Chatgpt werkt niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Chatgpt werkt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:38

Chat wist feilloos te vertellen wat ik had.
De huisarts niet.

Ik had vlekken en jeuk.
Chat zei: huidgriep.
Huisarts zei: eczeem
1,5 week later zei huisarts netelroos

Veel van mijn symptomen kwamen niet helemaal overeen, chat zei: huidgriep.
Toen ik na 3 weken eindelijk op afspraak kon komen (daarvoor hadden ze nooit tijd en moest ik telkens foto’s mailen zei de huisarts: ja, het is huidgriep.

Dit was allemaal niet ernstig.
Maar als een arts er niet uit komt. Is het fijn om toch andere ideeën te krijgen.

Tevens vindt ik chat fijn om bijvoorbeeld een gebruiksaanwijzing te krijgen, vakanties te vergelijken. Dier voeding na laten rekenen (hoeveelheden)

Maar je moet het echt de juiste prompt sturen en altijd checken.
Hij haalt ook foutieve informatie op.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:41

Kinke schreef:
ik hoor ook nooit iemand over het energieverbruik van chatgpt, dat ligt vele malen hoger dan een rondje google

En het waterverbruik ook

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

Wilde net zeggen indd, daar gaat echt ontzettend veel doorheen. Buiten het feit dat open ai via een (erg) kleine omweg pro-trump is en doneert, verder niet ingelezen, die regels waren genoeg.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

School :7
En ik laat Chatgpt niet mijn opdrachten volledig maken. Ik doe namelijk een opleiding omdat ik iets wil leren, maar gebruik het vooral om uit mijn hoofd te komen. Soms heb ik een idee, wat wel raakvlakken heeft met wat ik moet doen, maar ik op zoek ben naar de echte overlap zegmaar.
Wel laat ik Chat (te) moeilijk geschreven opdrachten samenvatten om gelijk te kunnen beginnen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

10ml water per vraag. 20-50vragen is een halve liter. Dus tenzij je de hele dag zit te chatgpt'en valt het mee. En 3wh, dat is net zoveel als 10 vragen aan Google. En ongeveer 2min je lamp aanzetten.

Het grote verbruik zit vooral in het trainen van de modellen. En daar doet mijn ene vraagje weinig aan af vrees ik.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:52

Duhelo schreef:
Ik ben overgeschakeld naar Gemini of Copilot, chat bleef ook vastlopen en niet herladen

Heb je hier een link van?

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:53

Lisa_22 schreef:
komt er geen toetsenbordje tevoorschijn als je op stel een vraag klikt? Zodat je daar kan typen?

Nu kan ik weer een vraag stellen, maar doet hij heel lang over om een antwoord te geven.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:55

Ik vraag chatgpt voor als ik er niet uitkom met Excel en dat soort vragen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:10

Op werk hebben we een betaalde versie van Chat en die is echt supergoed. Ik gebruik het bijna dagelijks. Scheelt me echt veel werk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:14

Ladyson schreef:
Irritant gomir, maar ik vind het niet gek. Dokters zijn ook mensen en de resultaten liegen er ook niet om.

Een willekeurige bron, maar er is zat over te vinden. (Ja, ook waarin het niet goed gaat. Maar doen alsof AI geen meerwaarde heeft, is niet terecht)

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5540573/ook-bij-alvleesklierkanker-overtreft-ai-artsen-het-opsporen-van

Een voor een specifiek doel getraind ai model is heel iets anders dan aan chat-gpt vragen wat je voor ziekte hebt. Onze radiologen gebruiken ook ai voor de beoordeling van bijv longscans. Dat wordt nog wel gecheckt, maar gaat veel sneller dan alles zelf verslaan.

Ik zal het nut van AI echt niet ontkennen, maar een willekeurig aspecifiek symptoom of solitaire bloedafwijking in chat invoeren en vervolgens een ct-mens eisen omdat het kanker kan zijn volgens chat draagt weinig bij aan zinvolle zorg.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:32

DuoPenotti schreef:
Waarom zegt hij dat dan niet en komt toch met een antwoord?
Wat van na die tijd is.

Omdat die AI bots vooral hele goede woordvoorspellers zijn, net zoals de dictionary op je telefoon. Maar dan veel beter.
Ze "denken" niet na over de informatie die gevraagd en gegeven word. Ze kunnen niet beredeneren en nagaan of informatie ook echt klopt.
Het enige wat ze kunnen is voorspellen welk woord het meest gewild is opvolgend op de reeks woorden die ervoor kwam. Daarom halucineerde eerdere modellen ook nog zoveel, en schoten die veel in de herhaling en loops.

Daarnaast liegt en verzint AI ook heel veel. En als je daarop wijst of vraagt waarom is het "oepsiewoepsie sorry dat was inderdaad fout, ik weet niet waarom ik dat deed". AI is de ultimie yesman, en zal meestal maar met de gebruiker mee praten. Zijn al veel voorbeelden waar AI meegaat in delusies van mensen die mentaal ziek zijn.

Het kan een handige tool zijn. Maar je moet echt goed opletten of informatie die AI uitspuugt ook wel echt klopt. Het is het moderne "dat hep op feesboek gestaan".

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

De antwoorden die AI gegenereerd zijn bij google zijn ook behoorlijk fout soms.
Ik moest laatst een specifieke wisselkoers uit het verleden hebben, kreeg ik daar gelijk iets van "volgens de bank van Botswana ...."
De enige die daar een deftige wisselkoers van kan geven is het IMF.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:47

Ik vraag nu soms aan ChatGPT hoe actueel hij is. Ik wilde iets opzoeken over trump bijvoorbeeld. Ik vroeg hoe actueel hij is en hij gaf aan dat hij tot augustus 2025 is bijgewerkt. De rest moet ie in nieuwsartikelen zoeken.

Ik heb ook al een paar keer moeten corrigeren in de datum van vandaag. Dat vond ik wel raar.

Het is ook maar net hoe je hem gebruikt. Ik heb een nieuwe (andere) auto en gebruik ChatGPT om wat zaken in gebruik na te gaan en waar bepaalde knopjes voor zijn. Het is een auto van 3 jaar dus dat geheugen zal er wel in zitten :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:53

haffiefreak schreef:
Duhelo schreef:
Ik ben overgeschakeld naar Gemini of Copilot, chat bleef ook vastlopen en niet herladen

Heb je hier een link van?

Gemini.google.com

Copilot gebruik ik via teams.