Wat doe je als een bokker de spullen niet opstuurt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat als je de spullen niet krijgt

Bombarderen met boze PBtjes
24 (13%)
Jammer geld weg...
2 (1%)
Eisen dat je het geld terug krijgt....
31 (17%)
Proberen via de bank het geld terug te halen? (als dat kan)
24 (13%)
Open en bloot op BOKT bekend maken....
85 (47%)
anders, namelijk.....
14 (7%)

Totaal aantal stemmen: 180

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 12:16

Eerst PB-en werkt dat niet dan moddie inschakelen.
Lonneke heeft bij mij al een keer goed resultaat gehaald Lachen

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:34

Anke schreef:
Nou ben ik benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

ik heb tot nu toe altijd geluk gehad

Maar ben heel benieuwd naar de volgende situatie:

1. je koop iets van een bokker
2. stort het geld
maar
3. ze stuurt het niet op...... Boos!

EN DAN.......?! Verward

Wie heeft hier ervaringen mee, ik heb zelf zowiezo al een lijst met bokkers waar ik spullen van heb gekocht en goede en slechte ervaringen, zodat alle bokkers dat kunnen zien in mijn profiel

Eigenlijk kun je er meteen de naam van die bokker wel opzetten ,tenslotte verwijs je ze toch al met je laatste alinea er naar toe! Verward

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:59

Ik zou eerst via pb proberen, en als dat niet werkt zou ik het op bokt zetten.
Ja heel jammer voor die persoon dan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 16:03

Dat klopt Binky...., maar ik ben eentje van meerdere kansen, ik wil in de goedheid van de mens geloven (heb vaak mijn hoofd gestoten daardoor)

Het gaat nu om 6,50 .....het bedrag is niet gek veel maar het is principieel....

Ik koop best veel van bokkers en heb ook al wat verkocht, zodra ik iets afspreek, maak ik het pakketje verstuur-klaar, is het geld er, gaat het direct op de post..... Ze heeft het geld van de beugelriemen op (geloof) 21 maart gekregen...., ik wacht het nog af, maar ze reageert niet op mijn PBtjes en reacties in haar topic....

Ben blij dat ik dat geld voor het tuig niet gestort heb...., ben benieuwd of ik überhaupt nog iets van haar hoor.....

Een mod weet van de tuig situatie af en stelde voor om het onder rembours te laten bezorgen, kostte mij wel iets meer, maag goed..., wilde zij dus niet, heel vreemd?!

Met die persoon hebben al vele andere bokkers problemen (gehad)...., gelukkig hebben ze me gewaarschuwd...
Ik hoop alsnog dat ze correct handelt en de beugelriemen gewoon opstuurt....

Geld kun je niet terug halen, wel als het onterecht is afgeschreven door een ander (heb het nagevraagd)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:15

dan ga ik het halen. Zorg uiteraard wel dat ik het adres heb.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:19

Ik zou er heen gaan. Als diegene niet reageert op pb-tjes en dergelijke tenminste.
Maar waarom ga je t tuig niet halen?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:22

Het gaat volgens mij niet om het tuig maar om beugelriemen die ze al betaald heeft. Waarschijnlijk wonen ze te ver uit elkaar, anders had ze het niet op hoeven laten sturen.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:23

ik zou ook eerst pbtjes sturen en anders de naam bekend maken of een andere manier proberen.
Ik heb er ook nooit last mee gehad, als ik het geld heb probeer ik het zo snel mogelijk op te sturen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:23

Ja maar als ze t tuig gaat halen, kan ze de beugelriemen meteen meenemen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 16:40

Tessebes schreef:
Het gaat volgens mij niet om het tuig maar om beugelriemen die ze al betaald heeft. Waarschijnlijk wonen ze te ver uit elkaar, anders had ze het niet op hoeven laten sturen.

