Auto kopen, hoe doe je dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:36

Ik blijf de autohandel een louche branche vinden. Als er wat de verbergen valt, zullen ze dat beslist niet laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:38

Tessebes schreef:
Ik blijf de autohandel een louche branche vinden. Als er wat de verbergen valt, zullen ze dat beslist niet laten.

Je moet niet iedereen over 1 kam scheren!!
Er zijn absoluut louche bedrijven, maar ze zijn niet allemaal zo! Bij een erkend dealerbedrijf kun jij met een gerust hart een accassion kopen hoor!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:40

Nee, ik scheer ook niet iedereen over 1 kam. Maar als een auto schade heeft gehad en weer opgelapt is, dan zal ieder bedrijf, erkend of niet, proberen die auto te verkopen zonder te vermelden dat het een schadeauto is.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:46

Proefrit maken, zeggen tegen de verkoper van de kar dat de kar eerst gekeurd moet worden bij de ANWB en dan het karretje kopen indien goed.

Als het een goede garage is dan zal deze de auto gerust aan je verkopen en je garantie geven. De ANWB loopt hem na, kijkt of er dingen zijn die slecht zijn en geeft dan advies. Als de auto niet goed is dan ga je meteen terug en leg je het lijstje voor aan de verkoper. Haha!

Om deze grappen uit te kunnen halen zou ik wel een adres met bovag garantie nemen, geen autohandelaar o.i.d. Daar is het garantie totaan de deur

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:47

Ga met Tessebes mee, schade is zo te repareren dat het niet te zien is. En als ze de hele auto spuiten zul je niets meer kunnen zien...en ze zullen je heus niet vertellen dat het een schadeauto is. Ik heb er een keertje naar gevraagd, en kreeg het antwoord dat ze dat niet wisten...Lips are sealed

Onderhoudsboekjes zijn trouwens wel handig, maar niet iedereen laat ze trouw invullen. Mijn auto gaat in Belgie in onderhoud bij een Merkgarage, scheelt te helft in uurloon met Nederland, dus als je bij mijn garage in Nederland navraagd wat er met die auto is geweest, zullen zij vertellen dat ik hem nooit laat onderhouden, en dat ook de distributieriem niet vervangen is op 100.000 km. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:49

Een schade is ALTIJD te zien. Hoe knap en mooi een auto ook gespoten is je zult ALTIJD kunnen zien dat hij schade heeft gehad. Je moet alleen weten waar je op moet letten.

Een erkend bedrijf is verplicht te melden dat een auto schade heeft gehad. Doen we dat niet en de klant komt erachter dat de auto schade heeft gehad hebben we een probleem.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:51

Ook dat Bovag-dealerschap hoeft niet veel voor te stellen. Mijn ex heeft behoorlijk wat gezeik gehad met een BOVAG bedrijf, tot aan een bedreiging van mijn persoontje toe Bloos!

Het ging over het leveren, of beter gezegd niet leveren van een auto. Mijn ex wou de koop ongedaan maken wegens het niet nakomen van de afgesproken leverdatum, het bedrijf wou dan 30% van het aankoopbedrag van ons.

Dat klopte dus niet, een hoop heen en weer gebeld, incl dreigement en uiteindelijk, na een schikkingsvoorstel per aangetekende brief van mijn zus (juriste) om de auto binnen 2 dagen te leveren (was inmiddels zaterdag, konden ze dus nooit meer redden }> ), hebben we er nooit iets van weer gehoord.
Dus zelfs een erkend BOVAG bedrijf heeft zijn louche kanten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:57

Sorane schreef:
Een schade is ALTIJD te zien. Hoe knap en mooi een auto ook gespoten is je zult ALTIJD kunnen zien dat hij schade heeft gehad. Je moet alleen weten waar je op moet letten.

Ze kunnen tegenwoordig een hoop hoor. Nieuw plaatwerk en laten spuiten doet al wonderen.

Citaat:
Een erkend bedrijf is verplicht te melden dat een auto schade heeft gehad. Doen we dat niet en de klant komt erachter dat de auto schade heeft gehad hebben we een probleem.

Maar dan kunnen ze altijd nog zeggen dat zij het ook niet wisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:09

Tessebes"]
Ze kunnen tegenwoordig een hoop hoor. Nieuw plaatwerk en laten spuiten doet al wonderen.
[/quote]
Nee ook met de nieuwe technieken blijft het te zien. Ik moet constant cursussen volgen om met die technieken te kunnen werken, maar het is en blijft altijd zichbaar! Hoe knap het ook gedaan wordt.

[quote="Tessebes schreef:
Maar dan kunnen ze altijd nog zeggen dat zij het ook niet wisten.

Die vlieger gaat niet voor ze op. Waarom niet? Audatex!
Ieder Bovag bedrijf heeft toegang tot dat systeem. Het is dus een kwestie van kenteken invoeren en kijken maar. Dus "dat weet ik niet" gaat niet meer op Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:11

Citaat:
Ieder Bovag bedrijf heeft toegang tot dat systeem. Het is dus een kwestie van kenteken invoeren en kijken maar. Dus "dat weet ik niet" gaat niet meer op

dus als ik bij de FIAT garage vraag of ze mijn kenteken willen invoeren, dan komt eruit wat er met mijn auto gebeurd is?
Het vermoeden bestaat namelijk dat ie een enorme kapper achter heeft gehad, ontdekte de Wegenwacht toen ik met een lekke band stond en het reservewiel er niet onderuit kreeg (hangt onder de auto)???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:14

Als het goed is wel ja.
Als de maatschappij waar jouw auto toen der tijd verzekerd was hun werk gedaan heeft wel.
Mocht het niet zo zijn kun je door een schade expert laten kijken of en waar hij schade heeft gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:15

smurf schreef:
dus als ik bij de FIAT garage vraag of ze mijn kenteken willen invoeren, dan komt eruit wat er met mijn auto gebeurd is?
Het vermoeden bestaat namelijk dat ie een enorme kapper achter heeft gehad, ontdekte de Wegenwacht toen ik met een lekke band stond en het reservewiel er niet onderuit kreeg (hangt onder de auto)???

