Voordeel grijskenteken afgeschaft: wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:06

Het l*llige is, als dit echt doorgevoerd wordt is je terreinwagen op grijs kenteken geen drol meer waard. Toendertijd waren die vitara's ook ineens niets meer waard....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:08

@ imker.Maar heel bedrijven profiteren er ook van
waarom zou je dan alleen de particulieren aanpakken.

ken enkele mensen die een bedrijfje hebben, maar een combo voor zoon of dochter hebben, gewoon voor prive.
Dat zou volgens jou dan wel mogen.

Bedrijven kunnen alle BTW op auto's al terugvragen, dus hebben toch al voordeel.

Als ze het dan afschaffen, dan idd voor iedereen, maar belachelijk blijft het.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:21

Klopt enigszins RK, maar hoevaak zie je niet in het weekend wagens met dubbele cabine voorbij roetjsen, met daarin paps, mams en een zootje kinderen? Dáár is het grijs kenteken niet voor in het leven geroepen.

Dát mogen ze van mij wel aanpakken. (of dwaal ik nu tever van het originele onderwerp af?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:22

runningkawa schreef:
Nee het geld voor iedereen
door devennootschapsbelasting voor bedrijven flink verlagen, zouden bedrijven er dan minder van moeten merken..

maarja ik heb een eenmanszaak......... geen BV, NV of VOF

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:29

imker"]
Ok, dat ze mensen aan gaan pakken die zo'n auto privé hebben en er alleen het voordeel mee doen dat ze minder hoeven te betalen, daar ben ik het wel mee eens. Maar diegenen aanpakken die er zadelijk mee (moeten) rijden, dat stuit me tegen de borst.
[/quote]

Ik rij ook prive met zo'n auto..is nu betaalbaar en doe er uiteraard voordeel mee. MAAR!! In zoverre voordeel...niet het voordeel dat ik mensen mee kan nemen.. dus ik lever in als tegenprestatie!

[quote="imker schreef:
maar hoevaak zie je niet in het weekend wagens met dubbele cabine voorbij roetjsen, met daarin paps, mams en een zootje kinderen? Dáár is het grijs kenteken niet voor in het leven geroepen.

Dát mogen ze van mij wel aanpakken

Dat bedoel ik, zoals ik eerder al zei. Je hebt auto's met grijskenteken als tweezitter...maar dus ook voor hele gezinnen.
Die laatste hebben hebben dus alles. Ik lever dan de stoelen enz in...hun niet. Deze uitspraak begrijp ik dan weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:32

Weet ik kim
Op en top NL..

En idd
Wij hebben een grijze auto die niet meer grijs is, zonder achterbank, niet voor de fam mee te nemen.
We wilden een 2e auto (wel grijze) erbij voor te gaan werken, niet voor de fam mee te nemen

Werken..waar Nl nog groot om is
Met de nadruk op nog

daar komen ze veel geld te kort, laat die lapzwanzen nu eens uit hun nest komen met die vaste baan bij de ww-trek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 22:34

runningkawa schreef:
Werken..waar Nl nog groot om is
Met de nadruk op nog

Hoelang nog?
Bedrijven krijgen nu subsidie om naar lage lonen landen te vertrekken en er hebben maar 11.000 polen een werkvergunning gekregen.
Lang leve een open Europa Scheve mond

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 00:53

Ik heb alle "grijze" ellende al meegemaakt. Als ondernemer en ook als prive. Wel of geen achterraampjes.. zonder is levensgevaarlijk voor een bezorgauto bij een leesportefeuillebedrijf. Maar ja.. dan telt veiligheid opeens niet meer. Gordel !! dat moet wel... echt niet te doen bij zo'n bedrijf hoor ! Breek me de bek niet open... auto's die opeens niet meer voldoen aan de eisen etc. etc. (blij dat ik daar vanaf ben haha !)

Momenteel rijd ik in een auto die ooit "grijs"was en nu geel. Maar nog steeds geen achterbank heeft en een dichte achterkant. Te duur om om te bouwen in verband met ouderdom van de auto. Dus wel de nadelen, maar niet de voordelen van grijs.

