Je problemen op bokt zetten....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:22

internet is anoniem ( zoals al eerder gezegt is ) , en voor de meeste mensen dus lekker veilig. en zo kan ik nog wel veel meer voor- en nadelen opnoemen , maar dan herhaal ik alle dingen die al eerder door bokkers zijn gezegt.

mijn mening ;

ik kan me best inleven dat er bokkers zijn met 1 probleem en die dan een topic openen. kan soms erg hartluchtend zijn en je krijgt ook nog eens de mening van anderen. als je deze berichtjes niet wil lezen , sla je ze gewoon over.

groetjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 31-03-19 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:27

Ik vind het juist een groot compliment aan het adres van Bokt dat mensen hier hun problemen kwijt kunnen en er steun uit halen. Dat geeft aan dat er een grote verbondenheid en veel vertrouwen is onder de Bokkers. Ik vind dat iets om trots op te zijn! Zo'n onpersoonlijk medium als internet geeft aan dat internet heel persoonlijk en intiem kan zijn.
Ik vind het ook fijn als ik iemand een beetje op kan vrolijken door een PB tje te sturen. Voor mij een kleine moeite en voor de ander een groot plezier. En wie er anders over denkt die leest het topic gewoon niet.

Ik ben trots op Bokt en op alle mensen die hier hun hebben en houwen kwijt kunnen en willen en alle medebokkers die zich bekommeren over de gesteldheid van anderen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jippie op 2001-10-22 21:28 ]</font>

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:40

En het valt me ook weer op dat mensen zo ontzettend slecht zijn in goed lezen! 'Begrijpend lezen' heet dat op de basisschool, lezen wat er staat, niet wat je wilt lezen. Jammer.

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:42

margreet niemand reageerd zonder eerst te lezen ik in ieder geval niet!
en als je er problemen mee hebt dat andere bokkers iets doen wat jij 'nooit' zou doen zeur er gewoon niet over voor sommigen is dit een hele opluchting dat ze hun verhaal kwijt kunnen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:45

Citaat:
Op 2001-10-22 21:42, schreef marije b:
en als je er problemen mee hebt dat andere bokkers iets doen wat jij 'nooit' zou doen zeur

Pardon? Ik zeur? Reageer een beetje normaal ajb.
Was even vergeten dat je hier geen mening mag hebben die misschien afwijkt van het gemiddeld, ik zal het nooooooooit meer doen!

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:46

Tja mijn mening.... je kan zelf wel uitmaken wat je wel en niet op bokt zet..... ik zit op het moment in een dip maar ik moet daar uit komen ik ga het niet op bokt zetten (dit staat dus los van mijn stage waar ik een topic over geplaatst heb!!!!). Ik ga er geen geheim van maken maar ik zet het niet op bokt! Ik heb het gisteren dan aan iemand gepbt maar dat kwam zo ter sprake en diegene wil mij steunen en daar ben ik ook blij mee!

Soms heb je vrienden die je niet begrijpen of die zoiets hebben ach hou je mond als je het er voor de miljoenste keer over hebt (nogal logisch)!!!! Ik heb vriendinnen waar ik alles mee kan delen met andere weer niet en dat doe ik ook niet! Maar ik vind dat je een niemand af moet kraken en een ieder moet voor zichzelf weten of tie zijn verhaal op bokt zet..... misschien kan iemand nog weleens tips/adviezen geven.....een luisteren oor/lezend oog van een vreemde kan vaak beter werken als een vriendin/vriend!!!!

Verder is het misschien wel zo dat er nogal van die topics zijn maar ach.... tis het algemene forum! Daar kan je dat verwachten!!! Maar steun iemand als je wil en kan!!!
Soms zitten mensen zoooooo diep dat ze een muur om zich heen hebben en dan kunnen wij misschien wel helepn die muur te doorbreken!!!

