Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

, tranen met tuiten. Het is geen makkelijk baantje en er is iemand die het moet doen. Jullie zullen mij wel erg wreed vinden. Maar wat ik nog gemener vind is een beest laten lijden totdat ie eindelijk dood gaat. Wees reeel. Als een koe ofzo MKZ krijgt, zal ie ontzettend moeten lijden, mits ie afgemaakt wordt. Ze zal haast niet kunnen eten, ze aborteren de kalfjes, ze zal haast niet kunnen lopen. Als ze al een kalfje heeft, sterft die van de honger, omdat ze geen melk meer produceerd. Vraag jezelf nou eens af wat er nou beter is! Wat eco-koeien betreft, die mogen niet ingeent worden tegen MKZ. Mijn koeien zijn eco-koeien en hebben alle ruimte in de wereld, maar als we het over MKZ hebben worden die van mij dus wel degelijk ingeent. En er zijn beesten op de wereld gezet om door ons gebruikt te kunnen worden en niet misbruikt. Daar ben ik het dan wel mee eens. Vergeet niet dat de mensen die de koeien hebben moeten "ruimen", dat die het daar niet moeilijk mee hebben. Denk eens een keer extra na voordat je je mond open trekt.
Dieren die gezond zijn zouden eigenlijk niet geruimd moeten worden. Ze zouden ze gewoon in moeten enten en zorgen dat ze er niet ziek van worden. Ik geloof dat die idioten daar in Den Haag een beetje achter de feiten aan lopen te huppelen. Ze hadden al moeten gaan enten, dan had dit allemaal niet hoeven te gebeuren. Maar het kwaad is al geschied. Ze hadden al maatregelen moeten gaan nemen toen de eerste MKZ op het vaste land bekend was
En het valt niet mee voor een koe om met MKZ te leven. Het is een pijnlijke bedoening voor ze (evenals de schapen, varkens etc.).