NIEUWSFLITS: Boeing 767 neergestort in NY

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:18

Gatver wat eng.
Het is maar te hopen dat het geen aanslag is.
Niet dat het zo niet erg zou zijn. Maar je snapt wel..
Maar ff wachten op verdere berichten dus. Lips are sealed

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-01 16:19

Airbus A 300. Oorzaak & aantal doden nog niet bekend. Schrikreactie in financiële wereld. Tot zover het ingelaste nieuwsbericht...

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:22

was tv aan het kijken en toen werd het programma onderbroken, ik hoop dat het geen aanslag is allemaal vage informatie vind ik eerst zou het vliegtuig landen nu is het weer net op gestegen Verward Verward Verward En het is ook geen boeing 767 maar een ander vliegtuig of zo

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:40

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat het om een ongeluk gaat.

Ga volgend jaar toch maar met de auto naar Spanje.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:42

Dit heb ik net van CNN.com geplukt:
American Airlines jet crashes in New York
November 12, 2001 Posted: 10:08 AM EST (1508 GMT)

Afbeelding

NEW YORK (CNN) -- An American Airlines jet with 255 people on board crashed Monday in a residential neighborhood after taking off from New York's John F. Kennedy International Airport.

American Airlines Flight 587 went down at 9:17 a.m. EST in the Rockways section of the New York City borough of Queens about five miles from Kennedy Airport. Mayor Rudy Giuliani said there were two crash sites -- one where the plane landed and another where an engine landed. Both were about six blocks from a school building. The school was closed for the Veterans Day holiday.

The plane was scheduled to leave at 8:40 a.m. EST, but takeoff was delayed until 9:14 a.m. EST.

The plane, an Airbus A300, was en route from New York to Santo Domingo, Dominican Republic. The Port Authority of New York and New Jersey said the plane was carrying 246 passengers and nine crew members.

An eyewitness told CNN, "I was in my kitchen.. and I saw the plane hit the house behind my house. It was so low, I was ducking almost, then huge fireballs and I jumped out of the ... window of my house.

"I ran right across the street ... it's unbelievable," she said, overcome by emotion. "It sounded like two planes. It was flying too low, and then it hit. It was like a bomb exploded."

Another eyewitness, Phyllis Paul, who lives near the crash site, said a "big, silvery piece of metal" fell behind her house before the plane went down.

"I was sitting having breakfast, and I heard the engines very loud," she said. "They were loud and low, and because of what happened September 11, it gave me a chill. ... I looked out of the window to see if I could see where it was."

Paul said she got her 10-year-old son and left the house.

"I didn't hear an explosion at first when I saw the metal fall. I heard an explosion about a minute and a half later," she said.

Asked if terrorism was suspected, Federal Aviation Administration spokesman Bill Schumann said, "All options are open at this time. We have very limited information."

The Pentagon said surveillance fights were going on in the area and nothing unusual had been spotted.

At least four houses were on fire, and a huge plume of smoke could be seen rising from the site. The New York Fire Department dispatched 44 firetrucks and 200 firefighters to the scene.

All three New York City-area airports -- Kennedy, LaGuardia and Newark -- closed after the crash, along with all the city's bridges and tunnels. Giuliani declared a Level One emergency, mobilizing all available police, fire and emergency personnel.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:47

hoorde het om iets voor 4e... iemand belde me...
er zaten in dat vliegtuig al 246 passagiers en 9 bemanningsleden.
En die zijn waarschijnlijk allemaal dood...

Aanslag is niet zeker, misschien wel een kapotte motor...

Ik vind het triest... vooral voor New York!
Scheve mond\

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:49

Jeetje, ik hoorde het net op MSN, en zag het toen snel al op TV. Waarom moet dat nou weer. Het verbaasde me ook al lang dat Afghanistan niks terug deed, en nu vandaag weer Boos! Frusty

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:52

Dow Jones ook 10% naar beneden gestort....
en KLM ook erg gekelderd....

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:54

These are bad times.
Be ware of the apocalypse!
We gaan enkele slechte jaren tegemoet vrees ik.

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 16:56

ik hoor net dat de FBI zegt dat het geen aanslag is..

I keep Praying.........................

