Vakantie Griekenland. Iemand tips?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:37

Maar wat is er dan zo leuk aan Rhodos behalve de oude stad?
Overigens huren wij altijd een scooter, dan kom je ook op plaatsen waar minder mensen komen.

horse_girl

Berichten: 1272
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:42

Ik ben vorig jaar naar Lesvos geweest(ook wel Lesbos of Mitillini genoemd) geweest. Het leuke aan dat eiland is dat de ene helft heel kaal is en de andere kant helemaal groen en begroeid. Het eiland is niet zo groot, dus misschien niet zo leuk als je lang op vakantie gaat, maar wij hebben ons er 8 dagen prima kunnen vermaken.
Groetjes Mirjam.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:44

Tessebes schreef:
Maar wat is er dan zo leuk aan Rhodos behalve de oude stad?
Overigens huren wij altijd een scooter, dan kom je ook op plaatsen waar minder mensen komen.


Heb je even? Tong uitsteken

Op deze site vind je veel info over heel Griekenland: http://www.griekenland.net/index2.htm

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:46

Nou ik ben in mei in Rhodos geweest en ik vond het een beetje tegenvallen, dus vandaar mijn vraag.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 17:54

Tessebes schreef:
Nou ik ben in mei in Rhodos geweest en ik vond het een beetje tegenvallen, dus vandaar mijn vraag.



's zien... waar ben ik geweest...
- Rhodos-stad; museum, Groot Meester Paleis, wandeling muur)
- Lindos (Acropolis)
- 7 bronnen (Epta Piges)
- Aranchélos Verward (wit met blauw/roze/groen dorpje tussen Rhodos en Lindos)
- Vlindervalei (Petaloudes)
- Moni Filerimou, geloof ik (klooster)
- Overtocht Marmaris, Turkije
- Boottocht en bezoek Symi

De eerste keer dat ik daar was zijn we niet Kameiros toe gekomen, de tweede keer was het helaas dicht ivm onderhoud.
En ik zal nog een terug moeten voor de westkust Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 09-06-04 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 18:00

Mijn mams en ik gaan zondag naar Kreta voor een week! (Cheronissos)
echt zin in, ben super benieuwd!

Priscilla_xx

Berichten: 561
Geregistreerd: 05-03-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:01

ik ben naar Rodos geweest
helemaal geweldig OK dan!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 21:28

Ik ben zelf drie keer op kreta geweest, zeker aan te raden. Ik zat vlak bij rethymnon, misseria wel te verstaan. Een rustig dorpje, vlakbij de grotere stad. Lekker prive strand, maar je was ook zo in de drukte. Zelf ben ik altijd in het hoogseizoen geweest, en ja het is wel warm. Maar anders warm dan dat het hier in nederland is. Het is zoiezo een eiland en dan is er meestal wel wat wind. Ik vond de warmte niet vervelend zeg maar! Maar het is maar net hoe goed je daar tegen kunt!

Verder is op kreta zeker genoeg te zien. Ik ben zelf naar elafonissie geweest, echt een prachtig strand! roze/ witte stranden met hemelsblauw water... *LOL* En ik heb de kourtaliotiko kloof gesproken, ja spreek dat maar eens in één keer uit! Schijnheilig Dat is erg leuk, half door het water en half over rotsen en over bergpaadjes lopen! heel mooi en leuke ervaring! Je hebt daar ook de samriakloof, maar dat zou ik niet doen in het hoogseizoen, daar is het wel weer te warm voor. Aangezien je geen bescherming hebt dan tegen de zon en in een droge windstille kloof loopt!

Verder heb je ook knossos, dat is ook mooi, ben er zelf niet geweest.
Een vriendin van mij is ook op kreta geweest vlakbij chersonisoss, datis een drukker gedeelte. Zei zat in Asterias Village... wil het zelf misschien gaa nboeken voor dit jaar. Schijnt een heel nieuw appartementencomplex te zijn, met alles er op en eraan. net uit de drukte maar wel op loopafstand van de gezeligheid! perfect vind ik! Lachen Ze heef thet er erg naar haar zin gehad, ook in het hoogseizoen!

