Kampbewoners blokkeren A2 in Maastricht

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:26

Echt een stelletje asocialen zeg. Gatver de gatver op deze mensen zou ik echt willen Misselijk

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:46

die politie hier in nederland steld gewoon geen f*ck meer voor.
ohh ik heb hier echt geen woorden voor.

als ik zeg wat in me opkomt nou dan ben ik morgen nog niet klaar.

ze kunnen gewoon van alles doen omdat de politie in hun broek schijt alleen als ze hun al zien.
waar gaat dat heen hier....

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:56

Ik las net dat shovels de troep op gingen ruimen? TE GEK VOOR WOORDEN: schuif het maar gewoon het terrein van het kamp op. Dan kunnen ze hun eigen rotzooi houden.
Eerst blokkeren en dan nog de gemeente alles op laten ruimen, het moet niet gekker worden....

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 11:59

imker schreef:
Ik las net dat shovels de troep op gingen ruimen? TE GEK VOOR WOORDEN: schuif het maar gewoon het terrein van het kamp op. Dan kunnen ze hun eigen rotzooi houden.
Eerst blokkeren en dan nog de gemeente alles op laten ruimen, het moet niet gekker worden....


Nou idd... Wij moeten toch ook onze rommel opruimen? Als wij zoiets zouden flikken, zat ik gelijk in de bak!

Je kan beter dader zijn, dan slachtoffer

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:00

Branca schreef:
Wie ruimt die zooi weer op? Wie betaald dat?
Enne... veel!...moeten die niet werken...


Wat veel vragen in 1 bericht Knipoog

1. De gemeente
2. Wij
3. Nee hoor, staken betekend verlof.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:01

imker schreef:
Ik las net dat shovels de troep op gingen ruimen? TE GEK VOOR WOORDEN: schuif het maar gewoon het terrein van het kamp op. Dan kunnen ze hun eigen rotzooi houden.
Eerst blokkeren en dan nog de gemeente alles op laten ruimen, het moet niet gekker worden....

en wij moeten onze rotzooi wegbrengen en vervolgens 5 euro betalen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:02

Ik hoop echt dat die gasten bij Roermond wegblijven, kan daar echt niet tegen... Ik denk dan zo heerlijk goed na en flip meteen uit... Lijkt me niet echt ehm... 'veilig'.

Ik vraag me echt af wanneer heel Nederland gaat staken nav dergelijke dingen... Had gehoopt dat het al zou gebeuren toen dat met die belastingen bekend werd, maar helaas...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:03

Daarom, dat irriteert me echt mateloos. Probeer maar iets langs de kant van de weg te lozen, dan komt de gemeente de zakken afval doorspitten tot ze een adres hebben gevonden en dan krijg je een leuke prent.
En zij mogen zomaar vanalles flikken... Het is maar goed dat ik geen burgemeester van Maastricht ben, want dan zou ik er korte metten mee maken.

Shoveltje het kamp op en alles platwalsen daar!! mijn hemel, ik word er gewoon een beetje agressief van... Bloos!

Mellow

Berichten: 6530
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:03

de troep in een helikopter doen en als ze erboven hangen(het kamp) de troep laten vallen.

het moet niet gekker worden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:04

imker schreef:
Het is maar goed dat ik geen burgemeester van Maastricht ben, want dan zou ik er korte metten mee maken.

Shoveltje het kamp op en alles platwalsen daar!! mijn hemel, ik word er gewoon een beetje agressief van... Bloos!

toch zou het goed zijn geweest als jij nu burgemeester van maastricht was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:06

Mijn man staat intussen nog steeds vast door de troep die er nog op straat ligt.
Er komt af en toe een politiewagen voorbij maar van een stevige ME aktie is helaas geen sprake geweest. Ik snap niet hoe het kan dat dit zo mag. Als er ergens een demonstratie is (tegen de bezuinigingen ofzo) moet je je aan allerlei regels houden. Maar hier is het gewoon vrij voor die aso's. Ik vraag me trouwens af hoe de reactie van politiek Den Haag zou zijn als het bij hun in de buurt zou zijn ipv in deze uithoek.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:18

Op een dag als vandaag zou ik er graag een keer de bezem doorhalen, Desiree. OK dan!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:23

Desiree"]
[quote="imker schreef:
Het is maar goed dat ik geen burgemeester van Maastricht ben, want dan zou ik er korte metten mee maken.

Shoveltje het kamp op en alles platwalsen daar!! mijn hemel, ik word er gewoon een beetje agressief van... Bloos!

toch zou het goed zijn geweest als jij nu burgemeester van maastricht was.
[/quote]


Helemaal mee eens

Ben het ook eens met Katrien... Het moest eens in Den Haag gebeuren ipv in 'het aanhangsel van Nederland'... Bah! Wens je man overigens maar succes ermee Ach gut

De politie mag niets doen vanwege hogerhand... God, wat is nu belangrijker? Het volk of gezichtsverlies?? En dan vinden ze het nog gek ook dat er geen respect meer is voor de politie?!