Yentl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:49

sorry margreet maar het lucht echt op. het is niet om zielig te doen ofzo maar om steun te zoeken
dus ik ga met kinta mee

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:53

Margreet,

wat jij schrijft heb ik vaak gedacht. Niet dat ik het vervelend vind dat mensen hier hun hart luchten, wel dat ik me het absoluut niet kan voorstellen dat je je meest prive gevoelens op een dergelijk medium plaatst met alle risico's vandien. Maar als het de betrokkene oplucht, ben ik blij dat andere bokkers er wel zo begrijpend mee omgaan.

PS Nu zal iedereen ook wel over mij heen vallen, samen staan we sterk.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:55

we zijn al met zn drietjes! Haha!

Vind het heel erg hoor...maar als je er zo mee zit kan je beter echt hulp gaan zoeken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 20:56

Tja, jij weet het misschien iets 'tactischer' te brengen dan ik, maar ik ben daar niet zo goed in. Ben soms te direct (of kom zo over), sommige mensen waarderen dat en noemen dat eerlijk, anderen noemen dat bot. Jammer dat daar geen begrip voor is.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:57

Ik heb genoeg sjit om 10 boeken van elk 1000 pagina's te schrijven...

Ik zet nog geen procent op bokt. Waarom? Omdat ik daar dus een keer ECHT mee gekwetst ben... Omdat iemand het nodig vond allerlei dingen uit te vreten die mij schaadden...

Ik zeg hoogstens dat ik baal, maar daar is t mee gedaan. Niemand hoeft van mij te weten of, wanneer hoe etc ik iets deed/meemaakte...

Persoonlijke keuze, en wat anderen ermee doen: ik zeg af en toe iets waarvan ik denk dat men er wat aan heeft, maar over het algemeen reageer ik niet/nauwelijks...

En ik begrijp best wat Margreet bedoelt, en het is echt niet banketstaaflig bedoelt. In het kader van de persoonlijke keuzes/meningen komt de een tot dit en de ander tot dat. Ik denk dat Margreet alleen maar probeerde te begrijpen waarom sommige mensen dat wel doen. En dat zij een mening heeft, tsja... Daar kun je ook je schouders over ophalen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 20:59

He Margreet,

ik word ook steeds verweten dat ik te direct ben. Voordeel is wel dat men precies weet wat ze aan je hebben. Ik probeer idd wel om dingen soms wat voorzichtiger te zeggen, maar dat valt niet altijd mee.

Fonnie, sorry ik was je vergeten. Met zijn drieen staan we nu sterk.

En voor alle anderen: begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt rot voor jullie dat je het zo moeilijk hebben, en dat meen ik ook.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:01

/edit
sorry, reactie bij een verkeerd topic geplaatst.

en als ik dan toch aan het editen ben:
En Marije, waarom mag Margreet niet zeggen wat ze denkt en zeurt ze dan? Als ik dat van iemand zou zeggen die net zijn hart heeft uitgestort valt half bokt over me heen, en hier mag het wel???????
Sorry, maar dat kan er bij mij niet in.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lielle op 2001-10-22 22:08 ]</font>

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:06

ja margreet je zeurt erover!
als je er geen problemen mee hebt dan zet je dit niet neer dus je zeurt!
de meesten hebben er geen probleem mee!
als iemand zijn probleem hier wil neerzetten is dat diegen zijn pakkie an en niet de jouwe!
als je er gek of whatever van word lees het dan niet!

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:08

ten eerste vind ik het juist ontzettend gezond dat mensen hier hun hart luchten want anders kroppen ze alles maar op.en ten tweede is het makkelijker om tegen een stelletje vreemden je problemen te vertellen omdat je ze toch niet kent.ik kan het vaak makkelijker hier neerzetten dan tegen vrienden vertellen.tuurlijk hoef je niet elk wissewasje er neer te zetten maar soms hebben mensen hier een ontzettend goeie kijk op de zaak en kunnen ze goede oplossingen bieden.en er is hier altijd een luisterend oog wat vaak al genoeg is voor diegene in problemen,ik vind het een beetje cru van jou dat je mensen hierop nu aanvalt.veel mensen zien bokt als een ware vriendenkring en zijn blij hun hart te kunnen luchten.laat die mensen alsjeblieft in hun waarde!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:10

