Wat is er overdreven aan niet te lang alleen laten, voldoende wandelen, cursus volgen en het beste voer geven?
Ik neem aan dat dat vanzelfsprekend is als je aan honden begint, maar kennelijk niet
\ . Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
\ .
.
.
daar kan ik me best kwaad over maken. hebben we het echter over oudere honden, vind ik het geen probleem, mits ze er langzaam aan gewend zijn. dus eerst een paar minuten, dan een half uur, zo opbouwen. ik werk ook veertig uur per week, maar mijn hond vind het helemaal niet erg, sterker nog, hij is er veel vrolijker op geworden. wij hebben hem niet als pup gekregen, maar als anderhalf jarige....
en a=ja, ik heb zelf ook pups gehad en grootgebracht, dus ik weet ook waar ik het over heb
! Ik denk dat het inderdaad goed is, dat als er een nieuwe hond komt (Puppy of ook al een wat oudere) je een paar weken vakantie neemt. Dat maakt e.e.a. denk ik iets makkelijker. Je kan dan ook na een paar dagen al een beetje oefenen met het alleen laten. Ik denk ook dat het niet zielig is, als ze veel alleen thuis zitten, zolang je je bij thuiskomst veel om ze bekommert.
(doe ik eigenlijk nooit hoor!)
!
(moet m´n paarden ook nog verzorgen
!)
. Ga nu niet vertellen dat dit zielig is wantik liet haar ook geen UREN wachten maar heel ff totdat ze niet meer zeurde.