Go Balkie! OK dan!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:25

Chubby schreef:
Inderdaad, schoonvegen die A2

En de rest van het kamp...

Stelletje schorriemorrie is het
Aanpakken die hap.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:27

imker schreef:
Op een dag als vandaag zou ik er graag een keer de bezem doorhalen, Desiree. OK dan!
En daarna rap een onderduikadres zoeken... Haha! Want dan weten ze je ook wel te vinden, neem ik aan. Ben je je leven niet meer zeker. Want dat zal er ook wel achter zitten hoor, die "angst voor represailles" (schrijf je dat zo? blijft toch een prachtig woord Cool )

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:29

eigenlijk zouden al die filemensen wraak moeten nemen en hun huisvuil daar gelijk in dat kamp moeten dumpen.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:33

Pervinco schreef:
De politie mag niets doen vanwege hogerhand... God, wat is nu belangrijker? Het volk of gezichtsverlies?? En dan vinden ze het nog gek ook dat er geen respect meer is voor de politie?!

Go Balkie! OK dan!


Amen, voor de politie is het ook helemaal niet leuk om "toe te kijken". Uiteindelijk horen ze daarboven ergens de politie opdracht te geven wat ze wel en niet mogen. Aangezien dat de politie zich aan allerlei regeltjes moet houden waardoor het (bijna) onmogelijk wordt om op te treden tegen die lui is het voor de politie ook heel frustrerend. ME mag ook niet zomaar ingezet worden, de burgemeester beslist maar die durft ook vaak niks. Jammer genoeg is de politie er altijd de dupe van en die dan zwart worden aangekeken, omdat zij volgens de burger moeten optreden. Niks meer als logisch dat men zo denkt, jammer genoeg zit het hier in Nederland zo niet in elkaar.

Hoe brutaler je bent hoe meer je voor elkaar krijgt in dit land.

KiWiKoJarig

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:35

Denk dat ik mezelf ook maar een grote bek aan laat meten Haha! Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:54

En als je je bedenkt dat bij Ajax - Feijenoord afgelopen weekend de ME niet zo lief is geweest voor een groepje ouders die met hun kids naar de wedstrijd kwamen kijken.... Dan wordt het toch wel heel krom allemaal he...?!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:00

Chubby schreef:
En als je je bedenkt dat bij Ajax - Feijenoord afgelopen weekend de ME niet zo lief is geweest voor een groepje ouders die met hun kids naar de wedstrijd kwamen kijken.... Dan wordt het toch wel heel krom allemaal he...?!

je wordt steeds nijdiger als je dit allemaal leest he. Nederland is het land van omgekeerd. De goeien worden gepakt, de kwaaien niet.

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:09

Wat ik nou niet begrijp is dat blijkbaar iedereen er hetzelfde over denkt en dat er dan toch niets gebeurt?
Wat is dit toch voor raar land waar we in leven Verward

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:13

Nederland... Tong uitsteken

Tinus19
Berichten: 269
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:13

www.fok.nl schreef:
Update 13.28
Volgens een berekening van de Kamer van Koophandel in Zuid-Limburg heeft de blokkade bij de Geusselt vanmorgen het bedrijfsleven zo'n 5 tot 6 miljoen euro gekost. Duizenden mensen konden niet op tijd op hun werk komen. Er wordt bekeken of de geleden schade op de actievoerders kan worden verhaald. De Kamer van Koophandel dringt aan op maatregelen om soortgelijke acties in de toekomst te voorkomen.

Geld, geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:14

Maastricht wil schade op kampbewoners verhalen

Uitgegeven: 14 april 2004 13:51
Laatst gewijzigd: 14 april 2004 13:51

MAASTRICHT - De gemeente Maastricht gaat de schade die bewoners van woonwagenkamp Vinkenslag woensdag bij hun actie op de A2 hebben aangericht op de actievoerders verhalen. Dat heeft burgemeester Leers aangekondigd.

"We beginnen een civiele procedure tegen de mensen die de schade hebben veroorzaakt. Het gaat in elk geval om kosten gemaakt bij het opruimen van huisvuil en olie die ze op het wegdek hebben achtergelaten", aldus Leers.

Ook alle economische schade die gestrande automobilisten en vrachtwagenchauffeurs opliepen, kan volgens Leers op de bewoners worden verhaald. Hij deed een oproep aan alle weggebruikers die door de actie in de file belandden zich aan te sluiten bij de civiele procedure van de gemeente. "We moeten nu duidelijk maken dat dit soort acties niet ongestraft kan", aldus Leers.

van www.nu.nl

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:16

Wauw Cool OK dan! Idd, aanpakken die hap.. laat ze maar dokken.. verkopen ze maar een BMW of een Mercedes..