Ik ken iemand die ging "meehelpen" bij het ruimen van koeien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 15:45

Dat bedoel ik ook, Sonja heeft het wel begrepen geloof ik.
Maar als je dierenarts bent, dan wordt je dat toch niet om dieren te pesten? Dierenartsen willen toch dieren beter maken? Anders doe je die studie niet volgens mij.
Ervan uitgaande dat elke dierenarts dieren beter wil maken (en dat doe ik) heb ik er respect voor.

grtx, Rieja (zo is het hopelijk duidelijker)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-01 10:49

Ik zou toch veel meer respect voor een veearts opbrengen als hij zou weigeren om mee te helpen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-01 17:25

EEEN GOEDE VEEARTS HELP NIET MEE MET RUIMEN!!!!!!! }>
maar wat op tv is moeten ze gewoon laten zien dan weet nederland hoe het gaat e kunnen ze in actie komen..
kan er bijn wel om Huilen Huilen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 15:31

Hallo, alle tragedie ten spijt, heb ik er wel moeite mee dat mensen van de RVV worden vergeleken met SS-ers. Er is een heel groot verschil tussen de twee, dus je moet uitkijken met wat je hier zegt.

De vraag is hoe hypocriet sommige mensen op deze site zijn. Helaas is de mensheid reeds vele jaren geleden uit de boom geklommen en is sindsdien de natuur gaan kontroleren. Overigens is de natuur geen cent beter dan wij. Ook in de natuur zijn er dieren die elkaar opeten en dieren die van tijd tot tijd ecologische rampen veroorzaken. Iemand die er principieel problemen mee heeft wat er nu gebeurt, zou onmiddelijk moeten ophouden met het gebruik van dierprodukten. Weg met de leren schoenen, geen melkprodukten meer, etc. Als we zover gaan, denk ook maar eens aan de akkerbouw etc, alsook het gebruik van auto's winning van elektriciteit enz. Hmm.. snel genoeg lopen we dus allemaal in ons blootje aangezien we geen kleren meer kunnen krijgen (wol is uitgesloten, zelfs ook zelfs katoen). Er is een ecologische balans op het spel hier. Er wonen nu eenmaal 6 miljard mensen op deze aardbol. Als we al de moderne wijze van voorziening van levensbehoefte op gaan zeggen, is er geen plaats voor 6 miljard mensen, dat is al bijna een eeuw geleden uitgevonden..

Aan het eind van de dag moet je dus uitkijken dat je zelf dus niet de SS-er wordt. Mogelijk is het enige alternatief voor deze toestanden het inkrimpen van de "mensenstapel", en ik geloof niet dat iemand dat op zijn geweten wil hebben.

Joost (die zelf ook regelmatig wordt gekweld door gewetensvragen)

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 04:52

Ja (daar gaan we) zelfs ik heb een keer een beest uit zijn lijden verlost met een geweer. Ik vond het absoluut geen pretje en heb daarna staan janken Huilen , tranen met tuiten. Het is geen makkelijk baantje en er is iemand die het moet doen. Jullie zullen mij wel erg wreed vinden. Maar wat ik nog gemener vind is een beest laten lijden totdat ie eindelijk dood gaat. Wees reeel. Als een koe ofzo MKZ krijgt, zal ie ontzettend moeten lijden, mits ie afgemaakt wordt. Ze zal haast niet kunnen eten, ze aborteren de kalfjes, ze zal haast niet kunnen lopen. Als ze al een kalfje heeft, sterft die van de honger, omdat ze geen melk meer produceerd. Vraag jezelf nou eens af wat er nou beter is! Wat eco-koeien betreft, die mogen niet ingeent worden tegen MKZ. Mijn koeien zijn eco-koeien en hebben alle ruimte in de wereld, maar als we het over MKZ hebben worden die van mij dus wel degelijk ingeent. En er zijn beesten op de wereld gezet om door ons gebruikt te kunnen worden en niet misbruikt. Daar ben ik het dan wel mee eens. Vergeet niet dat de mensen die de koeien hebben moeten "ruimen", dat die het daar niet moeilijk mee hebben. Denk eens een keer extra na voordat je je mond open trekt.
groetjes Caballo

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 04:56

sorry, de mensen die beesten "ruimen" hebben het er natuurlijk wel moeilijk mee. Ik zat effe te slapen Slapen .
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!! Party!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-01 10:26

Ik veroordeel je niet als je een dier uit zijn lijden verlost, ben immers voorstander van euthanasie, ook bij mensen (en al helemaal bij mezelf). Ook ik ben in staat om een dier uit zijn lijden te verlossen, indien ik daar de middelen voor zou hebben en ik zou in die situatie komen te staan. Laten lijden is inderdaad veel erger. Maar een dier dat gezond is, hoeft niet uit zijn lijden te worden verlost he! Dat is nogal niet een verschil! Dieren die geruimd worden, zijn over het algemeen niet ziek. En een dier met MKZ hoeft eigenlijk ook niet geruimd te worden maar moet gewoon geholpen worden met weet gezond te worden.

Caballo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-01 19:54

Ben ik met je eens Desiree Lachen Dieren die gezond zijn zouden eigenlijk niet geruimd moeten worden. Ze zouden ze gewoon in moeten enten en zorgen dat ze er niet ziek van worden. Ik geloof dat die idioten daar in Den Haag een beetje achter de feiten aan lopen te huppelen. Ze hadden al moeten gaan enten, dan had dit allemaal niet hoeven te gebeuren. Maar het kwaad is al geschied. Ze hadden al maatregelen moeten gaan nemen toen de eerste MKZ op het vaste land bekend was Boos! En het valt niet mee voor een koe om met MKZ te leven. Het is een pijnlijke bedoening voor ze (evenals de schapen, varkens etc.).
groetjes Caballo