Migraine aanval zonder hoofdpijn!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:15

Ik denk (maar ben absoluut niet medisch onderlegd) dat er bij migraine ook bepaalde gifstoffen in je lichaam zitten, die door veel drinken misschien sneller/makkelijk door je nieren weggespoeld worden ofzo?

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:18

Zou kunnen hoor, en ik ben waarschijnlijk net zo medisch onderlegd als jij.
Zelf heb ik echt last van zo´n blok in mijn maag.
Dat lost dan meestal op met drinken.
Misschien heeft iedereen een eigen manier van reageren op bepaalde stoffen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:50

*smerige reactie*

Wat ik trouwens ook een "voordeel" vind van veel drinken, is dat ik dan makkelijker kan overgeven tijdens de aanval. Vaak ben ik zo misselijk van de pijn, dat ik daardoor moet overgeven. Als ik dan niks in m'n maag heb (ik kan nl niet eten als het eraan zit te komen), dan ga je gal opgeven en dat is NOG smeriger. Als ik dan flink gedronken heb, zit er in ieder geval vocht in m'n maag waardoor e.e.a. iets minder dramatisch wordt.
*ranzig, ik weet het* maar misschien heeft iemand er nog wat aan.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 12:58

En je hebt weer gelijk. Haha!
Fijn nog zo'n ervaringsdeskundige.......
Mijn vriend kon toen ik hem net leerde kennen niet zo tegen overgeven.
Ondertussen is hij er al zo aan gewend dat hij naast me staat in de wc om vanalles aan te geven Tong uitsteken
Mijn kinderen hebben er ook allebei regelmatig last van, dus hij moest er wel aan gaan wennen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 22:10

Overgeven is vaak zo'n opluchting. Gal zal ik wel niet meer overgeven, aangezien ijn galblaas eruit is.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:26

eerste reactie mwuh??migraine zonder hoofdpijn ken dat dan

ik lig ondertussen half onder mijn type bordje omdat ik me jou Heike voor me zie al om een hoekkie kijkend naar de smileys hopend dat dat dan beter gaat(hihi)

schijnt dus te kunnen , ik krijg wel eens hoofdpijn en dan word t ook "zwart"voor de ogen soms ook misselijk tot spuwen toe
("helaas"heb ik nog wel een gal hihi)

vaak komt t omdat ik te veel heb gedaan (weer eens door mijn pijngrens ben gegaan ) in combinatie met te weinig eten

dus ik kan me wel vinden in sommige reacties

misschien komt t toch door kolydraten (weet ff niet zeker hoe je dit schrijft)/ suiker tekort

je zou het kunnne uitproberen door een boterham te eten als je denkt hier weer last van te krijgen (kan weinig kwaad lijkt me baad t niet schaad t niet, behalve misschien dat je iets aankomt in het begin)

lijkt me wel zwaar knudde , hoop dat een van de tips "werkt"!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:26

Heb je je ogen weleens laten testen? Dat wil ook nog wel een rede zijn van de vlekken. Een bril bij tv, pc en autorijden als je vermoeid bent, dat scheelt soms een hoop.

En idd water drinken, veel water, dat helpt bij mij ook altijd..Vervelend hoor dat je er zo'n last van hebt, gelukkig blijven de hoofdpijn aanvallen(nog) weg bij je.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:30

Mijn ogen zijn getest en prima in orde.
Aan tv kijken, computeren enz. ligt het ook niet. Ik krijg het soms midden in de nacht als ik op bed lig Haha!

edit: ik drink heel veel water op een dag dus dat helpt helaas ook niet, bij mij staat het echt in verband met mijn darmproblemen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:49

Even een vraagje: Is migraine typisch iets voor vrouwen? Ik herken nl alles wat hier besproken wordt Scheve mond

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:50

Denk het niet hoor. Ik ken meerdere mannen die last hebben van migraine.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:52

Mannen kunnen het ook hebben, mijn zoontje heeft het ook.
Gisteren is hij ook weer met een emmer naast zijn bed gaan slapen.
Ik twijfel er wel aan of het erfelijk is.
Mijn moeder heeft het,ik en allebei mijn kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 23:04

snowdon schreef:
Even een vraagje: Is migraine typisch iets voor vrouwen? Ik herken nl alles wat hier besproken wordt Scheve mond


Nee hoor, de man van mijn vriendin heeft het ook. Er zijn ook heel veel verschillende oorzaken voor migraine aan te wijzen. Bij de een komt het voornamelijk door stress, bij de ander door verkeerde voeding of bv vochttekort, bij weer een ander door een schommelende bloedsuikerspiegel, en dan hebben we natuurlijk nog die fijne hormoontjes die soms vrolijk door het lichaam feestvieren...

