Hardcore liefhebbers ( gabbers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:32

ik heb echt een hekel aan happy-hardcore hierdoor zeggen ze dat hardcore dood is. Boos!
mijn vriend en ik luisteren alleen maar hardcore niets anders Haha! . maar ben ik een echte gabber Verward wat is een echte gabber Verward eentje die alleen maar lonsdale aan heeft het halve hoofd kaal geschoren heeft en heel stoer met een bomberjack tussen de rest van "de groep"loopt. dan ben ik er geen een. mijn haar zit er allemaal nog ik heb geen lonsdale maar aan omdat mensen die niet weten wat het betekent er ook mee lopen en zelfs jochies van 9/10 zie ik er mee lopen, dat hoef ik niet. ik luister wel altijd en alleen maar hardcore. en af en toe een beetje hardstyle van lady dana Bloos

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:06

Gabber is alleen een woord, ikzelf gebruik het alleen liever niet. Zelfde als Happy Hardcore. De mensen die met de Happy tijd mee liepen zie je nu veel op trance feesten. Die lopen gewoon met de trends mee. Niks mis mee, maar na die periode kreeg je het onderscheid tussen de mensen met het echte "hardcore gevoel" en de meelopers...

Persoonlijk vind het een stuk prettiger nu het weer een beetje underground is geworden de hardcore...

Hardcore zit in je, het is een gevoel die je nooit meer kwijt raakt. Het word misschien minder maar echt weg gaat het nooit. Dan maakt het ook niet uit wat voor kleren je draag, als je het gevoel maar bij je draagt.

Ik vind het tegenwoordig trouwens wel meevallen met de nike's etc. Je heb wel groepen die veel met Lonsdale lopen, maar ik zie ook veel mensen in een "gewone" outfit lopen.

Kijk, nike's blijven nou eenmaal schoenen die erg lekker zitten voor dat soort feesten. Zelf draag ik voornamelijk kisten (zonder lonsdale erboven hoor) ze zitten wat steviger om je enkels...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:25

ik heb vroeger een hele tijd in van die aussie's gelopen man wat heb ik voor gek gelopen zeg Bloos maar goe dheb ze nog steeds. En idd het gabbergevoel blijf je altijd wel houden alleen als ik nu plaatjes hoor dan ga ik alleen nog maar van binnen uit mijn dak. Zie mijzelf nu niet meer op een feest te gaan staan hakken. Vermoed ook dat er niet veel meer mensen van 25+ rondlopen of wel?

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:29

jaaaaaaaaaaaaaaaa

Clautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:46

nerootjuh schreef:
op zijn tijd vind ik het wel leuk om een keer lekker te stampen
maar een echte hardcore freak
nee

Haha nee precies hetzelfde geldt voor mij!
Geef mij tussedoor maar wat harde muziek en dan ga ik wel los, maar de hele avond, of elke dag.. laat dat maar zitten

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:56

vroeger ging ik ook wel naar gabber feesten maar al jaren niet meer, tegenwoordig hou ik het bij techno, en dan niet de bij het grote publiek oh zo populaire grote feesten want daar wordt niet hard genoeg gedraaid. Haha!

al vind ik het wel humor om de oude gabber DJ's weer populair te zien worden bij veel jeugd. Lachen

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:47

ik noem mezelf geen gabber, maar ga al 3 jaar naar hardcore feesten
eerst met een ex van me en zijn vrienden en nu met mn huidige vriend
wel meer naar kleine feestjes, doordat mn vriend daar moet draaien en vrienden van hem/ons dat organiseren
grote feesten zijn erg duur, dus heb ik meestal geen geld voor...

en wat betreft de oude dj's, ze denken dat ze kunnen draaien doordat ze toen populair waren, maar of dat nu ook nog zo is... :p

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:51

ik heb niet echt een hardcore liefhebber, meer een hardstyle fan. Al vind ik het af en toe geen probleem om Promo of Catscan te horen Haha!. Er zitten trouwens erg veel nummers tussen waarvan je denkt, waar gaat dit over, alleen maar een bass-line...en dat vind ik erg boring...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:52

