Konijnenvraagje -> wintervacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:36

2 volle bakken voer Bloos!
Dat is volgens mij iets te veel. Weet niet wat voor konijn het is en heb er ook niet veel verstand van.
Maar ik hoor van alle kanten dat hooi veel belangrijker is. En brokjes hooguit een handje per dag.
En vers voer is natuurlijk ook belangrijk.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 10:40

Het is een grote nederlandse hangoor konijn (maar hij eet de bakjes niet helemaal leeg hoor!) 's morgens en 's avonds worden ze gewoon helemaal vol gemaakt en dan zijn ze half leeg (de helft ligt er ook naast)
Hooi krijgt hij ook iedere dag daar knabbelt hij ook genoeg van.
Ik denk dat je vers water bedoeld Verward is idd ook erg belangrijk. In principe kan een huis konijn denk ik goed alleen op water en hooi leven

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:19

Masja, die van ons krijgen ook alleen kraanwater, hooi en brok. Af en toe ook groenvoer en ze mogen (als de caafjes ook buiten zijn) lekker in het gras met zijn allen.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:46

ja vers water ook haha. Maar ik bedoel groente enzo.
Geloof dat ze daar ook niet veel van hoeven te hebben maar af en toe wel...
Als ze idd maar hooi krijgen Lachen

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:24

Annechien schreef:
Masja, die van ons krijgen ook alleen kraanwater, hooi en brok. Af en toe ook groenvoer en ze mogen (als de caafjes ook buiten zijn) lekker in het gras met zijn allen.

Hihi, was ook maar een beetje stangen.

Die van mij hebben een apart binnenhok en een apart buitenhok. Beide hokken hebben redelijk het zelfde formaat. Bestaat uit 3 verdiepingen die door trappetjes met elkaar verbonden zijn. Elke verdieping is ongeveer 1.70 m bij 60 cm (en dan 3x)

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 08:37

Jeetje ik dacht dat mijn konijn een villa had maar die van jou hebben zelfs een hele FLAT!! Haha! Haha!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:12

Bloos ja, beetje kinderboederij achtig... Terwijl ik geen kinderboederij heb.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:26

Onze konijnen hebben meer tuin dan wij hebben, hebben we tenminste verder weinig te onderhouden!

We hebben 2 dwergjes die een ren van 2 bij 2 hebben en ze kunnen zelf naar boven het hok in. Dat hok is ook 2 meter breed en 60 cm diep en de hoogte is iets van 80 cm.

Dan wonen in de ren daarnaast 2 grote Rode Nieuw-Zeelandse voedsters deze hebben een paradijs van 4 meter diep en 3 meter breed op het breedste stuk. En hier in hebben ze ook groot hok staan waar ze zelf in kunnen.