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zita op 2001-11-12 16:59 ]</font>

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:29

Het houdt ook nooit op he... Verdrietig

Ik hoop zo dat het geen aanslag is.

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 18:41

ik ben net een uurtje geleden thuis gekomen(was bij de friezen sira en gwen) en er vlogen heel laag straaljagers langs en ik d8 echt wanneer komt die bom nou(niet lachen want het is niet om te lachen) en toen kwam er weer en en nu d8 ik het is raak maja gebeurd niks kom ik thuis zeggen ze er is weer 1 nergestort naja ik d8 echt houd het dan nooit op?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 19:08

ik vind het echt errug!!! Huilen vooral voor de mensen in new york

gr linda Huilen (ditmaal niet met een lachje)

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 19:17

het was een airbus 300 van american airlines,net opgestegen op j.f.kennedy,was nog niet eens op hoogte,is gelijk weer naar beneden gegaan,246 passagiers en 9 bemanningsleden.
De rechtermotor is eerst van het vliegtuig afgevallen! en daarna ontploft,daarna helde het vliegtuig over naar links en is hij neergestort,bovenop de woon/winkelwijk Queens waar in totaal zo'n 1 miljoen inwoners wonen,6 gebouwen staan in de brand.
Og het een aanslag of ongeluk is kunnen ze nog niet met zekerheid zeggen,maar ze spreken al wel van een ongeluk.
Al vindt ik het persoonlijk wel heel toevallig,het was dan wel een ander vliegtuig maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 19:18

Navraag leert dat een A300 4 motoren heeft en dat ie best met 3 door kan vliegen. De vraag is dus wat de aanleiding was voor de crash, dat hoeft dus niet het afbreken van 1 motor te zijn.
Het toestel was net vertrokken en had veel kerosine aan boord, de gezagvoerder heeft geen tijd gehad dit te lozen.
Er is nog geen bericht over communicatie met de verkeersleiding vlak voor de crash, waarschijnlijk waren er dus geen problemen en werd iedereen verrast.

lady353

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 19:29

klopt niet,dit type airbus had er maar twee!!Was ook een foto van te zien op de tv.
Er is gezegd dat de communicatie aan het begin van de vlucht goed was,ze hadden gewoon contact en er was nog niks mis.

Expensive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-01 22:12

ik vind het maar scary Scheve mond\ Huilen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:56

Erg vaag allemaal nog.. Opzet of ongeluk? Ik ben niet vaak zo achterdochtig, maar hier gaan toch wel een heleboel alarmbelletjes rinkelen..

1) Het vliegtuig valt "vanzelf" van ellende uit elkaar Verward

2) Na een motor uitvallen kan het vliegtuig helemaal niet meer vliegen Verward

3) De piloten moeten bijna gemikt hebben om niet in het water te vallen. Ze vlogen eerst water over en gingen daarna de woonwijk in. Heel vreemd als er geen ene mogelijkheid tot korrektie was. Verward

Zeker is dat niemand wil dat dit een terroristen aanval was, dus ene ongeluk komt iedereen beter uit. Als het iets met terroristen te maken heeft, dan zijn de volgende zaken open:

- ze waren van plan om het vliegtuig neer te laten ontploffen, maar ze moesten bijna zeker weten dat dat vliegtuig niet in een woonwijk neer kon storten (het mik-effekt)

- er was geen sprake van kapers en of bommen aan boord van passagiers, want die komen echt niet meer door de controle heen >> het kan dus alleen of een mechanicus zijn of iemand die met een raket naar dat ding geschoten heeft. De mechanicus kan misschien over het hoofd gezien zijn, zo'n raket zeker niet. Er zijn echter geen ooggetuigen die een raket gezien hebben.. dus dat wijst weer richting mechanicus..

Nou, laten we het voorlopig maar op een ongeluk houden. Als ik het zo bekijk is de kans wel erg klein dat er een terrorist bij betrokken is (mechanici worden echt wel op betrouwbaarheid getest). Daarentegen is de kans dat een vliegtuig op bewoond gebied neerstort ook erg klein, en zeker in dit geval... Verward Verward Verward Verward

Hoe dan ook, het is erg voor de bewoners van New York. Weer een klap waar ze overheen moeten groeien. Frusty