Sanderijn,

volgens mij valt Margreet niemand aan, en ik ook niet. Maar laat maar, ik geloof niet dat dat doordringt bij een aantal bokkers.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:11

Marije, reageer ajb niet zo overspannen! Onder zeuren versta ik iets heel anders, dat doen kleine kinderen als ze een snoepje willen en dat niet mogen.

Ik ben blij dat er mensen zijn zoals Laui en Lielle die dit soort dingen beter onder woorden kunnen brengen dan ik, ik ben gewoon heel direct, ik doe echt m'n best om iets zo 'tactisch' mogelijk te brengen maar blijkbaar wordt dat dan nog steeds verkeerd begrepen en wordt ik voor schijnheilig uitgemaakt (Malle Babbe: Dat is een rotopmerking! Die hoor je terug te nemen!) Ik doe echt m'n best, maar het wil gewoon nog niet zo lukken Frusty Maar daarom ben ik nog niet schijnheilig!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:14

Ik word hier beschuldigd van een aanval, graag zou ik willen weten wie ik dan aanval zodat ik deze imo loze beschuldiging misschien kan begrijpen. Ik val echt niemand aan. Als iedereen z'n privéleven op bokt wil gooien moeten ze dat vooral doen, maar ik begrijp niet helemaal waarom ik daar niks over mag zeggen!
Waarom de een wel en de ander niet? Meten met 2 maten noemen ze dat.

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:15

nou ik denk toch dat het voor de mensen die hier hun problemen neerzetten wel voor een aanval wordt aangezien.even een voorbeeld.ik wilde net iets neergaan zetten omdat ik me ergens naar over voel en ermee zit,om te kijken of iemand hier nog een goeie oplossing ervoor heeft.ik lees als eerste dit topic en mijn zin om het niet neertezetten is compleet vervlogen.het roept zo'n gevoel in mij op van:nou laat maar zitten als ik hier niet eens iets neer kan zetten daarover omdat iemand anders zich eraan stoort.
ieder zijn eigen mening.maar dit topic zorgt er wel voor dat ik niet meer zo nodig wat hoef neer te zetten.................... Scheve mond\

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:19

Citaat:
Op 2001-10-22 20:47, schreef Margreet:
maar ik vind het vaak ook zo kansloos overkomen, ik denk dan wel eens 'Heb je geen vrienden ofzo' of 'Kom je aandacht te kort ofzo?' of 'stel je niet zo aan, raap je zelf bij elkaar en leef!' 'Doe niet zo zielig' Dat zeg ik dan natuurlijk niet want ik wil niemand kwetsen, ...........heb ik echt zoiets van daar gaan we weer, weer zo'n zielepoot.......

sorry dat jij het niet als aanval ziet maar deze woorden zie ík wel als aanval.je bestempelt deze mensen als zielepoot die hier wat neerzetten!

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:24

een groot mens kan ook zeuren hoor!
ik kan hier zo pissig om worden he?
waarom mag iemand niet gewoon zijn problemen hier kwijt?zonder dat iemand erover begint te zeiken!
het staat toch nergens dat dat niet mag?
als jij het niet leuk vind LEES HET DAN NIET!
diegene die het hier neerzet die doet dat met een reden!
en niet zo maar voor de lol!

marije b

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-01 21:25

sanderijn ik ben het helemaal met je eens!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-01 21:26

Daar komt 'ie weer: Begrijpend lezen! Ik zeg alleen maar dat ik dat soms wel eens denk, ik bestempel niemand, heb ik ooit iemand zo genoemd? Citeer ajb. Ik zou dat nl. nooit doen! . Typisch geval van lezen wat je WIL lezen ipv lezen wat er STAAT!!!!