Mannenvraagje :) (ik wil antwoorden van de mannen!!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:12

Mike, ik vind het knap dat je er zo mee om gaat. Een van de belangrijkste dingen is denk ik dat je elkaar gunt ook nog een eigen leven te hebben en het is natuurlijk geweldig als je daar dan ook een rol in kunt spelen. Ik hoef helemaal geen vriend die ook paardrijdt of 'in de paarden zit' maar wel een die het accepteert en die het ook niet vervelend vindt, en paarden net als jij toch wel leuke dieren vindt. Iemand die ook af en toe wil helpen of mee wil naar een wedstrijd.

Ik heb gewoon gemerkt dat het ook buiten het feit dat ik zo weinig tijd heb door de paarden, heel moeilijk is om een goed evenwicht in een relatie te hebben. Misschien is dat iets wat je moet leren ofzo?

Misschien ben ik gewoon te veeleisend ofzo, ik wil iemand met toch wel een bepaald niveau (en hij hoeft helemaal niet super hoog opgeleid te zijn, maar net zoals Karin zegt, een niveau kan ook door ervaring ontstaan), maar hij moet het ook nog eens accepteren dat ik zoveel tijd in de paarden steek.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:23

a
Laatst bijgewerkt door janna op 09-04-22 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 09:27

Zo eentje zoek ik er dus ook!! Haha!

Heeft ie geen leuke vrienden/broers ofzo? Schijnheilig

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:02

Sorry maar ik vindt niet dat een loodgieter bij voorbaat "dommer" is dan iemand met een universitaire studie.
Zoals Hugo al zegt is dat men zich vaak belangrijker voelt door de gevolgde opleiding.
Ik ken genoeg mensen welke universitair zijn opgeleid maar IRL ronduit dom zijn en mensen zonder opleiding die slim zijn en weten hoe ze zaken aan moeten pakken.

Mijn zwager heeft zijn LBO opleiding niet afgemaakt (wilde liever werken) maar heeft nu wel een goedlopend kabelleg en grondboorbedrijf met 50 mensen in dienst, ben je dan dom?

Ik ben het er dus niet mee eens, kijk eerst eens naar de persoon zelf en dan pas naar de opleiding.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:11

Het gaat ook niet om de opleiding, maar om het denkniveau en hoe iemand cummuniceert.

LUNA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:14

Vindt ik dus ook maar sommige mensen denken daar blijkbaar anders over.

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 10:52

Helemaal mee eens Luna. Ik ken verscheidenen
"hoogopgeleiden" waar je werkelijk helemaal nix aan hebt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:26

Die ken ik ook persoonlijk hoor Barbara, het is niet voor niets uitgegaan met mijn ex-vriend die zowel drs. als mr. voor zijn naam had staan. Alles wat hij in intellectueel opzicht mee had, bleek hij in sociaal opzicht te missen (vooral op het gebied van inlevingsvermogen). Ik zit dus ook echt niet met iedere hoger opgeleide op één lijn. Ik kijk in eerste instantie naar de persoon, niet naar de opleiding achter de persoon. Maar over het algemeen is wel mijn ervaring dat ik over zaken die wat 'dieper' gaan beter kan praten met mensen die ook op een bepaald niveau denken en als ik dan naar mijn ervaring daarmee kijk, dan zijn dat vaak mensen die ook wat verder kijken dan hun neus lang is. Kijk ik nu neer op mensen die dat niet doen? Ik vind zelf van niet, ik zie dat namelijk niet als 'neerkijken op', meer als erkennen dat er verschillende niveaus van denken zijn en dat je je bij het een meer op je gemak voelt dan bij het ander.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-17 12:31 ]</font>

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-01 11:38

Ik ben het (weer) helemaal met Karin eens. Even voor de duidelijkheid: ik kijk niet neer op iemand die loodgieter is. Je kan me geen quote geven waar dat uit blijkt. Ik heb dit alleen als voorbeeld genoemd. Er lopen vats wel loodgieters met hersens rond maar mijn ex was niet een van hen Haha!

Zijn er hier mensen die zich beledigd voelen n.a.v. mijn topic? Dat lijkt er namelijk op. Ik hoor oa. dat ik arrogant over kom, dat iemand 'maar'een havo diplomaatje heeft (wat degene zelf zegt) Ik kijk echt niet neer tegen mensen met havo/mavo diploma of whatever, dat maken jullie ervan. Interessant...

Heeft het feit dat ik een VWo diploma ermee te maken dat jullie mij arrogant vinden? Dat zou dan wat opleidingsniveau dus net zo goed een vooroordeel zijn...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:46

Mmm... doet me denken aan de ervaringen die ik had met de vroegere klasgenoten van mijn toenmalige beste vriendin. Zij deed LBO, ik deed VWO. Met haar ging ik al om vanaf de kleuterschool, dus we waren redelijk goed op elkaar ingespeeld. Maar als we uit gingen, wilden haar vrienden niet met me praten. Ik was namelijk 'een VWO-stuudje' en ze wisten zich daar geen raad mee, ik gebruikte zulke moeilijke woorden, en wat moesten ze dan tegen me zeggen? Nadat ik (hèhè) eindelijk een keer met ze had gepraat, kwamen ze tot de conclusie dat ik 'toch wel een aardig meisje' was, 'ondanks dat ik VWO deed' (ja echt, dat hoorde ik dus later van mijn vriendin!). Terwijl ik over hen nooit een vooroordeel had met betrekking tot aardig/onaardig zijn op basis van schoolniveau, maar zij blijkbaar bij mij wel.

