veel blaren in me mond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 11:17

he nimber krijg je geen rsi van al die berichten: 7500!!! Lachen

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 14:01

Die aften zijn inderdaad ontzettend pijnlijk!!

Ik had er ook last van, bij heel veel stress of een tijdje super ongezond eten en daardoor vitamine tekort krijgen. Weet je wat ik dan deed? Zal wel heeeel ongezond zijn, maar ik deed er tabasco of sterilon op. Dan gaat het even gigantisch branden maar daarna is het een tijdje verdoofd.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 16:06

Citaat:
Op 2001-11-09 14:01, schreef Jura:
Zal wel heeeel ongezond zijn, maar ik deed er tabasco of sterilon op.

Sterilon doe ik ook, smaakt wel heel erg goor en zal ook niet echt gezond zijn als je het doorslikt, maar het gaat maar om een druppeltje. Werkt het beste als je ze eerst kapot bijt auauauauauauaua!!!!! Maar daarna zijn ze wel snel verdwenen.
Tabasco kun je 'gewoon' (fikt als de hel!!!) eten, dus dat zal wel kunnen denk ik.

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 16:59

nee het is echt geen lolletje al die blaren hoor, eten gaat moeilijk alles wat ik eet en langs die blaren komt dan sta ik op me tenen.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:25

Misschien dat veel ijsjes eten helpt? Kou verdooft.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:30

ai, kheb het ook altijd gehad(no ook weer 3), Tis gebrek aan vitamine C, meer fruit eten dus(oo maar van me mamsi gehoor hoor).

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 17:36

http://www.apotheekvanderneut.nl/zelfzorg/aften.htm

"
AFTEN
· zweertjes van 3-4 mm in de mond met een rood randje, zijn vaak zeer pijnlijk.

· patient kan soms nauwelijks eten/spreken

· vooral bij afgenomen weerstand

· gewoonlijk binnen 5 dagen spontaan herstel

· heeft niets met vitamine C te maken

· wordt minder bij ouder worden

Wat kunt u doen aan aften ?

· Er zijn geen maatregelen bekend waardoor ze voorkomen kunnen worden

· Zorg voor goede mondhygiene en (zonodig) een goed zittend gebit

· Probeer er vanaf te blijven (kapot maken van de blaasjes verergert de klacht.)

· Probeer pijnlijke plekje droog te deppen met schoonzakdoekje of tissue. Breng vervolgens een pijnstillende stof aan bijv Mixtura Lidocaine (heeft u op een grotere oppervlakte deze stof gebruikt, pas dan op met op uw tong of wang bijten, hierdoor kunnen de klachten verergeren)

· Er wordt wel geexperimenteerd met een afgeknipt stukje Duoderm extra thin waar een paar druppels mixtura lidocaine opgebracht worden. Dit zou redelijk hechten op het slijmvlies.

Eventueel:

Alternatieven:

· Dentinox (bevat (te weinig 0,4%) verdovend middel 10 ml )

· Pyralvex

· Citroen glycerine: heeft een frisse smaak maar heeft geen effect op de aften

In heel ernstige gevallen :
· Kenacort-A orabase (alleen op recept verkrijgbaar) Werkzaamheid onduidelijk. Wel kans op bijwerkingen. Duur. Wel werkzaam bij Lichen planus.

· Buccalsone zuigtabletten (alleen op recept) KORTDUREND Werkzaamheid onduidelijk. Wel kans op bijwerkingen. Duur.

· Tandarts

Bij zeer ernstige klachten of bij vaak terugkomen van de klacht kunt u beter de tandarts raadplegen. Deze kan aan het tandvlees en/of mondslijmvlies vroegtijdig een ernstige infectieziekte signaleren of een scherp randje aan een gebitselement. Ook bij klachten a.g.v. slechtzittende gebitsprothese is het verstandig de tandarts te raadplegen"

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-01 18:37

Ik vind dit een goede aanleiding om te vertellen dat paarden hier met regelmaat ook last van hebben. Het is een Herpes Virus zoals Margreet al heel duidelijk heeft uitgelegd. Bij paarden is het ook zo dat hun mond vol blaren kunnen zitten en ook dit is een herpes virus. Ik kan je uitgebreid vertellen over welke symptomen de paarden tonen wanneer ze een Herpes aanval hebben, maar we houden het maar even bij de mond van Paulien.

Mijn vriend heeft last van een koortslip (ook herpes). Ik kan de klok gelijk zetten wanneer hij een koorts lip gaat krijgen. Wanneer hij weer vreselijk veel last krijgt van zijn rug en hij geen weerstand verhogende middelen inneemt, komt de koortslip gegarandeerd.

Ik heb heel veel paarden behandeld (bioscan) die het herpes virus bij zich droegen en rade de klanten altijd Lysine aan. Ik heb er zelfs een foldertje over gemaakt. Nou zal ik niet het hele foldertje hier plaatsen, want we hebben het tenslotte nog steeds over de mond van Paulien Haha! , maar wel een stukje over Lysine.

Er is onderzoek gedaan bij de mensen met het herpesvirus. Het is aangetoond dat herpes geen huidaandoening is, maar een zenuwaandoening en altijd sluimerend aanwezig is in de zenuwknopen van de hersenen en in het ruggenmerg. Verminderd de weerstand door stress, verkoudheid, koorts of zonnebrand, dan kan het virus geactiveerd worden. Het Herpesvirus is zeer ongemakkelijk, langdurig en pijnlijk. Doordat het herpesvirus zich terug trekt in het zenuwstelsel, kunnen er relaties gelegd worden met andere zenuwaandoeningen. Zelfs sommige vormen van migraine bij mensen kan in verband worden gebracht met de aanwezigheid van herpesvirussen in de hersenen. Migraine wordt door een aantal artsen met succes behandeld door lysinesupplement. Paarden met de “kolder” in de kop moeten nu dan ook serieus genomen worden.

Onderzoek heeft aangetoond dat het aminozuur lysine een remmende werking heeft op de groei van het virus. Herpesvirussen gebruiken het aminozuur arginine als voedingsbodem om zich te vermenigvuldigen. Een voeding die rijk is aan lysine en arm aan arginine, gecombineerd met een lysinesupplement kan zowel het ontstaan van herpesinfectie voorkomen, als in acute gevallen de virusgroei remmen.

Ik raad je aan Paulien, om (ook preventief) Lysine pillen te slikken. Deze pillen zijn gewoon te koop bij reformwinkels. Sweden Kruiden van Maria Treber (reformwinkels zoals erica) is geweldig om je mond mee te spoelen, maar ook goed om in je thee te doen en het zo op te drinken.

Zielig voor je, want dat moet ontzettend veel pijn doen, succes ermee!

Paulien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-01 18:53

ben ook niet blij me pa had boerenkool stampot gemaakt normaal vind ik dat heerlijk maar nu vervloekte ik die blaren bij iedere hap.

heb een partij gevloekt willen jullie niet weten.

ga morgen maar die dingen halen die marieke noemde hopelijk werkt dat anders ga ik ze allemaal met een naald openprikken het weekend