Nou zoals je het al leest ben ik weg van Kreta, ik heb daar veel leuke herinneringen aan... ook droevige helaas, maar das een ander verhaal! Ik zou er gewoon heen gaan als ik jullie was!!! Pling

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:06

Ik ben 2 jaar terug geweest en ga dit jaar weer, zeilen. Je moet ervan houden maar het is ontzettend leuk om 1 weekje op een boot rond te zeilen naar verschillende stadjes enzo, maar je moet van zeilen en water houden Knipoog En kreta is ook super, maar ik vond zeilen net iets leuker.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:18

Zippo schreef:
Ik ben 2 jaar terug geweest en ga dit jaar weer, zeilen. Je moet ervan houden maar het is ontzettend leuk om 1 weekje op een boot rond te zeilen naar verschillende stadjes enzo, maar je moet van zeilen en water houden Knipoog En kreta is ook super, maar ik vond zeilen net iets leuker.



Ja Zippo dat lijkt mij ook wel leuk om te doen! een week zeilen rondom de eilanden en daarna een week op een eiland! Weet jij waar ik daar info over kan krijgen... stuur anders maar een pb-tje als je wat weet! Anders gaan we zo of toppic ben ik bang.. Verward

Fitzroy

Berichten: 25211
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 22:49

Oke, hier zit de Griekenlandkenner bij uitstek behalve van de toeristische eilanden. (dus juist niet Kreta en Rhodos)
Verder ben ik zo'n beetje overal geweest.
Alle Ionische eilanden heb ik gehad (Corfu, Lefkas, Kefallonia en Zakynthos), in de Aegische zee: Thassos, Lesbos, Samos, Patmos, Kos, Alonnisos, Skopelos, Skiathos.
Ook op het vasteland ben ik 2 x op rondreis geweest en nog van een strandvakantie genoten.
Kortom, Griekenland is samen met Amerika mijn favoriete vakantiebestemming.

Ben net terug van een week Corfu en daar heb ik het meest dramatische weer gehad dat ik ooit heb meegemaakt in Griekenland en daar ga ik dus never nooit meer naar toe!! Dat eiland is niet voor niets zo groen.

Over het algemeen ben ik altijd in de periode tussen 20 mei en 15 juni geweest.

Met stip bovenaan staat bij mij het eiland Skopelos. Het is een prachtig groen eiland met een schattig stadje en hele mooie stranden. Kortom alle ingredienten voor een relaxte zonvakantie.

Als je nog meer wilt weten over een bepaalde bestemming mag je me ook altijd PB-en.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:29

Ik ben vorig jaar in het hoogseizoen naar Corfu geweest. Wat een heerlijke tijd hebben we daar gehad! We zaten in een rustiger dorpje: Agios Georgios als ik het goed heb. We hadden een auto voor een week gehuurd, dus we zijn ook bij lekkere rustige strandjes geweest.
Ook hebben we het paleis van Sissi bezocht, boottocht gemaakt, muizeneiland bekeken... Lekker rond getourd.
Dit jaar gaan we naar Kreta, in de buurt van Rhetymnon, eens kijken hoe het daar is.

Fitzroy

Berichten: 25211
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:04

Wij zaten ook in Agios Georgios. Zeker een van de leukere plaatsen op Corfu om te zitten en niet zo geannexeerd door de Engelsen als plaatsen als Kavos en Sidari.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:18

Ooh jullie maken het me wel moeilijk hoor! Knipoog Ik weet nu dus niet meer zo goed wat ik moet kiezen. Kreta lijkt me erg mooi (van wat ik gezien heb op tv en reisgidsen) maar Corfu en Rhodos lijken me ook erg leuk.
Maar gelukkig heb ik nog een jaar de tijd om te beslissen hihi

Maar wel HEEL erg bedankt voor jullie leuke reacties. Daar heb ik zeker wat aan OK dan!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:24

Ik weet niet hoe avontuurlijk je ingesteld bent, maar ik zou het persoonlijk zonde vinden om op 1 eiland te blijven.

Je kan heel makkelijk een boot regelen van het ene eiland naar het andere (net zo makkelijk als een treinreis zeg maar). En als je aankomt met de boot staan er minstens 20 mannetjes van campings en appartementencomplexen je op te wachten met een busje om je erheen te brengen!

Ik ben zelf een maand wezen eilandhoppen. In het hoogseizoen (juli-augustus). Als je zelf goed tegen de hitte kan is dat best te doen. Maar je moet je er wel op voorbereiden!

Ik ben dan wel met de trein gegaan, maar ik heb het een maand volgehouden, voor nog geen 1000 euro de man! Dus je kan het zo duur maken als je zelf wilt...

