Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Op 2001-11-06 16:09, schreef Desiree:
Ik denk dat in geval van de de meeste huisdieren die verongelukken op de weg, dat de eigenaar te onverschillig of laks is om op zijn huisdier te passen en verantwoordelijheid op zich te nemen. Ik zie ook vaak dat iemand zijn hond uitlaat, en als die hond dan oversteekt dan zegt die persoon er helemaal niets van!!!!! Kennelijk vinden die mensen het dan niet erg als die hond aangereden wordt, anders zouden ze wel ingrijpen. Ik kan me daar echt kapot aan ergeren. Ik straf Polleke altijd vreselijk af als ze zomaar oversteekt. Dat doe ik uit liefde. Ik wil haar gewoon niet kwijt.

. Je kat leeft langer, je voorkomt risico's als aanrijding/vergiftiging/voortplanting/vermissing en het is toch je HUISdier
.
. Bij mensen is dat strafbaar, niet voor niks.
. Heb hem uiteindelijk zelf met handschoenen in een plastic tas meegenomen (het vroor gelukkig erg) en de kat bij mij thuis door de dierenambulance van een andere woonplaats op laten halen. Ze hebben na 2 weken de eigenaars gevonden, de kat ondertussen ingevroren bewaard, zodat die mensen hem konden laten cremeren.
en zei dat ze naar die ree moesten gaan kijken ipv naar de auto want die voelt er tenslotte niks van en word wel weer opgeknapt, want in die 3 kwartier was de ree dus bijgekomen en wilde wegvluchten maar kon telkens maar een paar passen zetten en donderde weer op de grond.
Dat je een kat laat liggen wanneer je bijna zeker weet dat je er overheen bent gereden met je band, kan ik me voorstellen, maar een edelhert laten lijden.....tsssss.
Citaat:Op 2001-11-06 16:09, schreef Desiree:
Ik denk dat in geval van de de meeste huisdieren die verongelukken op de weg, dat de eigenaar te onverschillig of laks is om op zijn huisdier te passen en verantwoordelijheid op zich te nemen. Ik zie ook vaak dat iemand zijn hond uitlaat, en als die hond dan oversteekt dan zegt die persoon er helemaal niets van!!!!! Kennelijk vinden die mensen het dan niet erg als die hond aangereden wordt, anders zouden ze wel ingrijpen. Ik kan me daar echt kapot aan ergeren. Ik straf Polleke altijd vreselijk af als ze zomaar oversteekt. Dat doe ik uit liefde. Ik wil haar gewoon niet kwijt.