SPOEDvraagje Kitten!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:07

Hè bah wat sneu! Huilen Sterkte meis.

=^.,.^=

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 10:49

Onvoorstelbaar dat je na 3 dagen je eigen zo kan hechten aan zo'n hummeltje...
Het doet meer pijn als ik verwacht had. Het was ook zo'n scheetje.
Ik had hem zo graag willen houden. Nu baal ik zelfs dat ik geen foto van hem heb...
Ik ga hem straks begraven, in dezelfde bossen als waar ik toen Winkey heb begraven... Winkey waakt wel over hem! Heeft Winkey toen ook bij Griebels gedaan toen die nog maar 3 weken oud was.

Ik voel me nu wel een beetje kinderachtig (mijn reacties), maar goed... Als ik me er beter bij voel dan is het maar zo

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23617
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:30

jeetje wat erg zeg, ik kan me voorstellen dat je je erg rot voelt...
Ik heb zelf een nest weesjes van nu 3 weken, ik moet er ook niet aan denken dat er nu nog een zou gaan...

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:55

heel veel sterkte, je hebt je best gedaan!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:58

Jeetje, dat is heel erg. Maar je hebt echt je best gedaan voor hem.
Veel sterkte Ach gut

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:47

Jeetje....
Hoezo kinderachtig? Dat is toch nergens voor nodig....

Juist zo'n zwak beestje dat behoorlijk afhankelijk van je is, daar ga je je aan hechten. Kan me goed voorstellen dat het behoorlijk moeilijk is om dan zo snel al afscheid van hem te moeten nemen.
Sterkte Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 14:33

Even het verhaal:
Maandag:
Ben ik toch nog 's middags naar de DA gegaan. Ik kon pas om 16u terecht. Heb het dierenasiel ook niet meer gebeld aangezien ik het toch zelf wilde betalen. Poesje heeft daar 2x infuus gehad (onderhuids vocht dus) en 1x een vitaminespuit. Zijn huidje was zo droog en dus dat je er soms gewoon weer doorheen prikte. Ik heb daar nog een wormenspuit meegekregen en speciaal voer wat ik moest aanmaken met water (gekookt en af laten koelen). Dinsdag moest ik terugkomen. Het ging best goed voor zijn doen. 's Nachts om 24u heeft hij zijn laatste voeding gekregen, echter at hij deze niet zelf op en heb ik hem moeten dwangvoeren. Daarna heeft hij nog wel een beetje zelfstandig gegeten. Ik dacht niet dat hij de ochtend zou halen en vroeg of Mario 's morgens (staat om half 6 op) wilde kijken of hij nog leefde.