Citaat:
ik heb vroeger een hele tijd in van die aussie's gelopen man wat heb ik voor gek gelopen zeg maar goe dheb ze nog steeds. En idd het gabbergevoel blijf je altijd wel houden alleen als ik nu plaatjes hoor dan ga ik alleen nog maar van binnen uit mijn dak. Zie mijzelf nu niet meer op een feest te gaan staan hakken. Vermoed ook dat er niet veel meer mensen van 25+ rondlopen of wel?

haha, inderdaad. Ik heb m'n aussie nog in de kast liggen. Soms pak ik 'm 'savonds wel na het douche, maar daar blijft het wel bij.
Ben 23 maar heb ook nog de "goeie" ouwe tijd meegemaakt, woonde zowat in m'n aussies in die tijd Tong uitsteken

Ik was vorige week op een dj contest bij ons in de buurt en toen zag ik een paar van die jonge gasten (15/16) nog echt "hakken" volgens mij hebben die thuis een paar oude video banden gekeken om het te leren want volgens mij doet bijna niemand dat meer Haha!

Wel grappig om te zien (heb me zelfs nog stiekem afgevraagd of ik het nog wel kon...)

LePopp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:53

heb je het ook nog geprobeerd?

Tinus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:57

Vind hardcore af en toe wel leuk, maar dan hoor ik toch liever wat oldschool van Darkraver of een setje van Catscan Haha!
Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar trance (Tiësto, Paul v Dijk, Armin v Buuren)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:07

Citaat:
heb je het ook nog geprobeerd?

haha, nee jammer genoeg niet...

heb wel met een paar vrienden afgesproken dat we de volgende keer lekker gek gaan doen, onze nike's aantrekken en een poging gaan doen om te hakken Haha! (stond de vorige keer namelijk op m'n kisten en daar is dus absoluut niet mee te hakken)

dit zijn vrienden die ook uit de oude garde komen en hun nikes en aussies ook in de kast hebben hangen... (de aussies laten we achterwege, dat is weer iets teveel van het goede Bloos

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:16

Malibu schreef:
Citaat:
ik heb vroeger een hele tijd in van die aussie's gelopen man wat heb ik voor gek gelopen zeg maar goe dheb ze nog steeds. En idd het gabbergevoel blijf je altijd wel houden alleen als ik nu plaatjes hoor dan ga ik alleen nog maar van binnen uit mijn dak. Zie mijzelf nu niet meer op een feest te gaan staan hakken. Vermoed ook dat er niet veel meer mensen van 25+ rondlopen of wel?

haha, inderdaad. Ik heb m'n aussie nog in de kast liggen. Soms pak ik 'm 'savonds wel na het douche, maar daar blijft het wel bij.
Ben 23 maar heb ook nog de "goeie" ouwe tijd meegemaakt, woonde zowat in m'n aussies in die tijd Tong uitsteken

Ik was vorige week op een dj contest bij ons in de buurt en toen zag ik een paar van die jonge gasten (15/16) nog echt "hakken" volgens mij hebben die thuis een paar oude video banden gekeken om het te leren want volgens mij doet bijna niemand dat meer Haha!

Wel grappig om te zien (heb me zelfs nog stiekem afgevraagd of ik het nog wel kon...)

Gebeurt dat niet meer hakken? Hoe zien de mensen op de feesten er nu uit? Nog steeds kale koppen en opgeschoren haar enzo?

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:21

jongens wel veel kale koppen, of opgeschoren
veel lonsdale, kisten (wordt vaak geassocieerd met racisme helaas Boos! )
meisjes gewoon leuke kleding, of ook lonsdale en kisten

en t oude hakken doen ze steeds minder, ze noemen t nu ook vaak stampen, en dan nie tzo letterlijk zoals t klinkt misschien
maar t ziet er wat soepeler uit dan hakken
meer om en om je knieen naar boven zegmaar ;p
kan t niet echt uitleggen moet je zien :p

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:22

hEY NOg een gouwenaar hier hahaha...

