Zoë ons persje gaat helemaal niet goed... :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:27

Saskia008 schreef:
bah, maar goed 7/8 jaar voor een pers is wel oud hoor.
perzen worden niet echt heel oud

Heb ook een pers gehad die is 5 jaar geworden, zo 1 op andere dag werd ze heel ziek.
Overgeven en diaree, en 3 maanden later is ze gestorven.
En trouwens ook een paar keer naar de dierenarts geweest, later bleek dat ze leverkanker had.
Heb trouwens nu een zoon nog van haar, en die is al 13, alleen wel een kruising tussen een britsekorthaar.

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:39

oh wat erg !!!! ik voel met je mee ik zit nu namelijk ook al twee weken ziek met me katje ze is een zwart witte pers van 3 jaar jong en kon op een gegeven moment niet meer plassen ,zijn gelijk naar de dierenarts geweest en heeft hem blaas leeg gehaalt want zat helemaal vol met plas,en waaren er net op tijd bij anders was de blaas geknapt toen hebben we hem mee naar huis genomen en moes toen eigelijk goed zijn gelijk de zelfde nacht kon die weer niet plassen en bleef maar in de pers houding zitten weer naar de dokter en hebben ze weer hem blaas leeg gehaalt ,toen weer mee naar huis en ja hoor volgende ochtent zat zijn blaas weer vol weer terug naar dierenarts en hebben hem daar toen achter moeten laten, ze gingen een buisje in brengen dan liep het plas er gewoon uit en moest hij een paar dagen in houden en gingen ze spoelen en daar moest het goed zijn ,mochten hem mee naar huis nemen en moes naar een paar dagen terug komen om het er uit te haalen ondertussen waaren we al halve week verder en werd steeks dunner en dunner de DA zij dat het met dat buisje niet verstopt kon raken en ja hoor weer snacht verstop met het buisje er in en het ergste is dan nog we zijn wel bij 5 verschilende DA geweest omdat elke keer savond verschillende DA nachtdienst hebben!ondertussen ook al 2 keer onder orcose geweest en ging weer niet goed ,het laatste wat we konden doen was het piemeltje weg haalen en er een fluitje van maken dat het makkelijker naar buiten kon dat plas maar was heele zware operatie en zou het mischien niet overleven omdat ze echt zo mager was geworden van alles en niks gegeten had dus was echt heel erg over stuur want wil voor geen goud me katje kwaijt raken! Verdrietig is nu dus vier dagen geleden dat ze die operatie heeft doorstaan en heeft de operatie gelukig overleeft,maar heeft nu door al die ellende en wat ze nu dus heeft mee gemaakt ook nog is een iets aan het hart gekregen ze is nu 1 keer flouwgevallen (ff weggeweest)sammy is nu thuis zit in een heele grote honden bensj heeft een kapje op dat die zijn hechtingen er niet uit kan haalen !vrijdag gaan de hechtingen er uit en het buisje ze heeft nu pas twee dagen gegeten en ziet er al iets beter uit,maar ben zo bang voor vrijdag als ze dat buisje er uit haalen dat ze weer niet kan plassen want als ze nu niet meer kan plassen vanaf vrijdag dat kunnen we niks meer doen want die operatie is het laatste wat we konden doen !de dierenarts zegt dat we daar niet bang voor hoeven zijn wat dat komt nooit voor maar we hebben nu al zoveel pech gehad dat ik gewoon zo bang ben na alles wat we voor sammy gedaan hebben dat we haar tog nog moeten verliezen!hoop ook dat ze niks meer aan het hard krijgt want ze heeft echt nooit niks gemankeert!!is altijd een gezond katje geweest!ze zit nu wel op speciaal voer want ze waaren er achter gekomen dat ze een soort ruis had.veel sterkte ! Verdrietig Verdrietig Verdrietig ik weet wat je nu door maakt

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:00

Heeft Je kat mss de kattenziekte? De hond van mijn tante ( eigelijk haar pup) denken ze ook dat die dat heeft. Alleen is het al zo ver dat de sporen van het virus niet te vinden zijn, dus is ze mss aan het genezen. Nu Die pup is ook heel mager geworden, zo opeens. Niet eten, diaree, overgeven. Niet drinken. Zondag zijn ze naar de Dierenkliniek geweest en heeft ze een sonde gekregen, en nu ligt ze er nog steeds. Maar mss heft jouw persje dat ook? Een kat kan dat ook hebben ( zie de naam kattenziekte). En dan kan ze mss genezen worden?
Toch nog eens sterkte (waar mijn pup vandaan komt, daar van hebben bijna al de pups het, er zijn al heel wat mensen met een pup van daar naar de DA geweest omdat ze ziek werden) Sorry voor het off-topic gaan!