Wedny

Berichten: 1131
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Hijum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:59

Go zeg sorry dat ik na 2 weken op dit forum weer reageer maar ik wist niet dat er zoveel mensen zijn met migraine ik heb het zelf ook. Wel in wat zwaardere vorm ik heb dit jaar 2 hele zware aanvallen gehad in januari anderhalve week elke dag een aanval(of meerdere op een dag) en 3 maanden daarna 1 week. En afgelopen week had ik een hele lichte die ik met een ibrufen kon keren. Ik heb er speciale zetpillen voor imigran heten die. Die mij de ene keer wel helpen maar soms ook niet. Ik ben na een aanval ook altijd meteen bekaf en slaap heel veel wat ook erg goed is zegt men om het herstel te krijgen.
Mij is ook door de huisarts vertelt dat je het kan krijgen als je teveel Kaas, Chocolade, koffie of Wijn krijgt dit kan een migraine aanval opwekken. Ik merk bij mijzelf dat er na veel stress ook snel een aanval aankan komen. Ik ben blij voor je dat je hoofdpijn niet doorzet. En je kan nu ook eens kijken of het ook aan je eetpatroon ligt nou in iedergeval sterkte ermee Knipoog
Sorry voor het lange verhaal. Bloos

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 22:41

Oog migraine is inderdaad een verschijnsel wat wel vaker voorkomt.
Het begint met lichtflitsen aan de zijkant en breidt zich dan steeds verder uit zodat bijna je hele gezichtsveld een flikkerend geheel is.
Als je op de klok kijkt dan zie je dat het net zo plotseling ophoudt als dat het begonnen is.
Duur is 10-15 minuten maar voor de patient lijkt dit veel langer.
Meestal wordt deze ontlading van de oogzenuw gevolgd door zware hoofdpijn maar dat hoeft niet altijd (het is een bijzondere vorm van migraine).
Het kan ook uitgelokt worden door,alcohol,stress,koffie,onregelmatig leven,warmte enz,dus net als bij gewone migraine.

De laatste jaren zijn er tegen migraine erg goede resultaten geboekt met beta-blokkers(b.v Selokeen).Door een lage onderhoudsdosering wordt een aanval minder snel uitgelokt en kun je zelfs jaren aanvalsvrij blijven.
Helaas wordt er veel aandacht besteedt aan pijnbestrijding en minder aan het voorkomen van de aanval.Dus deze medicatie is nog lang niet bekend bij alle huisartsen.

Misschien een tip voor degene met flinke hoofdpijn aanvallen,overleg met de arts,vraag of ie van deze methode op de hoogte is en zo niet laat ie het dan nazoeken.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mij advies OK dan!

Groet Dagmach

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 01:40

Ik heb ook wel eens een aanval zonder de hoofdpijn zelf. Heb dan vooral veel last van visuele klachten (veel flikkeringen in mijn zicht, dingen vervormen), tintelingen in armen of gezicht en soms kan ik ook niet goed op woorden komen of zeg de verkeerde woorden.
Vind deze bij verschijnselen eigenlijk nog irritanter dan de hoofdpijn zelf (alhoewel dat ook geen pretje is)

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 04:06

Bij mij begint dat ook altijd zo...dan kan ik de helft niet meer zien.

Als dat weg is en ik zie alles weer begint de hoofdpijn en de misselijkheid.

Ik heb het niet vaak, misschien 2x per jaar en met een goede sterke pijnstiller is er wel wat verlichting. De dag erna ben ik vaak wat slapjes en de 3e dag ben ik weer 100%.

Ik heb het dus niet zwaar en ben er eigenlijk ook nooit mee naar de HA geweest.