Meestal word er gepogo gedaan echt heel erg irritant dat doen ze meestal op metal feesten vinden ze leuk om tegen elkaar op de springen en als iemand zich daar aan irriteerd krijgen ze soms beuk voor bekkie en dan is het knokkuh geblazen.
Daarom zijn er de laatste tijd zoveel relluh :s
Soms word ik der zelf ook agresief van als iemand 3 x op me tenen sta f elleboog in me gezicht krijg dan heb ik ook wel zin om iemand zo'n harde knal in zn smoel te geven en meestal gebeurt dat ook wel Bloos! whehe

Gretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:27

daar hou ik ook helemaal niet van
ben maar klein meisje, een ander breekt of kneust een rib van andermans elleboog, maar ik zou mn kaak daardoor breken, of een elleboog op mn slapen krijgen ofzo...
als ze zo doen hou ik dus ruim afstand, of sta er met mn alleboog uitstekend naartoe
maar gelukkig zijn ze milder voor meisjes dan voor jonges, heb ik weer mzzl mee, kijken ze net ietsje beter uit :p

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:36

pogo-en? Waar gaat het heen met de scene. Maar goed leuk om te horen dat t wat vrouwelijker word de kleding. Ik heb zelfs (een maand of 2 beviel niet met stage) opgeschoren gehad. Hoe heb ik mij ooit laten overhalen. Las hier dat de Hemkade (of fun whatever) er ook nog is. Ging ik vroeger vaak heen als er geen andere feesten waren. Ik vond hellraiser feesten altijd the best en daarna kwam bij mij masters.
Smurfie ik hoop jou nooit tegen te komen in Gouda Nagelbijten / Gniffelen grapje Haha!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:44

Haha ik ben ook best klein maar 1.64 Haha!
Maar hemkade is er idd nog kom ik ook redelijk vaak Haha! Hellraiser en masters of hardcore feesten en thunderdome feesten ga ik eigelijk niet heen vind het te groot en mja vind het gewoon niet leuk Haha! af en toe wellis maarja ik ga liever in duitsland feesten Haha! veel relaxer geen vechtpartijen piepende oren natuurlijk want der is no sound limit haha..
Veel meer het "partyfeeling"

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:45

Ik was vroeger ook gabber, met opgeschoren haren en alles erop en eraan.
Ik hou nog steeds van de muziek maar trek geen aussie's ofzo meer aan.
Van de week zag ik een clip van charly & theo, ja toen moest ik wel even aan de 'goede ouwe tijd' denken.

Naar een echt gabberfeest ben ik maar een paar keer geweest, de eerste keer was ik mee met een dj, heb de avond van mijn leven gehad !
Verder nog een paar keer geweest en natuurlijk ben ik nu op 1x na elk jaar op Sensation geweest, das wel geen gabber maar wel hetzelfde feest gevoel Haha!
Dit jaar helaas geen Sensation voor mij, tegen die tijd ben ik uitgerekent Haha!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:46

Sensation ben ik 2 jaar geleden heen geweest vond het wel irritant dat ze geen garderobbe hadden en ik eerst naar schiphol moest om me jas enzo in een kluis te doen :S

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:48

Thunderdome adecade 12 oktober 2002 Amsterdam, Rai

Hardcore heaven 30 november 2002 Sandokan, Scheveningen.

Hard beat cafe 17 Januarie 2003 Hardbeat cafe Rotterdam

Hardcore 4 life 25 Januarie 2003 Tropicana, Rotterdam

Traxtorm power 7 Februarie 2003 Minstery of dance ,Rotterdam

Bitte ein bitte eu phoria 21 februarie 2003 locomotion ,Zoetermeer

Moh the reacarnation of the forbidden sounds 22 maart 2003 Beursgebouw Eindhoven

Project Hardcore 12 April 2003 Flanders expo, Gent (belgie)

Back 2 school 20 aprl 2003 Ministry of dance, Rotterdam

Traxtorm power 23 mei 2003 Ministry of dance,Rotterdam

Back 2 school 8 juni 2003 Ministy of dacne ,Rotterdam

Hardcore resurrection 26 juni 2003 heineken music hall, amsterdam

Decibel Outdoor 30 augustus 2003 recreatie gebied binnenmaas ,Rotterdam

Raveword reunion 12 sept 2003 Beachclub yland , Spijkernisse

Titan 20 sept 2003 westfalenhallen, Dortmund (Duitsland)