BTW: overigens zijn die vriendin en ik rond ons 20e uit elkaar gegroeid. Niet vanwege het opleidingsniveau (we zijn niet voor niets zo lang vriendinnen geweest), maar vanwege het feit dat onze manieren van leven zo ver uiteen gingen lopen dat we geen raakvlakken meer hadden. Dat is ook gebeurd met vriendinnen die wèl hetzelfde opleidingsniveau hebben als ik, dus daar ligt het dus naar mijn idee niet aan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-17 12:54 ]</font>

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:57

aaaahhh euh daarom ben ik dus zo gek van Mike Bloos Bloos

wat hij al zegt ik probeer er ook een beetje rekeing mee te houden zodat we ook dingen samen kunnen doen.
Ik probeer vaak in het weekend 's morgens vroeg te gaan rijden ik hou toch niet van uitslapen en Mike wel.In het begin ging ik starten waar en hoe vaak ik wou en nu gaan de agenda's naast elkaar ga jij naar Feyenoord, dan start ik niet anders zien we elkaar helemaal niet.
Het gaat nu al bijna 4 jaar goed dus ik denk dat we wel een middenweg hebben gevonden. Soms is het slikken voor mij omdat ik dingen anders moet doen dan ik zou willen soms maarja dat is voor Mike dus ook het geval.
Gelukkig zitten wij op hetzelfde denk nivo dus er is ookwel over te praten Lachen

Mijn ex zat een stuk hoger dan ik zit.
Terwijl ie dus af en toe van die domme dingen zei.
Als ik naar de mac wou eten dan kreeg ik eerst een waslijst van alle bacterieen die er in het eten konden zitten blabla.
Zijn favo gespreksstof was de programma's van discovvery.. Ook wilde hij maar zelden na de bioscoop want zo'n film was toch niet echt gebeurd.. kreeg ik 'm wel mee dan zat de rij achter ons zich net zo te verbijten als ik elke keer van wist je dat ze druppels in de ogen doen voor het janken etc.etc.
Gek werd ik ervan.Mike en ik zullen soms wel erg slap banketstaaflen maar ik voel me er een stuk beter bij!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:08

Het is heel erg raar om dat zo openlijk te zeggen, maar zo denk ik al jaren. Eerst vond ik jongens van mijn eigen leeftijd gewoon niet 'volwassen' genoeg, maar nu heb ik ontdekt dat ze gewoon dat niveau niet hebben.
En dat ligt niet aan opleidingsniveau, ik ga zelf ook niet naar de uni, terwijl ik t makkelijk kan, maar het is een bepaald begripsniveau, en dat hangt helaas vaak af van een opleidingsniveau en IQ. Ik ken genoeg mensen met Mavo diploma's die echt wel hersens hebben, dus wat dat betreft zegt t niet veel, en er zijn genoeg VWO klanten (nu op de uni) die er geen bal van snappen. Ik (ver)oordeel mensen niet omdat ze niet dat IQ hebben, maar ik beoordeel ze wel op niveau. Sluit het wel of niet bij mij aan? En ik oordeel -helaas- al na 5 seconden, en soms 5 minuten, en heel zeldzaam is 5 uur. En dat is waarschijnlijk de reden dat ik nog steeds single ben (een vriendje van een dag gehad, maar ik zag t gewoon niet zitten). Gelukkig ben ik voor mezelf (en uiteindelijk m.i. ook voor de ander) zo eerlijk om heel snel mijn beslissingen weer terug te draaien. 't Bed induiken kan altijd nog toch?
Ik drink op feestjes nu ook niet meer zo uitbundig veel omdat ik weet dat ik dan het stukje niveau achterwege laat, en dat gaat gewoon niet (kom ik met mezelf in de knoop). Als ik aangeschoten ben ga ik alleen nog maar op uitstraling af, en gelukkig (voor de mannen) hebben de meeste daar geen gebrek aan... Op een of andere manier zijn ze toch wel aantrekkelijk, maar ja, mijn ratio (dat is t moeilijke woord voor vandaag) komt heel snel bovendrijven en zegt gewoon: sorry, dit gaat niet goed.
Best wel onhandig, maar ik zoek toch wel een vent die me zekerheid kan bieden, en dat niet in z'n vrouw zoekt. Ik ben nou eenmaal behept met een zwakke gezondheid, en een paard, en een beetje lui (nooit te beroerd om iets te doen voor mijn paard), dus ik zoek iemand met hele brede schouders die dat 'ff' van mij over kan nemen. Maar goed, zo'n vent is niet te vinden, en net als je niet zoekt staatie (hoop ik dan) voor je neus...
Life sucks! I know what I want, and I wannit now!

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:55

Nou ja, waar het mij vooral om gaat is dat iemand " breathing" en "class" heeft. Mijn vader had een goede baan en mijn moeder heeft me goed opgevoed. Ik weet hoe ik me in "upperclass" gezelschap moet gedragen en hoe ik in een 5 sterren restaurant met m'n bestek om moet gaan. Mijn ouders vonden het erg belangrijk dat ik wist hoe me gedragen als mijn "man" me met een zakendiné mee zou nemen. Nou heeft mijn vriend die nooit, das wel weer jammer. Ik heb hem wel toen het serieus tussen ons werdt eetlessen gegeven. Als hij dat niet had aangenomen van me was hij weer de laan uitgegaan. Dat vindt ik nou een afknapper.