Zij woont in provincie Utrecht en ik in Limburg, dus voor die 6,50 ga ik niet 30,- aan benzinekosten weggooien

Maar ben zo dankbaar dat ik dat tuig niet betaald heb..... Schijnheilig
Dan was ik nu ECHT de pineut geweest, dat was ook nog eens niet voor mezelf maar voor mijn vriendin....Had er niet aan moeten denken

Zet in elk topic van haar: WAAR BLIJVEN MIJN BEUGELRIEMEN.....

MAARRE... ga nu als eerste naar het postkantoor een pakketje ophalen en een pakketje versturen voordat ie dadelijk dicht is Knipoog Haha!

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:00

Ik wacht altijd tot het geld gestort is en als ik vrij ben dan ga ik naar het postkantoor dus op de dinsdag (of zaterdag)... want de andere dagen werk ik gewoon en dan is het postkantoor gesloten als ik van en naar huis ga.
Dan ook even PB-en dat je het geld heb ontvangen en dat het pakje verstuurd is.

Als iemand niet zou opsturen wat je gekocht heb zou ik idd via Pb eerst verhaal halen en als het niet te ver is dan in de auto stappen om het alsnog te halen... ik heb er toch voor betaald. Dan met je het niet te koop zetten.
Ik zou wel een topic openen met daarin een waarschuwing voor andere bokkers om dan niet te kopen of heel goed op te letten.
Ach joh je weet het nooit..... voor hetzelfde geld doet iemand het altijd netjes en door omstandigheden kan het eens een keer blijven liggen... we zijn allemaal mensen........ maar wel een deadline stellen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 18:33

natuurlijk kunnen er privé-omstandigheden zijn of gewoon vergeten, heb ik wel al vaker gehad met bokkers, maar die reageren wel op je PBtjes....
Maar ik stuur al drie dagen PBtjes en ze laat niets van zich horen...
nu hoor ik van een andere bokker dat die een week geleden een zadel MET beugelriemen is gaan ophalen bij haar...., nou hoop toch niet dat dit de mijne waren.
Ze heeft ook al een hoofdstel verkocht aan een ander, terwijl dat eigenlijk al verkocht was....die bokker is ook behoorlijk boos daarover op haar en ze reageert er bij haar ook niet op!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:02

Haha anke de bokker die jij nu omschrijft wil ook een aantal dingen van mij overkopen.. Lachen
Maar ik wil altijd eerst het geld ontvangen en daarna stuur ik het pas op..dus..(dit ook door wat slechte ervaringen, niet op bokt Knipoog )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:05

Ik heb het 1 keer gehad toen ik een dvd via marktplaats kocht.
Na 3 weken had ik nog niets,
Heb hem eerst een paar mailtjes gestuurd waarna ik er 1 terug kreeg:"zielig voor je, maar je krijgt hem niet"

Heb hem een virus gestuurd, en heb nooit meer wat van hem gehoord, zonde van me geld, maar niets aan te doen

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:43

misschien is het een idee om de betrouwbaarheid van de bokkers te noteren. Als bijvoorbeeld bij Ebay.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 20:04

Ilkkah schreef:
Ik heb het 1 keer gehad toen ik een dvd via marktplaats kocht.
Na 3 weken had ik nog niets,
Heb hem eerst een paar mailtjes gestuurd waarna ik er 1 terug kreeg:"zielig voor je, maar je krijgt hem niet"

Heb hem een virus gestuurd, en heb nooit meer wat van hem gehoord, zonde van me geld, maar niets aan te doen

Haha! Bloos!
Met jou valt dus niet te spotten.....
ik koop van "vreemde"/ "nieuwe" bokkers ook niet snel iets duurs....
Bokkers die bekend zijn en meer dan 2000 (betrouwbare) berichtjes hebben, daar durf ik het wel bij.....

