Gestopt met roken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:23

Wat goed!! Volhouden hoor!!

Het feit dat ik wat aan zou komen zou voor mij op dit moment de enige motivatie zijn om te stoppen, ik heb er nog geen zin in....

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:29

Haha goedzo! Mijn moeder is ook ongeveer 1,5 week gestopt Tong uitsteken Drinkt ook heeel veel water

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:40

Lovely schreef:
3 pakken Space koeken
zeker weten dat het de koeken waren?

ik zat er van het weekend nog aan te denken heeft ze het volgehouden. ja dus, goezzo! maan is trots op je Haha!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:48

knap hoor!
en doorzetten nu!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:59

Wat goed zeg!
Alleen zegt 1,5 week niet roken nog niet zoveel, dat hou ik zelfs vol zonder problemen Haha!

Ik ben benieuwt hoe het over een maandje is, je hebt iig de juiste instelling!

Ik ben ooit 2 maanden gestopt geweest, dat was eens maar nooit weer, ik bleef er trek in houden. Nu ben ik voorlopig niet van plan te stoppen, misschien ooit

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:11

Goed hoor! ik ben zelf ook al een aantal maanden gestopt met roken!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:38

flair schreef:
Wat goed zeg!
Alleen zegt 1,5 week niet roken nog niet zoveel, dat hou ik zelfs vol zonder problemen Haha!

Ik ben benieuwt hoe het over een maandje is, je hebt iig de juiste instelling!

Ik ben ooit 2 maanden gestopt geweest, dat was eens maar nooit weer, ik bleef er trek in houden. Nu ben ik voorlopig niet van plan te stoppen, misschien ooit

Flair, the Inspirator??????????

1,5 week niet roken zegt mij genoeg hoor, als ik het niet had gewild, was zelfs dat niet gelukt.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:44

Knap hoor!
Ik ben nu 9 maanden gestopt en mijn grootste voordeel is dat ik het nu heel erg vies vind.
Ben 5 jaar geleden ook eens 8 maanden gestopt maar toen bleef ik het lekker vinden en begon bijna te kwijlen als er iemand anders aan het roken was Bloos!
Gelukkig is dat nu totaal anders, ik heb nog wel regelmatig trek in een peuk maar ik weet gewoon dat ik het smerig vind. Anders was het me ook niet gelukt vrees ik...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:59

Goed bezig OK dan! . En volhouden he .

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:11

ik ben ook sinds n week of 1.5 gestopt met roken. En eet niks meer. Alleen maar minder Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:15

Goeie actie Marleen!!!!!!!!!! Het gaat je goed af zo te horen, hou dat gevoel vast voor het geval de motivatie iets verslapt een keertje.

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:27

ach, ik ben in 1 klap met al mn slechte gewoontes gestopt Haha! heb me 2 maanden terug 3 dingen ingeplant waarmee ik op 1 bepaalde data zal stoppen, en nu tot nu toe hou ik het allemaal vol Lachen

Jij superveel succes met het blijven stoppen hea!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:36

wat zijn die andere twee??

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:47

minder snoepen en geen nagels meer bijten. En het minder snoepen gaat buitengewoon goed. Ik ben voor het eerst in tijden weer eens echt verliefd, echt geniaal voor de lijn Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 00:50

Goed zo! Nagelbijten ben ik ooit al mee gestopt, vlak nadat ik ben gaan roken Haha!.
En snoepen.... ik zeg niks Knipoog.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:16

Goed hoor! Heb je heel lang gerookt?

En dat nagelbijten kan ik over meepraten Bloos! Maar ben nu ook een serieuze poging aan het doen om te stoppen en mijn nagels zijn al flink gegroeid *crosses fingers*.