Hardcore revival 26 sept 2003celebrationstudio's Den haag

I love hardstyle 12 okt 2003 holywood music hall , Rotterdam

Hardcore vs Terror the big edition 18 oktober 2003 amigo's dordrecht

Totaly hardcore 31 okt 2003 hardbeat cafe Rotterdam

The wall no one harder 8 november 2003 The wall weelde (belgie)

Oldstyle turbelance 14 november 2003 Hardbeat cafe,Rotterdam

Hardcore inside part ||| 15 november 2003 Atlantic, Krommenie

Transistor 26 december 2003 013, Tilburg

Hardcore revolution 27 december 2003 locomotion, zoetermeer

Neerlandsch fabrikaat 27 December 013, Tilburg

Overmind a gathering of hardstylez 24 januarie 2004 City,Gouda

D deaz invites 30 januarie 2004 locomotion , Zoetermeer

Bunkercore 06-02-2004 Illegaal ergens langs de kust :p

Hardfountain 6 · Hardmaniacs birthday party 13-02-2004, fountain, Voorburg

A nightmare in Rotterdam 28-02-2004 Ahoy, Rotterdam

Hardcore generator 06-03-2004 Celebration studio, den haag

Lifestream. 19-03-2004 Citylife, reeuwijk

Synergy 2-04-2004 citylife, reeuwijk

Expansion 03-04-2004 de waakzaamheid, koog aan de zaan.

Hier nog stukkie feest archief Haha! van dervoor moet ik nog datums opzoeken :S

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 14:49

Moet uhm weer is updaten geloof ik

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:54

Dat pogo-en werd voornamelijk door die nazi's gedaan ik ben 1 keer naar Antwerpen geweest waar binnen een half uur dat we binnen waren zo'n groep zich vol op een zwarte storte vreselijk we zijn meteen weggegaan en ik ben nooit meer naar het sportpaleis geweest.

Ik had altijd die stukjes uit mijn wenkbrouwen gehaald Haha!
Mijn trainingsbroek heb ik nogsteeds en meestal over mijn witte rijbroek aan. en de trainingsjasjes (heb er nu nog maar 3) altijd als ik de stallen werk of na het douchen.
Nike's loop ik ook nog steeds op.
Ook heb ik nog veel foto's van party's en ik sta ook op wat videobanden van ID&T. Tijdens het allerlaatste nieuwjaarsfeest in Rotterdam ben ik tijdens het aftellen in beeld en Mysteryland op bussloo kom ik ook nog een keertej door beeld weg grappig Haha!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 14:58

Citaat:
jongens wel veel kale koppen, of opgeschoren
veel lonsdale, kisten (wordt vaak geassocieerd met racisme helaas )
meisjes gewoon leuke kleding, of ook lonsdale en kisten

en t oude hakken doen ze steeds minder, ze noemen t nu ook vaak stampen, en dan nie tzo letterlijk zoals t klinkt misschien
maar t ziet er wat soepeler uit dan hakken
meer om en om je knieen naar boven zegmaar ;p
kan t niet echt uitleggen moet je zien :p

idd zo ziet het er tegenwoordig wel uit...

Tegenwoordig ga ik niet zo heel veel meer heen, maar de sfeer is ook heel anders dan vroeger... 't is niet slecht ofzo, maar de tijd dat je iedereen kon aanspreken en super veel vrienden maakte is wel aardig voorbij volgens mij...

Wat ik wel ontzettend mis zijn die "superfeesten" van Hellraiser in Sporthallen Zuid...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:00

Smurfie schreef:
Haha ik ben ook best klein maar 1.64 Haha!
Maar hemkade is er idd nog kom ik ook redelijk vaak Haha! Hellraiser en masters of hardcore feesten en thunderdome feesten ga ik eigelijk niet heen vind het te groot en mja vind het gewoon niet leuk Haha! af en toe wellis maarja ik ga liever in duitsland feesten Haha! veel relaxer geen vechtpartijen piepende oren natuurlijk want der is no sound limit haha..
Veel meer het "partyfeeling"

Weet je waar het relaxed was Club X daar ging ik vaak heen als ik kon meerijden.