Ylana"]
Ze mag dan 10 minuten bij ons op de bank zitten krijgt een klein koekje en gaat daarna weer naar boven. Het meeste van de tijd werkt dat wel en soms een keertje niet.
[/quote]
Ik ben het met Geriette eens: door het naar beneden halen en dan ook nog eens (niet altijd
) een koekje geven, beloon je het ongewenste gedrag van je kind!
Een koekje zou ik overgens al helemaal nooit geven op dat tijdsstip!
Bij mijn kinderen heb ik altijd als regel gehad: ´s avonds na het tandjes poetsen, word er niets meer gegeten/gesnoept/gedronken behalve water !
Al het andere heeft ´s nachts prima de tijd om de tandjes te "omspoelen" en caries te veroorzaken!
Over het al-of-niet uit bed/naar beneden halen: als je kind een makkelijke slaper is, vind ik het nog wat anders om hem even naar beneden te halen als ´ie ergens verdrietig om is.
Als je merkt dat hij het wel lekker vindt om gewoon iedere avond nog even extra tijd van jou te verlangen en om die reden "eng gedroomd" als excuus aanvoerd om naar beneden te komen, zou ik ook rigoreuser zijn en hem.
[quote="toscana schreef:Er is natuurlijk wel een verschil met "laat maar huilen" als je het over een baby hebt of over een peuter of kleuter... Een baby laat je wat mij betreft ook geen kwartier of 20 minuten huilen maar hoe ouder ze worden hoe meer afstand.. inderdaad deur nog even open laten, lamp op overloop nog even aan maar ook geen uur ofzo.. nog even boekje kijken in bed of met een pop spelen maar wel in bed blijven.
Ik ben het dus ook eens met wat Toscana hierboven heeft geschreven
.