Mijn tip: Santorini!! Ik heb nog nooit zo'n mooi stadje gezien, bovenop een berg en alleen maar witte huisjes! Op het eiland kan je excursies maken naar de vulkaan die vlak naast het eiland ligt, heel gaaf. Maar na een paar dagen hadden wij het daar ook wel gezien, en zijn we naar Naxos gegaan, ook een aanrader. Het eiland staat bekend om veel wind, dat geeft een beetje verkoeling (en lekker veel surfers! Haha! )
Je kan er cultuur, strand en uitgaan prima combineren, en je hoeft niet bang te zijn om op elke hoek van de straat een nederlands gezin met 2,1 kinderen tegen te komen, wat je geheid op kreta en rodhos wel hebt!!

Veel plezier!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 10:45

Zippo schreef:
Ik ben 2 jaar terug geweest en ga dit jaar weer, zeilen. Je moet ervan houden maar het is ontzettend leuk om 1 weekje op een boot rond te zeilen naar verschillende stadjes enzo, maar je moet van zeilen en water houden Knipoog En kreta is ook super, maar ik vond zeilen net iets leuker.

Dat gaan wij dit jaar ook doen!!!
3 jaar geleden hebben we voor het eerst gezeild (Flottieljezeilen), en vorig jaar weer, en dit jaar (over 3 weekjes!) gaan we weer!

Wij doen dan 1 week zeilen, zodat je langs al die eilandjes komt, en 1 week 'aan land'.

Dat zeilen vind ik echt helemaal geweldig!! Je gaat van het ene mooie eiland naar het andere, je komt dolfijnen tegen onderweg die met je boot meezwemmen, je komt langs de mooiste (voor mensen zonder boot onbereikbare) eilandjes en baaien, met grotten erin enzo!! in 1 woord geweldig!!!!
Wij hebben gezeild op de Ionische zee, de eerste keer bij Corfu, en vorig jaar bij Lefkas.

Ik zal even kijken of ik wat foto's kan vinden...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:05

Gevonden Haha!
Deze foto's zijn van vorig jaar, van het zeilen bij Lefkas.

Hier kwamen we een schattig oud grieks vrouwtje tegen Lachen :
Afbeelding

Onze boot (we sliepen er met z'n 10-en op hoor Knipoog):
Afbeelding

Nog best moeilijk om die dolfijnen met je digi op de foto te zetten Haha!:
Afbeelding

Onderweg kwamen we langs een grot, waar je zo in kon zwemmen! Was echt heel erg mooi van binnen! :
Afbeelding

Op een soort canyoning tocht door een rivier (dit was nog het rustige stuk, verderop moesten we echt onze digi wegleggen Haha!):
Afbeelding

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:39

Wauw, mooie foto´s Bettine Lachen !
Mocht je dat vrouwtje zo maar fotograveren ?? Toen wij er als kind kwamen, werd dat niet op prijs gesteld; ze zagen een camera toen (nog??) als "boze oog" en daar moest je je vooral niet mee inlaten Knipoog !

Ik ben zeker al een keer of 15 in Griekenland geweest:
Janneke18 schreef:
- Aegina (eilandje bij Athene)

Op dit eiland ben ik als kind bijna iedere zomer geweest en ik heb er echt de dierbaarste herinneringen aan.
De laatste keer dat ik er kwam (nu zo´n 15 jr. geleden) kregen we wel een cultuurshock; van ons idylische, romantische eilandje was niet meer veel terug te vinden, het is nu echt wel een toeristen eiland geworden Verdrietig .

Verder ben ik dol op Athene, een prachtige stad en zeker nu de OS daar plaatsvinden, zal ´ie zeker een stuk schoner zijn geworden Knipoog !

Van Athene (of eigenlijk Pireaus, de havenstad van Athene) kun je met de ferry naar Aegina, Poros, Hydra en Spetses.

Vooral Hydra is een prachtig eilandje! Als je met de boot om de rotsen gevaren komt, zie je het prachtige haventje liggen, met altijd schitterende jachten. Het is eigenlijk hét jet-set eiland van Griekenland Lachen !

Kos vond ik ook een erg leuk eiland, Kreta wat minder, dat was me echt té toeristisch.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 11:51

We hebben het wel eerst even gevraagd, maar we mochten d'r zo op de foto zetten!
We hebben nog wel meer van dit soort foto's!