XoNo schreef:
Ik kan ook niet zo goed tegen mensen die rokers asociaal vinden of op voorhand al een mening over mij hebben, omdat ik toevallig rook. Ik ben ik en de één is verslaafd aan roken, de ander loopt de hele dag kauwgom te kauwen. Ik heb ook weleens mensen ontmoet die pas "bevriend" wilden zijn als ik stopte met roken. Nou...dan houdt het daar meteen op!
De meeste mensen vinden (net als ik) *rokers* niet per sé asociaal, maar roken waar iemand er last van heeft wél. Ik heb bijvoorbeeld astma en kan superslecht tegen rook. Uitgaan doe ik dan ook bijna nooit, vanwege het gigantische rookgordijn wat overal hangt: na een avond/nacht in de kroeg ben ik er nog 3 dagen ziek van! Ik vind uitgaan ontzettend leuk en gezellig maar vanwege al het gerook kan ik het dus nauwelijks doen... Mensen die 'zomaar' gaan roken in een 'publiek' gebouw (museum, restaurant binnen, etc) waar anderen dicht in je buurt zitten vind ik dan ook wél ontzettend asociaal! Want roken is toch écht iets anders dan kauwgom kauwen, aangezien je daarmee je hele omgeving dwingt mee te roken.
Wat je in je laatste zin noemt is natuurlijk idd belachelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het héél fijn vind dat niemand van mijn naaste familie/vrienden rookt...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:28

Lov OK dan!
goed joh

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 02:16

Eliane, daar ben ik het helemaal mee eens! Ik vind het ook asociaal als mensen roken, terwijl anderen er last van hebben. Als ik al binnen een gezelschap ben waarin niemand rookt, dan rook ik of niet of ik vraag of ze bezwaar hebben of ik ga buiten even een sigaret roken. Het wordt in steeds meer openbare gelegenheden verboden om te roken, alleen is de horeca niet te doen. Bij een bekende van mij in het dorp hebben ze één café rookvrij gemaakt en daar kwam nagenoeg niemand meer, het is funest voor je bedrijf.

Maargoed, jij bent gelukkig iemand die niet alle rokers over één kam scheert. Daar zijn er nog altijd erg veel van.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 05:25

Van harte gefeliciteert hoor!!! Ik wensde dat ik het kon doen...
Ik heb het al eens geprobeert maar het lukt gewoon niet. Misschien in de toekomst...wie weet!!! k'Zou me inderdaad veel beter voelen!! Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25230
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:44

Goed van je, Lov en nu volhouden !

Het lukt mij al 16 jaar *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:09

Sjees Fitz, heb jij ooit gerookt????

Dit topic is trouwens niet bedoeld om een discussie te gaan voeren over wel/niet roken en wie er wel of geen last van heeft en wat je je omgeving allemaal aandoet ermee. Als je daarover wilt discussieren, open dan een topic daarover, maar geen anti-rook lobby hier.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:21

Ik vind het hartstikke knap van je
Terwijl ik zelf net nog even een peukje opgestoken heb, stuur ik bij deze mijn virtuele complimenten *LOL*

Een vraagje uit nieuwsgierigheid:
Hoe valt het "emotioneel" bij jou ?
Ik heb zelf ook al diverse (mislukte) pogingen gedaan om te stoppen, maar ik werd er zo ontzettend chagrijnig van dat ik met mezelf geen raad meer wist.
Hoe gaat dat bij jou, en heb je misschien tips om het emotionele leed wat te verzachten ? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:29

Ja, ik werd er ook chagrijnig van hoor, behoorlijk zelfs. Het helpt wel als je je omgeving ervoor waarschuwt, dan weten die dat het niet persoonlijk is (t is altijd belangrijker om andere mensen tevreden te houden he). Je moet ook zorgen dat je niet teveel moeilijke of lastige dingen doet, waar je normaal gesproken geduld voor nodig hebt. Verder valt het allemaal wel mee, de boze buien zijn wel zo'n beetje over. Die buien waren ook echt maar buien en kwamen met vlagen. Ik moet wel zeggen dat er nog een hele hoop andere dingen gebeuren en opeens ontstaan nu dat ik niet meer rook.
Dus Oscar... waarom rook je???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:37

ALs je sjacho bent en trek hebt, gewoon iets gaan doen, heeft mij goed geholpen. (god wat was mijn huis schoon)

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:44

wat goed...

ik ben nu al bijna 1,5 maand gestopt maar bij mij kwam het eigenlijk heel natuurlijk.. ik had een tijd heel vaak hoofdpijn en dan rookte ik sowieso veel minder en daarna smaakte het me niet..
laatst had ik trek in een peuk naam een trekkie en vond het vies!!! voor mij is het dus wel goed vol te houden!!