Hond en werken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lunatic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:44

Overdreven? Als je niet bereid bent om genoeg tijd en aandacht te besteden aan je hond(en) ben je volgens mij niet goed bezig.
Wat is er overdreven aan niet te lang alleen laten, voldoende wandelen, cursus volgen en het beste voer geven?
Ik neem aan dat dat vanzelfsprekend is als je aan honden begint, maar kennelijk niet Scheve mond\ .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:48

het beste voer?
Mijn hond (rocky dus, penny zit voorlopig nog aan de pup brok) zit aan het goedkoopste voer van het C1000 huismerk.
Simpelweg omdat ze al die dure merken niet moet.
Ze zit glanzend in haar vacht, is kern gezond, en ik krijg altijd complimenten dat ze er zo goed uitziet, dus tja/...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:57

nee, die van mij krijgt 's morgens gewoon droge brokken, en 's middags vlees uit blik, warm water diner moet ze ook niet Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 13:58

Nou Lunatic volgens mij is het helemaal niet zo zwart wit als jij het stelt hoor.

Mijn vorige hond was 7 jaar toen ik we hem uit het asiel haalden. Had in die jaren al 4 gezinnen versleten en werd omschreven als dominante hond die niet met kinderen om kan gaan en op een nier dieet moest. Hij kon prima een paar uur alleen zijn. Wij hebben in het begin echt getraind op die uurtjes alleen zijn. Al vrij snel kon hij met gemak een hele dag alleen thuis zijn. Iedere avond ging hij met mij mee naar stal en in de week-einden sleepte ik hem ook overal mee naartoe.
Verleden jaar heb ik heb op 16,5 jarige leeftijd in laten slapen. Ik denk dat hij het in die bijna 10 jaar bij mij veel beter heeft gehad dan op al zijn andere andressen en in ieder geval veel beter dan in het asiel. Ik ben blij dat ik hem nog een kans heb kunnen geven anders had het asiel hem laten inslapen. Ik heb nooit het idee gehad dat ik mijn hond tekort heb gedaan. Ik weet zeker dat ik hem de leukste tijd van zijn leven heb gegeven.

Daarom herhaal ik mezelf nog maar eens een keertje:
een hond is veel beter af bij een baas die 40 uur werk maar daarbuiten alle aandacht voor zijn hond heeft dan in een klein hokje in een asiel waarhij amper aandacht van mensen krijgt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 14:09

Mmhhh toch raar dat ik nooit problemen heb met mijn hond. Maakt nooit dingen stuk ziet er goed uit?? Mijn 2 vorige honden zijn 14 jaar geworden Haha!.

Is zelfs 2x nederlands kampioen geweest.

Tjonge jonge wat heeft jari toch een SLECHT leven zeg Schijnheilig .

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-10-04 15:18 ]</font>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:16

Ik denk dat je nu even een kromme vergelijking maakt, MB. Hoe oud die honden worden staat hier buiten lijkt mij.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:20

Ja, als je nou de mogelijkheid hebt om 2 honden te houden i.p.v. 1 en die lekker in een groot buitenverblijf te doen waar ze kunnen spelen, is het nog wat anders dan 1 hond de hele dag alleen in een huis te laten. En mocht je het toch doen en je compenseert het door buiten die tijd de hond veel aandacht te geven (en niet ook nog eens in het weekend de godganse dag alleen te laten zoals een paar van onze buren) dan gaat het misschien nog. maar ik zou het niet kunnen, ook al zou ik nog zo graag willen. Want ik ben ene echte hondenmens. Ik vind het ook flauw gezeik dat een opgevoed hondje niet mee mag naar het werk. Wie heeft er nou last van zo'n beestje?

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:21

deze hele discussie is naar aanleideing van het topic van stef. daar ging het om een pup, van slecht weken oud. het is niet normaal dat je een pup gelijk na een week al hele ochtenden alleen laat Boos! daar kan ik me best kwaad over maken. hebben we het echter over oudere honden, vind ik het geen probleem, mits ze er langzaam aan gewend zijn. dus eerst een paar minuten, dan een half uur, zo opbouwen. ik werk ook veertig uur per week, maar mijn hond vind het helemaal niet erg, sterker nog, hij is er veel vrolijker op geworden. wij hebben hem niet als pup gekregen, maar als anderhalf jarige....

sorry dat ik geen hoofdletters heb gebruikt, maar als ik ook maar de shift aanraak, gaat de computer heeeeel vaag doen Verward

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:23

Jippie, ik vind het echt geweldig dat jij honden uit het asiel hebt. Ik wil later ook graag een dier uit het asiel 'redden' hoewel ik ook een puppie zelf zou willen opvoeden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:24

Eén opgevoed hondje moet dan misschien nog wel kunnen. Maar stel dat je op een afdeling werkt met meerdere mensen die allemaal hun hond mee willen nemen? En denk eens aan mensen die allergisch zijn voor honden? Je kunt niet tegen die mensen zeggen: jammer van jouw allergie, maar ik neem mijn hond mee want ik wil 'm de hele dag bij me hebben. Neuh, hond op de werkplek lijkt me niet zo'n goed idee, tenzij het een functie heeft (hier loopt bijv. een hulphond rond van een collega in een rolstoel).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 14:25

Of de pup nou 4 uur ligt te slapen in zijn Bench terwijl je thuis bent of dat je gaat werken maakt voor mij echt helemaal niets uit hoor ?.

