Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
imker"]
Ok, dat ze mensen aan gaan pakken die zo'n auto privé hebben en er alleen het voordeel mee doen dat ze minder hoeven te betalen, daar ben ik het wel mee eens. Maar diegenen aanpakken die er zadelijk mee (moeten) rijden, dat stuit me tegen de borst.
[/quote]
Ik rij ook prive met zo'n auto..is nu betaalbaar en doe er uiteraard voordeel mee. MAAR!! In zoverre voordeel...niet het voordeel dat ik mensen mee kan nemen.. dus ik lever in als tegenprestatie!
[quote="imker schreef:maar hoevaak zie je niet in het weekend wagens met dubbele cabine voorbij roetjsen, met daarin paps, mams en een zootje kinderen? Dáár is het grijs kenteken niet voor in het leven geroepen.
Dát mogen ze van mij wel aanpakken
lageveld schreef:Het gezeik hierover telkens, onstond steeds door creatieve particulieren die ervan mee profiteerden wat de overheid probeerde te voorkomen.

Ilindra schreef:Hoe moet een geldzuchtige particulier aan een handelaarsplaat komen
Sorane schreef:Heel simpel. Zoals de meeste dat nu al doen. Je laten registreren als zijnde autohandelaar![]()

Is wel iets voor mij, ik heb die auto om de trailer te rijden, maar mijn eigen paard wil er niet in, dus ik speel alleen maar paarden-taxi voor anderen
Ilindra schreef:En dat is dus niet zo simpel als jij doet voorkomen, daar komt een behoorlijke administratie bij kijken.
Hoe denk jij dat de belastingdienst naar je kijkt als je jaar naar jaar geen enkele omzet hebt
geld graag een busje met dubbele cabine hebben om met het gezin op pad te kunnen, zoals mijn alleenstaande zus met 4 kinderen...
, geloof nooit dat ze daar zo blij mee zijn. Wat dacht je van kleine bedrijfjes en koeriersbedrijven, die worden hier juist mee gepakt in plaats van ontlast... Maarja, die zullen niet naar het buitenland vertrekken.

Sorane schreef:Toch werkt het echt zo. Ik kan er ook niets anders van maken. Het gaat er bij het RDW om dat je geregistreerd bent, en of jij nu wel of geen omzet haalt dat maakt niet uit.
Ik heb zelf ooit 1 week op handelsplaten gereden omdat ik niet anders kon, maar nooit weer eens hoor... wat een ellende