Dit soor zaken in aanmerking nemend is het misschien wel een goed idee om het af te schaffen, want het heeft eigenlijk nooit gedeugd.
Alleen de reden is weer eens zo krom als een hoepel en het geld komt op de verkeerde plaats terecht.
Afschaffen is zo gek nog niet, maar dan gewoon ten goede laten komen aan de overige wegenbelasting en die dus naar rato verlagen. Worden er ook geen groepen extra benadeeld.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:51

lageveld schreef:
Het gezeik hierover telkens, onstond steeds door creatieve particulieren die ervan mee profiteerden wat de overheid probeerde te voorkomen.

Dat is kort door de bocht. De overheid had ook gewoon kunnen zeggen dat alleen bedrijven auto's op grijs kenteken mochten hebben. Dit hebben ze echter nooit gedaan, dus moeten ze nu niet gaan zeiken dat die wagens prive gebruikt worden.
Ik ben voor het idee om het grijze kenteken af te schaffen, op voorwaarde dat de wegenbelasting op personenauto's op een acceptabel nivaeu komt te liggen en al die idiote verschillen van gebruikte brandstof worden afgeschaft.

In de tussentijd ga ik de ontheffing voor mijn old-timer doorzetten, de Mercedes kost me 60 euro per jaar, ik heb daar nooit de moeite voor genoemen om ontheffing aan te vragen, dat ga ik nu dus wel doen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 09:49

Omdat wij als fokkers bijna nooit een trailer nodig hebben, pakweg 4 a 5 keer per jaar en dat voor de huur van een verzekerde trailer a 30 euro's per dag, hebben wij daarvoor speciaal een oude Mercedes 204D.
Verder rijden we niet zoveel met die auto maar omdat de verzekering heel laag is ben je zo veel goedkoper uit.
Oude Mercedessen op benzine zijn voor een prikkie te koop trouwens.
Voor een wedstrijdruiter is dat geen optie natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:13

Ik vind het een goede zaak dat het wordt afgeschaft.
Te veel particulieren rijden nu met een grijs kenteken, dat was niet de bedoelling. Helaas wordt het bedrijfsleven er de dupe van, maar aan de andere kant komt het gemis wel terug uit de lagere vennootsschapsbelasting.
Dus bedrijven zullen er relatief gezien weinig op achteruit gaan.

Jammer dat de geldzuchtige particulier dat allemaal weer moet verpesten. Ik zie nog wel gebeuren dat deze mensen straks met groene handelsplaten gaan rondrijden...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:18

wij hebben een renault kangoo, ook op grijs kenteken...dit is een bedrijfsauto.
we wouden er graag een mitsubishi L200 of nissan kingcap oid erbij, maar dat zal nu wel niet doorgaan Boos!
ze hadden het erover dat er met prinsjesdag meer duidelijkheid komt, maar dat het grijs kenteken mogelijk volgend jaar al wordt afgeschaft...
nou ja voorlopig rij ik ook nog heel goedkoop in mn gele kever, maar balen is het wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:19

Sorane schreef:
Jammer dat de geldzuchtige particulier dat allemaal weer moet verpesten. Ik zie nog wel gebeuren dat deze mensen straks met groene handelsplaten gaan rondrijden...

Hoe moet een geldzuchtige particulier aan een handelaarsplaat komen Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:21

Voordeel grijskenteken afgeschaft: wat nu?

Heel simpel.
Gewoon net zoveel betalen als ik al jaren doe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:29

Ilindra schreef:
Hoe moet een geldzuchtige particulier aan een handelaarsplaat komen Verward

Heel simpel. Zoals de meeste dat nu al doen. Je laten registreren als zijnde autohandelaar
Je moet ze de kost geven hoeveel mensen dat nu al doen.
Een kennis van ons heeft een automaterialenzaak in Amsterdam Noord. Hij verkoopt per maand bijna 30 setjes groene platen aan particulieren die voordeling willen rijden.