Ook dit topic ging over een pup zie mijn verhaal in het begin. Ik ben 2 weken thuis geweest en toen ben ik gaan werken.

BTW de bench heeft haar sneller zinnelijk gemaakt dan zonder bench. Honden plassen en poepen niet graag in hun eigen hok. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:28

zoals ik al zei, een beetje relativeren. Stef heeft al een hond, ze weet hoe het is om een hond te hebben. ZE heeft vakantie zei ze, dus ze is veel bij dat hondje. Maar niemand kan een half jaar vrij nemen van zijn werk om een puppie zindelijk te maken. Effe reeel wezen. Als je een hele nacht een puppie alleen kan laten, kan dat ook nog wel in de ochtend nadat je hem gevoerd en uitgelaten hebt. Ik vind niet dat je nu op elke slak zout gaan leggen. Zeker niet als je zelf je hond 8 uur per dag alleen laat. Jij vind dat jouw hond ertegen kan en dat je er niet verkeerd aan doet. Stef vindt dat ook van haar puppie. Wie zou jij dan zijn om dat te veroordelen?

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:30

prisca, een pup moet als ie wakker wordt uitgelaten worden, maar ook als ie gegeten heeft, gedronken heeft, gespeeld heeft, maar ook als ie in huis gaat zoeken naar een plekje. hoe wou je dit doen als je er niet bij bent, en wie zegt dat die pup de hele tijd slaapt Verward en a=ja, ik heb zelf ook pups gehad en grootgebracht, dus ik weet ook waar ik het over heb

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:31

er zijn mensen die DENKEN dat ze allergisch zijn voor honden. En die zijn er niet veel overigens. Van onze polle zou niemand hier last hebben. Ik ben trouwens allergisch voor de meeste anti honden mensen. Gelukkig ken ik die geen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:40

Nou Prisca, als ik het zo lees heeft Jari toch echt géén schlecht leven Lachen ! Ik denk dat het inderdaad goed is, dat als er een nieuwe hond komt (Puppy of ook al een wat oudere) je een paar weken vakantie neemt. Dat maakt e.e.a. denk ik iets makkelijker. Je kan dan ook na een paar dagen al een beetje oefenen met het alleen laten. Ik denk ook dat het niet zielig is, als ze veel alleen thuis zitten, zolang je je bij thuiskomst veel om ze bekommert.
Mijn honden zijn niet zoveel alleen, ik werk maar 2 ochtenden in de week. Ik heb wel het geluk dat ik ze mee naar de zaak zou kunnen/kan nemen, want het is onze eigen zaak Lachen (doe ik eigenlijk nooit hoor!)
Ik geef mijn man ons reutje wel eens mee naar de zaak, als de hond van de buren loops is, dan is ´ie zó zielig, hij jammert dan de hele dag door. Dan is het fijn voor hem als ´ie niet de hele dag met zulke "geuren" geconfronteerd wordt! Hij vindt het hardstikke leuk als íe mee naar de zaak mag, want daar wordt hij door de rest de hele tijd betuttelt Lachen !

PS. Eeeh Lunatic... is 6x per dag met de hond(en) uitgaan niet een beetje overdreven?? Ik werk wel-is-waar niet zo veel, maar daarvoor heb ik toch echt geen tijd Verward (moet m´n paarden ook nog verzorgen Lachen !)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sterre op 2001-10-04 15:48 ]</font>

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-01 14:46

Nonnie ik stond ´s morgen op speelde met de pup ging wandelen en daarvoor had ze al gegeten. Ze ging dus vrij moe haar benchje in. En tuurlijk was ze af en toe wakker maar ze moet ook leren dat wanneer ze wakker is niet gelijk haar zin krijgt.
Ik liet al mijn honden altijd wachten als ze wakker waren ze met ook leren zich zelf te vermaken. En tuurlijk begon ze dan te piepen maar moet ik haar dan gelijk haar zin geven ?? Mmhh als ze dat door heeft blijft ze janken ?? en dat is het begin van het einde. Tja ik heb 3 naast zo´n iemand gewoont die honden kregen altijd hun zin. Gevolg ze blafte dag en nacht tot ergenis van de hele flat.

Puppies zijn net kinderen als een baby wakker wordt moet je ook niet gelijk naar ze toe rennen.

BTW dit wachten leer je ook op de puppy cursus Haha! . Ga nu niet vertellen dat dit zielig is wantik liet haar ook geen UREN wachten maar heel ff totdat ze niet meer zeurde.

Nonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-01 14:56

ik bedoel ook niet dat je direct naar ze toe moet rennen. Maar puppy's kunnen gewoon nog niet ophouden, en moeten wel leren dat het buiten moet. dus vandaar ook direct na elke acitviteit, ff uitlaten. en dan bedoel ik dus ook geen uur gaan wandelen.