Zippo
Berichten: 1410
Geregistreerd: 30-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:04

Ja het zeilen was echt geweldig! vandaar dat we weer gaan Knipoog Waar ga je (Bettine) zeilen? Wij waren toen ook in Lefkas. Dit jaar gaan we naar Corfu, we gaan dit jaar 2 weken, omdat iedereen het zo leuk vind Knipoog Wat ik ook leuk eraan vond dat je zeg maar overdag gewoon rondzeilt en 's avonds echt terugkomt in de 'bewoonde' wereld. Eten met zn allen en als je alleen wilt alleen, erg leuk Lachen

Suus1981, ik zal even bij mijn ouders informeren, zodra ik informatie heb laat ik het je weten!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 21:40

Als je naar Kreta gaat, dan kan ik je Rehymnon van harte aanraden !
Een leuk stadje, een gezellige oude kern, mooi strand, prima restaurantjes en terrassen.
Als je echt van het betere discowerk houdt dan is Chersonissos wel leuk, maar persoonlijk vind ik het er veel te massaal en het mist de echte Griekse sfeer.
Rethymnon, daar moet je zijn Haha!

Wij zijn ook op Corfu geweest (Paleokastitsa) en daar een rondreis(je) gemaakt.
Ik kan er maar 1 ding over zeggen: waardeloos Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25211
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:17

Oscar schreef:
Wij zijn ook op Corfu geweest (Paleokastitsa) en daar een rondreis(je) gemaakt.
Ik kan er maar 1 ding over zeggen: waardeloos Knipoog


Verklaar je nader of was het cynisch bedoeld?
Ik heb echt rotweer gehad op Corfu dus ik heb niet bepaald het idee om nog eens terug te gaan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:23

Vooral als je naar Athene zelf wilt kan ik je aanraden NIET in de zomer te gaan. We zijn er in september 2002 geweest... Verschrikkelijk. 42 graden en enorm vochtig, om over de smog nog maar niet te spreken. Ik zou in Athene er ook niet voor kiezen met begeleide excursies mee te gaan, verschrikkelijk wat waren die slecht. Mijn (selectie) van foto's staat hier.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:26

Toen ik vorige zomer een verslagje schreef over Corfu had ik ook gemeld dat ik Paleokastritsa waardeloos vond. Wat een drukte om niks!
Ik denk dat Oscar dat ook bedoeld of niet?
We zijn toen lekker door gereden... Voor de rest vond ik Corfu wel super.

Dit jaar gaan mijn vriend en ik in de buurt van Rethymnon verblijven. Ik hoop dat het zo leuk is als je zegt Oscar!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 08:47

Corfu is voor ons een grote ellende geworden.
Het begon al met de vliegreis: door slecht weer konden we niet landen op het inieminie-vliegveldje.
Na een uur rondjes boven het eiland gecirkeld te hebben, werd er uiteindelijk toch een poging ondernomen om te landen.
Met de nadruk op "poging", want het resulteerde in een doorstart (hey, ik mis voor het eerst de kotssmiley, want die is zeker van toepassing Haha!).
Er werd besloten om uit te wijken naar Athene, maar onderweg bleek het weer op Corfu verbeterd te zijn en we keerden weer om.
Met als resultaat: nog een doorstart.
Na een half uur (derde poging tot landen !) werd de Boeing tegen het asfalt gesmeten.
Ik heb me zelden zo beroerd gevoeld.

Tsja, en als je vakantie al zo slecht begint, dan is dat natuurlijk al een slechte start.
We hebben echt een volle dag nodig gehad om te bekomen van de schrik en om onze maag weer een beetje redelijk op orde te krijgen.

Het eiland zelf vond ik niks bijzonders.
Paleokastritsa werd in de reisgidsen omschreven als "geweldig".
Imo. behoorlijk overgewaardeerd Knipoog

Glyfada is wel een geweldig mooi strand, alleen verder was er niets te doen (je kon er alleen een stukje meloen eten *LOL*).
Het schijnt dat er nu wel wat meer activiteit is, ik zag onderlaatst zelfs dat er hotels gebouwd zijn.

Verder vonden wij het eiland gewoon niet zo leuk.
Het eten was op veel plaatsen slecht (tosti's met groene aanslag erop, dat soort ellende).
Corfu-Stad is wel leuk om een keer geweest te zijn, maar na een halve dag waren we ook wel uitgekeken.
Jammer dat we er toch vaak naar toe moesten om te pinnen, want dat kon alleen in de stad.

Kortom: voor ons was het "eens en nooit weer" Haha!