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:15

Heel veel sterkte en ik hoop dat ze er snel boven op komt!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:24

aaah... sterkte!
hoe jong is ze?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 11:49

Kattenziekte is het niet... Daar is ze ook al op gecontroleerd, en ze is ook voor heel wat ingeent teon we haar vorig jaar kregen.

Kleine UPDATE:
Gisteren was ze een stuk levendiger, en ook vandaag. Ze looptweer wat, kwam me zelfs begroeten en aaitjes halen, en nu wilt mijn moeder in het weekend nog even door gaan met de sonde... Ben benieuwd, maar ze lijkt op het moment weer ietswta op te knappen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:58

Gelukkig iets beter nieuws. Hoop dat ze het weer goed gaat doen nadat de sonde weg is. Nu maar duimen dat het een flinke griep was. Sterkte.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 18:21

Vandaag was mijn ma weer naar de DA geweest, de sonde voeding wilt ze nog evenblijven doen van het weekend, omdat ze ietsjes vooruit was gegaan afgelopen twee dagen.

Bij de DA haar longen even geluisterd, want ze klinkt wat benauwd. Idd niet al te best gehoor, maar ook niet echt super erg. Haar kraagje wat los geknipt, zodat ze wat meer adem vrijheid heeft (al zei de DA dat die niet veel belemmering moest geven Verward)

Weer een bloedtest, want de DA dacht aan nog iets anders. Morgen horen we de uitslag. As dat het is, is ze nog te behandelen.
Een andere optie was een mogelijk tumor in het hoofd...

Steffietow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 14:37

eeuhm perzen kunnen wel oud worden hoor ... mijn pers kat is al 14 jaar duz ... men oma haar kat was 17 jaar duz ze kunne echt wel oud worden ! Lachen maar ik hoop da het vlug beter word met je kat Ach gut

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:15

gelukig gaat het al wat beter met je kat! met onze kat sammy gaat het ook al een stuk beter !

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 11:59

wat erg allemaal van de katten
ik duim met je mee!! Ach gut

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 13:12

Pff, uitslag hebben we nog niet, er was wat fout gegaan... Dus horen we het maandag!

AthenaWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 15:25

hmmmm Verward blijven hopen!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:14

jeetje joh maak je je druk en hebben ze de uitslag nog niet vervelend zeg Ach gut

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 23:25

Ze eet wel weer uit zich zelf (maar krijg gewoon ook nog dezelfde hoeveelheid sonde voeding voor de zekerheid).
En ze mauwde weer! Nou ja, ze kan niet mauwen mauwt altijd geluidloos, maar ze mauwde wel Haha!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 23:43

Ooh gelukkig dat het allemaal een beetje beter gaat, hopen dat de uitslagen van de dierenarts ook positief zijn!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 15:38

Tancreda4 schreef:
En ze mauwde weer! Nou ja, ze kan niet mauwen mauwt altijd geluidloos, maar ze mauwde wel Haha!

haha, zal wel aan de naam liggen.... Haha!

ik heb een kitten thuis rondlopen met dezelfde naam... die mauwt ook altijd geluidloos Bloos

sher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 09:20

hoe is het nu met je poesje ? heb je de uitslag al gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 10:00

sher schreef:
hoe is het nu met je poesje ? heb je de uitslag al gehad?

Zelfde vraag. Lachen

Ach gut

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:32

Met Zoetje gaat het op het moment erg goed Vandaag ging ze zelfs een pogign doen tot spelen!
Ze slaapt nog heeeeeel veel, eet wel zelf maar nog te weinig. Daarom heeft ze nog steeds de zonde.
Ze is duidelijk echt stukken aangekomen! En sinds twee dagen drinkt ze ook zelf uit haar bakje!

Het gaat steeds meer de goede kant op, hopeiljk blijft dat zo gaan.

Helaas heeft de laatste bloedtest oko niet uitgewezen wat ze onder de leden kan hebben. We weten dus nog steeds helemaal niets nada...
Geen reden voor waarom ze niet meer at, waarom ze zo vreselijk was afgevallen, en dus ook niet echt kunnen bestrijden...

Gelukkig gaat het met de sonde prima, ze heeft er helemaal geen last van, en het helpt haar echt.
Weet niet hoelang we er nog meer doorgaan, zo lang het moet, mischien moet ze het altidj wel op deze manier doen? Ze heeft er geen last van, kan er alles mee dus opzich moet dat kunnen...

Een ding weet ik wel, dat beestje heeft ons echt klauwen en tonnen met geld gekost, maar ze is het dubbel en dwars waard!
Ik hoop dat het zo goed blijft gaan, en dat ze er helemaal boven op komt en nog een paar jaartjes mee kan Lachen