Ramp! kan niet samenwonen ivm boze ex! wat nu??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:49

Ik begrijp je heel erg goed meis. Maar de reactie van je vriend snap ik allerminst. Als hij echt om je geeft dan zou hij niet zeggen OF samenwonen OF niets. Dan gunt hij je de tijd die je nodig hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:49

Denk je dat je een kans hebt om gelukkig te worden op een plaats die bij voorbaat al zoveel spanning bij jou oproept?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 09:57

Jeetje, ik zou daar ook niet gaan wonen als ik jou was.

Ik zou me dan nooit veilig voelen in mijn eigen huis, zulke gevoelens waaien niet even over.
Omdat je weet wat voor persoon het is.

kim22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:01

joh je moet er gewoon een paar brute gasten op afsturen. ik heb ook zoiets mee gemaakt met een ex. die gozer die heeft me maanden lang gestalkt en bedreigt. ik mocht op een dag niet eens meer van school zelf naar huis omdat de politie het te gevaarlijk vond. alles geprobeerd niets hielp. tot ik het verhaal aan een paar brute gasten vertelde die hebben hem toen zo flink het leven zuur gemaakt dat het meteen stopte. OK dan!

ik had het ook liever niet zo opgelost, maar ik was ten einde raad.
ik wens je iniedergeval heel veel sterkte en laat je niet klein krijgen hoor!
gewoon naar de politie of andere hulp inschakelen.
en mischien is hij gewoon nog erg verliefd op je en kan hij er niet tegen dat jij gaat samenwonen. *LOL*

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:04

Volgens mij is het koopcontract al getekend toch? Dat maakt de situatie voor haar vriend nog wat lastiger, want je bent wel een verplichting aangegaan. Als je er nog onderuit zou kunnen brengt dat ook een hoop extra kosten met zich mee, en in een bepaald stadium is het bijna niet meer mogelijk of moet je het zelf opnieuw verkopen. Mijn mening is dat je je leven niet moet laten leiden door die criminele ex. Als je ergens anders in diezelfde plaats wonen gaat is de kans op een confrontatie nog net zo goed aanwezig. ze komen er toch nog wel achter dat jij daar dan ook weer woont. Ik zou melding maken bij de politie van het probleem en dan er toch voor gaan en bij het minste of geringste actie ondernemen met behulp van de politie.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:07

Ik had zowiezo nooit mee ingestemd om in dat plaatsje te gaan wonen... je moet er toch boodschappen en alles doen en als je dan al weet van te voren dat er zulke figuren wonen...

Ik heb een soortgelijke situatie mee gemaakt... en nooit meer... echt ik heb er nog spoken van!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:09

ik vind de reactie van je vriend nogal vaag, als hij van je houd wil hij toch dat jij je happy en gelukkig voelt Verward

Ik snap best dat je er niet graag wilt wonen, ik zou me geen moment op mijn gemak voelen als je weet dat zo een eikel vlak bij je in de buurt zit... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:10

ruiterinrust schreef:
Mijn mening is dat je je leven niet moet laten leiden door die criminele ex.

Dat was mijn mening ook, voor ik er zelf mee te maken kreeg.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:12

idd, dat is makkelijk gezegt, maar zo iemand kan je wel wat aandoen, of vrienden.

Ik vind het wel raar dat je vriend je voor die keuze zet, want hij wil toch niet dat jij bedreigd wordt?

kim22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:14

je moet je juist niet klein laten krijgen dan hebben ze succes en gaan ze gewoon lekker door. ook als je ergens anders woont.
probeer hem anders gewoon keihard te negeren en laat niet merken dat je bang bent, als hij uiteindelijk door heeft dat hij toch geen indruk op je kan maken dan houd hij wel op. het kan dan wel zo zijn dat het eerst vele malen erger word voor het ophoud. en daarmee kan je hem op alle manieren mee pakken. en trouwens jij bent de gene die de macht in handen heeft want als jij je mond open doet, ook over zn bedreigingen naar jou toe dan kan je zn leven goed zuur maken. Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:16

Koop een grote scherpe hond, zet bij elke ingang van huis en tuin een bordje: Hier waak ik en Verboden toegang voor onbevoegden art zoveel wetboek van strafrecht, en laat hem maar komen. Dan mag de hond hem legaal opvreten, zonder bordjes ben je de pineut.

kim22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:18

hahaha die vind ik goed! maar leer hem dan wel eerst ballen bijten *LOL*

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:28

meis, je weet hoe ik erover denk!
Ik kan je alleen maar sterkte wensen...

Jammer dat het zo moet lopen van het weekend ging alles nog zo goed....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:29

Als ik jou was dan zou ik ook absoluut niet daar in dat huis gaan wonen en ook niet in de dorp. Er zijn toch wel meer huizen om te kopen Verward Je vraagt gewoon om problemen als je daar gaat wonen. Ik begrijp ook niet dat je vriend daar geen begrip voor op kan brengen en het komt mij een beetje over als chantage Verward als jij daar niet met hem wil gaan wonen dan is het uit.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:32

Sonja"]
[quote="ruiterinrust schreef:
Mijn mening is dat je je leven niet moet laten leiden door die criminele ex.

Dat was mijn mening ook, voor ik er zelf mee te maken kreeg.
[/quote]

Ben ik het ook mee eens maar er lopen zoveel gekken rond op aarde.. als je zo'n situatie kunt vermijden dan zou ik dat zeker doen.