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:08

Eerst ff vragen hoe het zit. Er kan wat aan de hand zijn of gewoon vergeten jah dat is stom maar is mij door de vele dingen die k verkocht had ook gebeurd Bloos

Zoniet wat minder vriendelijk, verder dreign met politie. En verder hoefte k nooit te gaan want k kreeg t Lachen

Meestal betaal k de helft vooraf en de helft als k t heb, en vraag ik adres, tel nummers etc. Dan moet diegene het wel opsturen. Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:10

en wat nou als je het geld in en envelop hebt opgestuurd omdat die persoon dat perse wile omdat ze geen bankrekening had. die persoon is akkoord gegaan dat het haar verantwoordelijkheid was als het niet aankwam.
nu zegt ze dat ze niets ontvangen heeft terwijl ik het wel heb opgestuurd. maar ze vertikt het om mij mijn geld terug te geven of om het gekochte waar op te sturen

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:21

Als iemand wat bij me koopt en in n envelop op stuur weiger ik dat, veel te gevaarlijk. En zelf geld in een envelop stoppen al helemaal niet.

Met overmaken heb j tenminste bewijs.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:48

ik zou het heeeel gemeen vinden en hem dat laten merken ook!! wat een klootzak!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:54

In deze volgorde:

Ik zou eerst proberen hem/haar te contacteren via PB
Moddie inschakelen.
Als je een adres hebt, contacteren via brief.
Desnoods zelf er naar toerijden.
Politie er op afsturen (ben niet zeke of dat wel kan?)
Laatste optie is voor mij het openbaar maken op bokt.

Betaling sowieso alleen maar via overmaken, of via rembours.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 20:57

Tot nu toe is het allemaal nog goed gekomen, maar heb een bokker (naam zeg ik niet) een tijd geleden al betaald. Tot nu toe is nog niks binnen, heb haar al regelmatig een mail gestuurd of ze het op wil sturen. Nu heeft ze me beloofd om het vandaag op te sturen, dus ik ben benieuwd, als het volgende week nog niet binnen is dan wordt ik echt boos en ga ik denk ik mijn geld terug eisen en in ieder geval een topic openen waar ik haar naam ook in vermeld, want ik vind het helemaal niet netjes. Ik wacht nog even netjes af.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 20:58

Cassidy schreef:
In deze volgorde:

Ik zou eerst proberen hem/haar te contacteren via PB
Moddie inschakelen.
Als je een adres hebt, contacteren via brief.
Desnoods zelf er naar toerijden.
Politie er op afsturen (ben niet zeke of dat wel kan?)
Laatste optie is voor mij het openbaar maken op bokt.

Betaling sowieso alleen maar via overmaken, of via rembours.

In een envelop geld sturen zou ik nooit doen, bewijs maar dat je het opgestuurd hebt en bewijs maar als je het niet gekregen hebt!

Ik kan via een andere bokker haar adres krijgen, naam plaats en rekeningnummer heb ik zowiezo....

Ik vind het gewoon heel vervelend dat ze nergens op reageert! Verward
Hoop elke keer dat als ik op bokt kom, dat ik een PBtje met antwoord terug krijg.....

Maar tot nu toe....helaas Verdrietig

Josti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:17

Ik zou eerst zeker willen weten dat diegene het echt niet heeft opgestuurd en dat ook niet van plan is.
Dan zou ik proberen via de bank het geld terug te krijgen, al denk ik niet dat het kan en anders eisen dat ik het terugkrijg.

Bovendien geven de meeste hun achternaam en woonplaats wel bij hun rekeningnummer, dus kun je zo achterhalen waar ze wonen en is opbellen altijd een mogelijkheid als je mailtjes bijv. niet beantwoord worden.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 21:21

ik was dus ook niet zo happig op het versturen van geld via de post. maar die persoon drong er op aan omdat zij geen bankrekening had en zei dus dat het haar "risico" was als het niet aankwam.
nu vind ik dus dat zij gewoon moet opsturen wat ik van haar gekocht heb, zij heeft immers gezegd dat het haar "risico" was.