opleidingen HBO WO??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 00:42

Hoewel er ook genoeg WO-opleidingen zijn met een groot praktijkgedeelte, zoals Onderwijskunde. Veldwerk, onderzoek doen in de klas, verplichte stage... Maar de mensen die bij ons naar mijn idee ècht profijt van hun opleiding hadden, waren de mensen die al de PABO of een lerarenopleiding hadden afgerond. Die stapten met hun praktijkervaring een academische studie binnen, terwijl de grote meerderheid zelf net uit de schoolbanken (lees: VWO) kwam... Alleen is stapelen tegenwoordig niet meer zo makkelijk, vroeger kreeg je daar nog 3 jaar extra beurs voor maar nu dus niet meer. Overigens, als ik zelf opnieuw voor een studie had mogen kiezen, dan was ik Journalistiek gaan doen met een kopstudie Nederlands. Of Engels, ook leuk. Zucht... ik vind gewoon te veel 'wel leuk'... Haha!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 09:47

moeilijk hoor, kiezen wat je "de rest van je leven wilt gaan doen"....

Ik heb biologie (WO) gedaan en het enige dat ik kan zeggen is: als ik alles over zou kunnen doen, zou ik het heel anders doen......

Ik zou me heel erg goed proberen te orienteren, heb ik toen te weinig gedaan en uiteindelijk ben ik maar biologie gaan doen omdat ik diergeneeskunde niet durfde (mijn vriendje destijds had het verschrikkelijk gevonden als ik naar Utrecht had gemoeten en bovendien: wat had ik met Woody gemoeten?) en omdat een vriendin ook bio ging doen. Dom dom dom dom dom dom dom, oliedom!!!!

Dus: probeer er heel goed achter te komen wat je graag wil, kijk wat er ook maar enigszins mogelijk is op dat gebied en laat je door niets of niemand stoppen om DAT te doen dat JIJ graag wilt: het is JOUW leven!

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 10:16

Ik heb milieukunde gestudeerd omdat ik niet wist wat ik wilde. Ik wist alleen dat ik NIET in de talen verder wilden, geen WO en liefst iets met dieren. Maar een HBO studie met dieren en het vooruitzicht op een baan is er niet echt of je moet heeeeeeeeel veeeeel mazzel hebben. Toen heb ik "maar" voor milieukunde gekozen. Ik werk nu op een Ingenieursbureau en doe bodemonderzoeken en dat is best wel leuk. Maar toch al zou ik nog een keer moeten kiezen dan zou ik dit niet weer doen....
Maar dan weet ik nog steeds niet wat ik wel wil.
Tegenwoordig moeten tieners op hun 14e al precies weten wat ze willen.(profielkeuze enzo) Dat vind ik echt absurd. Je bent dan nog zo beinvloedbaar!
Succes!

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 11:09

Ik studeer psychologie aan de universiteit leiden. Een interessante studie, absoluut niet zweverig, heel divers.

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 12:22

Ik wilde altijd diergeneeskunde gaan doen. Helaas ben ik 3x uitgeloot en in die tussentijd moest ik toch wat anders. Ik ben begonnen in Wageningen (zootechniek, heet nu dierwetenschappen) maar na een jaar vond ik het toch niet zo leuk als gehoopt.. (erg theoretisch). Toen ben ik naar de HAS gegaan en heb daar dieren- en veehouderij gedaan. Inmiddels ben ik daar afgestudeerd, en nu studeer ik journalistiek... Wel een beetje een omweg gemaakt dus Haha!

KDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:48

ik heb eerst een 2-jarige opleiding Marketing Management gedaan in Arnhem. nu volg ik de avondopleiding International Business and Languages aan de HES in Amsterdam. DAt is een opleiding gericht op talen en marketing en reclame etc. ik werk als schoonmaakmuts in de ochtend uren en de rest van de dag studeren en paardrijden. groetjes karin

zita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 15:58

wie kan mij iets vertellen over het ISPH en de opleiding diergeneeskunde??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:07

Ik heb eerst een jaar International Business School gedaan, prop gehaald, maar in het tweede jaar de knoop doorgehakt om te stoppen, voelde me er niet thuis... Veel te commercieel.
Daarna de PABO, en ben nu druk aan het solliciteren en ga maandag voor het eerst invallen bij een school bij mij om de hoek!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-01 20:55

Ik heb wel twwe maandjes op het HBO gezeten Frusty maar kwam er achter dat dit toch niet was wat ik wilde.
Ik deed Culturele Maatschappelijke Vorming maar vond deze opleiding veel te breed en moest van alles doen wat ik niet leuk vond!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 18:27

Mijn richting heb ik er nog niet bij zien staan. Ik heb HTS-bouwkunde gedaan. Hartstikke leuke studie en leuk werk.