Dinsdag:
's Morgensvroeg (om 6u) zat er gelukkig weer wat leven in. Hij at zelfstandig en miauwde ook weer gelukkig. Ik heb hem na het voeren en zijn badje (kontje schoonmaken ivm erge diarree) bij mij in bed gelegd en daar heeft hij net als ik nog een paar uurtjes doorgeslapen. Om 9u40 moest ik bij de DA zijn. Ik heb hem niet om 9u gevoerd omdat ik niet wilde dat hij de DA onder zou schijten met zijn diarree. Hij zou daarna wel krijgen. Bij de DA heeft hij nog 1x een infuus gehad, en kreeg ik een zakje mee wat ik moest aanmaken met gekookt water. Dat water zou dan vocht vasthouden. Ik moest dat water met zijn voer mengen zodat hij genoeg vocht zou binnen krijgen.
Hij heeft heel de middag bij mij liggen slapen. Achteraf gezien was het toen denk ik al niet meer zo goed met hem. Ik moest hem wakker maken voor zijn eten. 1x heb ik daarmee een half uur gewacht om hem toch nog even te laten slapen. Miss had ik dat beter niet kunnen doen. Het eten ging daarna moeizaam. Hij at wel, maar niet meer zoveel, en hij sliep eigenlijk alleen nog maar. Af en toe miauwde hij wel om aandacht naar me.
Om 18u heeft hij nog eten gekregen en ook dit heeft hij nog zelfstandig opgegeten, alleen niet alles. Later blijkt dit zijn laatste voeding te zijn geweest. Hij sliep weer bij me (ik ben warmer als het kooitje waar hij in lag Schijnheilig ) en om 21u ben ik naar Sabiha gegaan en heb hem dus weer boven in zijn kooitje neergelegd met zijn nieuwe voeding. Normaal eet hij dit ook gewoon zo. Toen ik om 22u30 thuis kwam, lag hij er maar levenloos en raar bij, hij had ook zijn eten niet aangeraakt Nog even nagedacht wat te doen. Bij de overbuurvrouw een spuitje gehaald zodat ik hem dwangvoeding kon geven. Toen ik terug kwam had Mario hem al naar beneden gehaald en had hij de DA aan de telefoon. Poesje reageerde nergens meer op en staarde alleen maar levenloos voor zich uit. Af en toe kreeg hij pijnkrampjes en dat is heel akelig om te zien. (Ik heb ooit het zusje van Griebels zo zien sterven en dat was echt geen pretje om naar te kijken. Helaas durfde ik toen de DA niet meer te bellen omdat het toen al 01u30 was, en daar heb ik nu nog spijt van.)
Wij hebben bij hem nog wat voeding binnen geduwd, en zijn toen aangereden naar de DA. Ik wilde er naar toe zodat de DA zelf kon kijken of het nog zin had om hem te proberen te redden.
Eenmaal daar aangekomen was zijn temp. 34 graden. Hij was dus eigenlijk al gewoon aan het sterven. We hebben maar besloten om hem niet verder te laten lijden. Hij had genoeg gevochten!!!
Hij heeft daar een spuitje in zijn bil gekregen en daarna duurde het nog heel lang voordat hij weg was. Na het spuitje (wat normaal in het hart gaat, maar bij hem niet omdat hij te klein was) in zijn buikje duurde het ook nog best lang voordat hij eindelijk echt overleden was. Het bleek dus echt een vechtertje te zijn. Vriendjes zijn?

Ik heb hem daar gelaten, maar ga hem dus begraven daar in de bossen waar ik Winkey ook heb begraven.
Ik vraag me af of hij het toch gehaald zou hebben als we het toch nog geprobeerd hadden. Maar ik denk dat die gedachte voornamelijk voortkomt vanwege het feit dat ik hem eigenlijk niet wilde laten gaan. Ik was er al helemaal weg van toen ik hem in het asiel zag zitten schreeuwen naar me!

Ik weet wel dat ik een eventuele volgende keer hem niet meer laat slapen maar gewoon wakker maar voor te eten, en dat ik desnoods met dwangvoeren zorg dat hij alles op eet. Die fout zal ik niet meer maken...

En ik baal nog steeds zo ontzettend dat ik geen foto van hem heb genomen!!! Boos!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:41

Jeetje meis.. Het zit je ook niet mee, het is toch beter voor hem, hij heeft geen pijn meer.
Heel veel sterkte!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 14:55

Hij gaat straks samen met Winkey over die regenboogbrug Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:56

Jeetje wat een verhaal....
Je kan je nu wel heel schuldig voelen omdat je hem niet wakker hebt gemaakt, maar dat is helemaal niet nergens voor nodig. Jij hebt gedaan wat je dacht dat goed was en hebt alles gedaan, wat je kon om hem in leven te houden.
Helaas heeft het niet zo mogen zijn.... maar als iemand daar al schuld aan heeft, ben jij het iig niet. Hij zal je dankbaar zijn dat je hem uit het asiel hebt gehaald, en nog een paar laatste mooie dagen hebt gegeven, die liefde en warmte had hij in het asiel waarschijnlijk niet gekregen.

Nogmaals sterkte Ach gut

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 18:47

Heel erg rakende woorden. Thanx!