Die ex zal denk ik niet constant met Renske in zijn hoofd rondlopen na 3 jaar maar zodra hij haar ziet wordt hij blijkbaar behoorlijk agressief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:33

Djiezus, de wereld is groter dan Bergeijk hoor, come on zeg.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:34

Eerlijk gezegd, als Renske zoveel weet had ze veel eerder met hem moeten kappen. Dan had hij nu ook niet zo agressief geweest.
Maar daar heb je nou niks meer aan natuurlijk.
Hij merkt nu wel aan je dat je je makkelijk laat intimideren, daar doet hij z'n voordeel mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 10:40

Renske, denk je niet dat je met Bjorn over een half nachtje ijs gaat?? Als ik het zo hoor heb je je leven bepaald niet in de hand en vraag ik me af of het wel zo verstandig is om zoveel verantwoordelijkheid aan te gaan met Bjorn. Als je alleen met hem wilt wonen om maar in vredesnaam het huis uit te zijn, dan doe je die jongen weinig recht (ookal manipuleert hij je van links naar rechts).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:05

Eigenlijk vraag ik me af of je niet eerder kon bedenken dat je ex in datzelfde dorp woont en je je daardoor niet op je gemak zou voelen. Ik zou het gewoon proberen in dat huis, blijkt echt dat hij je lastig valt daar, dan kun je altijd nog weg.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:12

Echt moeilijk..Ik zou hem zoals je zei eerst ene mailtje of iets sturen en kijken hoe hij daar op reageert..gaat ie je over de mail bedreigen heb je gelijk wat meer bewijs tegen hem!en ik zou hem verzekeren dat je nooit iets zal zeggen over zijn praktijken..En valt het allemaal wel mee zn reactie dan zou ik er gewoon gaan wonen..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 11:57

Zo, inderdaad een lastige keuze.
Ik ga toch met SP mee.
Je zou het je zelf niet vergeven als je iets overkomt!

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:13

ik zelf zou heel eerlijk gezegd voor geen goud zo dicht bij zo'n gek willen wonen,altijd maar met spanning in huis is toch ook niks? praat erover met je vriend en neem geen overhaaste beslissingen,doe wat je gevoel aangeeft.. succes

SuperSnel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:20

Tja... Wel heftig dat dat huis vlak bij je ex zijn neef is. En als ie nog steeds aan de drugs en alchol is. Je weet waar mensen dan toe instaat zijn. Emoties zijn dan nog moeilijker of niet meer in de hand te houden, als ie dat dan wel wil/kan als ie nuchter is.

Is dat de ex jouw hondje verkocht heeft?

Ik krijg er echt zo'n van God los gevoel bij. Het zijn meestal van die gasten die nergens voor terug deinzen en niets te verliezen hebben. En jullie hebben alles te verliezen...

Ik begrijp niet dat Bjorn daar toch wil gaan wonen. Ik zou dan liever ergens gaan wonen waar er veel minder kans is op problemen en waar je je beiden op je gemak voelt.. Er komen heus nog wel andere kansen voor mooie en leuke huisjes hoor.

En onder een voorlopig koop contract is wel uit te komen hoor!!!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:27

Die ex probeert je nu te intimideren , als hij iets had willen doen had tie dat waarschijnlijk al gedaan! Ik besef heel goed dat hij onder invloed niet te vertrouwen is.
Maar misschien heeft tie toch minder lef dan wat je nu denkt.
Als hij echt de grote jongens kent , dan is het misschien n ideetje om die in te seinen , die dulden dit soort onzin niet , hij is door zijn gedrag een groter gevaar voor hun als jij.

Je zou het kunnen proberen in je nieuwe stulpje Misschien valt t mee.
Persoonlijk denk ik dat Bjorn de situatie anders inschat als jij,
en vind waarschijnlijk dat je n beetje zeurt.Misschien heeft tie wel gelijk.
Misschien ook niet dat weet je pas als je er zit.

Ik was ook ooit heel bang voor iemand en die bleek na een waarschuwing
van mijn vriend toch wel een watje te zijn.
Een andere ex daarintegen, waar ik het dus niet van verwachte, heeft voor heel veel problemen gezorgd en wou ook niet stoppen.

Als die ex toch vervelend doet , zal Bjorn dat ook wel inzien en graag met je mee verhuizen naar een andere lokatie.Als hij dat dan niet wil , dan is hij jou duidelijk niet waard, hoe bot dat ook klinkt.

Over je ouders zou ik maar niet inzitten.
Die weten immers (gedeeltelijk) wat voor type je ex is en zeker als je ze vraagt of ze eventjes zouden willen wachten met het "verbouwen" van je kamertje , en ook al hebben ze je kamertje na 3 maanden verbouwt en sta je na 4 maanden met je rugzakje voor de deur , dan laten ze je er zo weer in hoor!

Je denkt nu waarschijnlijk "ja - jullie kunnen makkelijk praten , vanachter jullie computertjes"
Het is ook niet makkelijk , maar probeer je dagelijkse bezigheden
zo min mogelijk te laten beinvloeden door zo'n zalfje!

succes !en kop op laat je niet kisten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 12:34

ik kan toch wel een beetje sympathie opbrengen voor bjorn, want hij wilt dit waarschijnlijk erg graag en hij denkt misschien dat dit een manier is om eronder uit te komen. maar, ik heb het al eens eerder gezegd, toch krijg ik net als lovely het gevoel dat het allemaal wat snel en geforceerd gaat.

renzo, hoe zou ze in dit geval onder het voorlopig koopcontract uit kunnen komen? in principe kan die toch alleen ontbonden worden als de hypotheek niet geregeld kan worden of mis ik iets?