Primeur voor bokt; mob. pws in Nederland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:35

Craignethan schreef:
Als ik het zwaarste paard van bokt heb, mag die dan gratis ? Knipoog

Nee, serieus, wat kost dat ongeveer ? Drie paarden en een veulen.

Ja hoor, dat mag zeker, maar daarvoor moeten we uiteraard dan wel eerst alle andere "bokt" paarden gewogen hebben Lachen

Wat het kost is natuurlijk heel erg afhankelijk van waar we naar toe moeten. Dus daar is niet echt iets zinnigs over te zeggen in deze context.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:43

Citaat:
Wat het kost is natuurlijk heel erg afhankelijk van waar we naar toe moeten. Dus daar is niet echt iets zinnigs over te zeggen in deze context.

83 km.

Volgens berekeningen die ik ooit eens gemaakt heb zou één van de merries ruim 1200 kilo wegen, ben heel erg benieuwd of dat inderdaad zo is.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:48

Wow... da's niet niks, begin onderhand ook wel benieuwd te worden; wat spreken we af ?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:13

pmarena schreef:
Leuk joh , lijkt me wel grappig om eens echt te weten wat die muts nou precies weegt..... en je schat er ZO 100 kilo naast bij een beetje paard !

Niet alleen grappig, maar het kan dus ook noodzaak zijn! Denk eens aan het geven van een narcose (in ons geval was dat bij castratie van 4 hengstjes). Die DA was echt bang dat hij te veel / te weinig narcosemiddel zou geven!
En ook voor ontworming is het natuurlijk handig. Vandaag hebben we alle paarden / pony's gewogen en ook daar zijn verrassende uitkomsten uit gekomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 06:18

Dat snap ik Lachen

Voor mij boeit het niet qua ontworming : ik mik er gewoon de hele spuit in en dan weet ik zeker dat er ruim voldoende inzit. Bij een stevige D heb je altijd een acceptabele overdosering

Bij een paard dat net op het randje van een 500 - 600 kilo hangt lijkt het me wel vervelend inschatten idd.

Gaan jullie ook op wedstrijden / evenementen staan ermee eigenlijk ? Lachen

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 17:28

pmarena schreef:
Gaan jullie ook op wedstrijden / evenementen staan ermee eigenlijk ? Lachen

Dat is inderdaad wel de bedoeling om te gaan doen. We hebben alleen nog geen planning gemaakt. Alles is immers zo snel gegaan ineens Lachen

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 22:56

Inderdaad, ennuhhh... wie wil ons hebben ? roept u maar Haha! ... maar dat gaat er vast wel van komen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 22:58

Ik heb het betreffende apparaat vandaag van dichtbij gezien en mij lijkt het wel wat om mijn knol daar eens op te zetten!

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 23:49

Tnx Karin... DAT zouden meer mensen moeten doen Lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:41

het lijkt mij ook welhandig zon ding. idd zeker als je paard eens onder narcose zou moeten of watever mag er toch weinig verschil in zitten. ook is het handigom te weten hoeveel je paard nou eigenlijk weegt als je hem wilt vervoeren. t lijkt me op zich wel een goe product, ik hoop dathet een beetje gaat lopen.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 11:25

HHD_Foto schreef:
Volgens berekeningen die ik ooit eens gemaakt heb zou één van de merries ruim 1200 kilo wegen, ben heel erg benieuwd of dat inderdaad zo is.

Wow. Inmiddels bijna 12 jaar (wegen) verder. Maar daardoor durf ik nu wel met vrij grote zekerheid te beweren dat de berekening niet klopte :)

Blue_flower

Re: Primeur voor bokt; mob. pws in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:32

Vanaf welke locatie rekenen jullie het begin van de reis? Jullie website is .nl maar contact adres in Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:53

lageveld schreef:
HHD_Foto schreef:

Wow. Inmiddels bijna 12 jaar (wegen) verder. Maar daardoor durf ik nu wel met vrij grote zekerheid te beweren dat de berekening niet klopte :)
Mag ik vragen waarom dat niet kan kloppen? :)
Heb zelf een merrie die op net 6-jarige leeftijd 978 kilo woog en daarna nog flink de breedte en iets de hoogte in is gegaan.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:18

Blue_flower schreef:
Vanaf welke locatie rekenen jullie het begin van de reis? Jullie website is .nl maar contact adres in Duitsland.

Vanaf geen enkele locatie. Ik heb nog nooit iemand extra reiskosten hoeven berekenen.

Dat betekent niet helemaal dat afstand geen item is. Iedereen kan begrijpen dat het niet meteen mogelijk is om voor b.v. 3 of 4 paarden 400 km. te rijden. Maar er wordt altijd naar andere oplossingen gekeken in de vorm van combinaties van afspraken en meestal lukt dat wel.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:24

KoudbloedKim schreef:
Mag ik vragen waarom dat niet kan kloppen? :)
Heb zelf een merrie die op net 6-jarige leeftijd 978 kilo woog en daarna nog flink de breedte en iets de hoogte in is gegaan.

Als iemand dat mag vragen ben jij dat wel. :) Ik herinner me jouw merrie nog goed. Die was bij de laatste weging toch ook een stuk zwaarder dan 978 kilo?

Ook wil ik niet beweren dat het niet kan, alleen heb ik het nog niet meegemaakt en ik acht het dus onwaarschijnlijk.