ArwenLune schreef:Ik hak niet op die man in. Hij doet ongetwijfelt z'n best. Maar soms is dat niet genoeg. Het is niet voor straf dat ik vind dat hij geen kinderen moet krijgen, het is in het belang van het kind dat het beter is dat het daar niet geboren word.
Ik doelde ook niet specifiek op jou 
Citaat:
Je paard aan gort rijden is minder erg als het op stal zetten en nooit voeren. Maar allebei nog steeds hartstikke slecht...
En ik heb van m'n moeder begrepen dat er juist in dit soort 'gezinnen' wel eens geslagen word en mishandelt. Uit machteloosheid vooral, als het kind een eigen willetje krijgt....
Daar zit ook wel weer wat in, maar ik heb het gevoel dat er hier heel erg ge(ver)oordeeld wordt zonder dat mensen naar deze specifieke situatie kijken......
Tuurlijk het is een vervelende situatie, maar ik zou zeggen laat ze er nu het beste van maken, met de mogelijke hulp. Je kan ze dit kind afnemen maar wat los je ermee op? Voor hetzelfde geld krijgen ze dan weer een kind..... Nee, volgens mij kun je er beter voor proberen te zorgen dat ze dit kind zo goed mogelijk op kunnen voeden.
Bovendien had er anders gewoon voorkomen moeten worden dat ze zwanger raakte, ipv achteraf te roepen dat het niet had mogen gebeuren....