te reageren, toen er werd aangebeld.........durfde opeens niet open te doen Haha!.


HAHAHA!!!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:35

Richtje schreef:
Gelukkig zijn niet alle Jehova's zo Lachen

Een vriendje van m'n broertje die hier veel over de vloer komt, is ook jehovagetuige maar zowel hij als zijn ouders leven een heel normaal leven. Ok, hij mag niet naar verjaardagen en niet zoenen of seks hebben voor het huwelijk maar verder.... Hij gaat wel mee de stad in, doet overal aan mee (voetballen, computeren enz.) en voor zover ik zijn ouders ken doen zij dat ook.

Verder hebben we hier weinig 'last' van jehova's langs de deur. Maar zou me hier idd wel aan ergeren als ze vaak langs zouden komen. Nu erger ik me meer aan al die verzekeringsmaatschapijen e.d. die opbellen.



En voor het laatste hebben ze nu geheime nummers uitgevonden Schijnheilig

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:40

Kent iemand hier die man uit Eindhoven? Die altijd in de stad staat te schreeuwen?

Voor hem heb ik dus wel respect, als je niet wilt luisteren loop je gewoon door Lachen

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:42

Vindt het prima dat die mensen er in geloven maar idd val een ander er niet mee lastig.
Meestal doe ik niet open als ik ze zie.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:54

Rainie schreef:
Kent iemand hier die man uit Eindhoven? Die altijd in de stad staat te schreeuwen?

Voor hem heb ik dus wel respect, als je niet wilt luisteren loop je gewoon door Lachen


Haha ja hij's tof ja, hij hoort echt bij Eindhoven!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:57

Ik vind het verschrikkelijk irritant. ze komen hier ook om de zoveel tijd langs, maar dan doe ik dus echt niet open, dat mag me ma dan doen, en dan ben ik pleite naar paardje toe. Heb daar echt geen zin..Al dat opdringerige gedoe... Ik bedoel heb er respect voor, maar heb dat dan ook voor mij als het me gewoon niet uitkomt, of ik ben niet geinteresseerd..*zucht*

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:03

Haha, zo'n man in onze straat heeft een sticker op de deur met: 'Ja, ik ben al bekeerd en nee, ik koop niet aan de deur' Haha!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:05

_Nikki_ schreef:
Haha, zo'n man in onze straat heeft een sticker op de deur met: 'Ja, ik ben al bekeerd en nee, ik koop niet aan de deur' Haha!


Ik ken ook iemand met "Van god mogen wij uitslapen" ofzo, het schijnt te helpen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:46

Jeetje, ik ben echt heel erg blij dat bijna niemand mijn voordeur kan vinden (tja het is beetje ingewikkeld Haha!) Daarom komen er ook nooit Jehovas langs Tong uitsteken Ik zie ze wel lopen maar ze bellen nooit bij mij aan *LOL*

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 20:56

Ik vind dat iedereen op bokt gelijk heeft!

Ik zeg meestal: bedankt, maar ik heb alles al! Tong uitsteken

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 21:00

respect voor ze maar vind ze vreeeselijk iritand..

vind het helemaal zielif als ze van die kleine kindjes bij hun hebben enzo Ach gut