Je zou dan zeggen dat hij een dusdanige klapper heeft gemaakt dat je chassis krom getrokken is. Dit kun je laten uitmeten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:19

hij is net helemaal gereviseerd en dat heeft me klauwen vol met euro's gekost. Ik heb het dit keer niet door B.de Haas laten doen maar bij de Fiat dealer, nieuwe banden eronder dus uitgelijnd enzo, ik mag ervan uit gaan dat ie niet krom is na al deze kosten......

Ik zou alleen wel eens willen weten wat ermee is gebeurd, die handelaar wist natuurlijk van niets en de vorige eigenaar geeft geen sjoege.....

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 12:20

Ik ga dit dus allemaal uitprinten en goed doornemen.
Ik was van plan naar een fatsoenlijke dealer te gaan en niet naar een malafide handelaar of een particulier.

Vooral al die testjes zijn erg interessant en handig. Ik neem iemand met superoren mee als ik een proefrit ga doen (soort van Dombo het vliegende olifantje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:28

smurf schreef:
hij is net helemaal gereviseerd en dat heeft me klauwen vol met euro's gekost. Ik heb het dit keer niet door B.de Haas laten doen maar bij de Fiat dealer, nieuwe banden eronder dus uitgelijnd enzo, ik mag ervan uit gaan dat ie niet krom is na al deze kosten......

Ik zou alleen wel eens willen weten wat ermee is gebeurd, die handelaar wist natuurlijk van niets en de vorige eigenaar geeft geen sjoege.....

Uitlijnen is iets anders als uitmeten. Uitmeten gebeurd op een richtbank. Daar wordt door middel van hele preciese apparatuur de auto op bepaalde vaste punten gemeten. De resultaten worden door de computer vergeleken met de standaard waarden voor de auto.
Dat komt vaak bij uitlijnen niet naar boven, mits het echt een bizarre afwijking is, maar dan is die met het blote oog ook te zien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:30

ach, zodra het nieuwe model Multipla er is, gaat deze er toch uit.... en voorlopig sleurt ie de trailer nog van hot naar her en heb ik er voor een godsvermogen aan moeten verspijkeren.......

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:41

Sorane schreef:
Die vlieger gaat niet voor ze op. Waarom niet? Audatex!
Ieder Bovag bedrijf heeft toegang tot dat systeem. Het is dus een kwestie van kenteken invoeren en kijken maar. Dus "dat weet ik niet" gaat niet meer op Haha!

Audatex is dus een schade calculatie systeem wat niet verplicht is. Lijkt me sterk dat verholpen schade daaruit rolt. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:44

Tessebes schreef:
Audatex is dus een schade calculatie systeem wat niet verplicht is. Lijkt me sterk dat verholpen schade daaruit rolt. Bloos

Zoals ik je al via pb uitlegde. Er zit een calculatie deel in wat alleen verplicht is voor FOCWA schadebedrijven. Een ander deel is echter WEL verplicht gesteld onlangs! Daarin kan de geschiedenis van een auto worden achterhaalt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:46

Ben jij niet in de war met de Nationale Autopas?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:50

Tessebes schreef:
Ben jij niet in de war met de Nationale Autopas?

Nope Haha!
Het doet overigens wel bijna hetzelfde, met het verschil dat hierbij de verzekingsmaatschappijen betrokken zijn.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:54

Ik ben toen ik op zoek was naar mijn autootje bij best wel veel bedrijven geweest. Koop in ieder geval nooit een auto op "het kamp" als je begrijpt wat ik daarmee bedoel... Ze staan met een stalen gezicht gewoon tegen je te liegen en zonder kennis van zaken word je dan dus mooi genaaid. Dat soort bedrijfjes zijn vaak wel goedkoper en je kunt geluk hebben en een goede auto treffen, maar ik zou de gok niet durven nemen...
De merkdealers ben ik ook geweest, maar die vroegen echt absurd hoge prijzen voor het soort karretje waar ik naar op zoek was en die auto's waren echt niks beter. Nou heb ik ook een al wat oudere auto, voor een jonge auto zou ik wel naar de merkdealer gaan.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 13:42

Het kamp?
Ik kijk nu alleen bij merkdealers. Dat leek me het veiligst.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:45

Bij merkdealers zie je het nogal eens dat ze een auto die niet van 'hun' merk is voor niet al te veel (beduidend minder dan hun eigen merk) weg doen. Volgens mij is het dan wel zo dat je 'm beter in onderhoud kan doen bij een garage van het merk auto dat je hebt. En met garantie geven zullen ze dan ook niet al te scheutig zijn.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:03

Woonwagenkamp en aanverwant volk.

Mijn auto komt bij een allround garage vandaan.

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 14:06

Oh ja Kamp volk! Ik kan natuurlijk kijken of de Hell's Angels (bij mij om de hoek) misschien nog iets weten te staan. Lachen