Het nadeel van groene platen is dat je er niet altijd en in het buitenland mee mag rijden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:30

Citaat:
Jammer dat de geldzuchtige particulier dat allemaal weer moet verpesten

en weer bedankt hè..... hoe is het dan mogelijk dat ik als geldzuchtige particulier gewoon een auto met grijs kenteken heb kunnen kopen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:33

Sorane schreef:
Heel simpel. Zoals de meeste dat nu al doen. Je laten registreren als zijnde autohandelaar

En dat is dus niet zo simpel als jij doet voorkomen, daar komt een behoorlijke administratie bij kijken.
Hoe denk jij dat de belastingdienst naar je kijkt als je jaar naar jaar geen enkele omzet hebt Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:34

wij hebben ons ook helemaal niet hoeven registeren als autohandelaar, wat is dat nou weer voor raar verhaal?
ook hebben we geen inschrijving bij kvk oid, gewoon de auto laten keuren door de rvd en dan krijg je er gewoon grijs kenteken bij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:35

missnynke schreef:
wij hebben ons ook helemaal niet hoeven registeren als autohandelaar, wat is dat nou weer voor raar verhaal?
ook hebben we geen inschrijving bij kvk oid, gewoon de auto laten keuren door de rvd en dan krijg je er gewoon grijs kenteken bij....

Ik heb het over groene platen Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:36

ik heb gewoon bij een garage een auto met grijs kenteken gekocht, 2e hands.

Maar dat verhaal ging over groene handelaarsplaten volgens mij, daar is niet zo gemakkelijk aan te komen

je kan ook nog met blauwe taxi-platen gaan rijden Is wel iets voor mij, ik heb die auto om de trailer te rijden, maar mijn eigen paard wil er niet in, dus ik speel alleen maar paarden-taxi voor anderen Clown

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:37

oh ok Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:37

Ilindra schreef:
En dat is dus niet zo simpel als jij doet voorkomen, daar komt een behoorlijke administratie bij kijken.
Hoe denk jij dat de belastingdienst naar je kijkt als je jaar naar jaar geen enkele omzet hebt Knipoog

Toch werkt het echt zo. Ik kan er ook niets anders van maken. Het gaat er bij het RDW om dat je geregistreerd bent, en of jij nu wel of geen omzet haalt dat maakt niet uit.
Ik heb zelf ooit 1 week op handelsplaten gereden omdat ik niet anders kon, maar nooit weer eens hoor... wat een ellende

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:51

Ik kan me voorstellen dat mensen met weinig Geld, geld! geld graag een busje met dubbele cabine hebben om met het gezin op pad te kunnen, zoals mijn alleenstaande zus met 4 kinderen...

Over lapzwansen gesproken, dat grijze kenteken houdt het betaalbaar om op het werk te komen. Daar al eens over nagedacht?

Belachelijk! Dat je voor de schoonste brandstof het hoogste bedrag aan wegenbelasting moet betalen.

Idioot! Ondernemers krijgen een koekje uit eigen doos Frusty , geloof nooit dat ze daar zo blij mee zijn. Wat dacht je van kleine bedrijfjes en koeriersbedrijven, die worden hier juist mee gepakt in plaats van ontlast... Maarja, die zullen niet naar het buitenland vertrekken. Stoom uit je oren

Just my two cents.

=^.,.^=
Laatst bijgewerkt door BlackWych op 20-08-04 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:53

Precies, ik als kleine zelfstandige heb die bus gewoon nodig......... maar ik moet zoveel belasting betalen dat ik me geen gewoon kenteken auto kan veroorloven........... anders had ik wel een mooie jeep gekocht!!

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:56

Sorane schreef:
Toch werkt het echt zo. Ik kan er ook niets anders van maken. Het gaat er bij het RDW om dat je geregistreerd bent, en of jij nu wel of geen omzet haalt dat maakt niet uit.
Ik heb zelf ooit 1 week op handelsplaten gereden omdat ik niet anders kon, maar nooit weer eens hoor... wat een ellende

maar je mag met die groene platen toch ook niet ergens parkeren?