Aan alle autofreaks op bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:14

Ik vind een budget van 13k een redelijk budget, maar ik ben dan ook van de groep : de auto is een gebruiksvoorwerp en hoeft niet nieuw te zijn :o

Wij zijn van de Ford, vriendlief rijdt een Focus SW, wel een oudere variant maar die kostte ons destijds met 60.000 op de teller 'slechts' €5000 (en dat vond ik al veel voor een auto). Inmiddels 4 jaar bij ons en nog geen grote gekke problemen mee gehad.

Zelf heb ik mijn Atosje (voldoet niet aan je wensen) voor slechts €2000 op de kop getikt 2 maand geleden, had 42.000 op de teller. :o

Mijn ervaring is echt dat je er wat geluk mee moet hebben, maar zeker ook gewoon goed moet rondkijken en er de tijd voor moet nemen. Zeker met 2e hands auto's.

Toyota's zijn erg betrouwbare auto's, kunnen duur zijn qua onderdelen (maar dat heeft Volvo ook), Skoda octavia hoor ik ook eigenlijk bijna alleen maar goede verhalen over qua prijzen en onderhoud/kosten :j

Nouja en Volvo is volgens mij toch ook een prima betrouwbare auto die hoge km's kan halen over het algemeen ? Mijn bonusvader rijdt er in ieder geval ook 1 met bijna 500.000 op de teller (een V70 zo uit mijn hoofd) en die laat hem nooit in de steek.

Zou die zeker eens bekijken :j

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:49

Hier Volvo xc90 gehad, waren oudere diesels en de rij taxen waren in België niet meer leuk.

Ford transit custom gekocht.
Mag 2500kg trekken en trekt dit met veel gemak, zuiniger, 3 kids prima en honden in de koffer ook prima, want die bak is giga.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:12

cissy schreef:
Nala schreef:
Mijn man (automonteur) zegt Subaru Outback of Suzuki Grand Vitara met 2.0 motor :D

Mijn Outback uit 2005 lust anders best een slokje 1 op 10 gemiddeld. Met nu 225k op de teller net pas ingereden :D

Er kan wel heel goed een LPG tank in.

FennyPower

Re: Aan alle autofreaks op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Qua eisen kom je al vrij snel uit op een diesel. Wel weer duurder qua brandstof. Maar als het een kar moet trekken zal het een slurper zijn als het een benzine is.

Mijn vriend zegt, Volvo V60 D6 (diesel hybride) heel betrouwbaar alleen wel duurder in de maand. Of een vw passat.

Altijd lastig om een auto precies naar wens te vinden. Ik herken het :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:40

Ik zit ook in deze zoektocht (gezinsauto, moet 1500 kg kunnen trekken). Liever geef ik niet meer uit dan 10k, omdat ik helemaal niets met auto's heb (en meer wensen dan alleen een nieuwe auto). Helaas hoor ik van meerdere kanten dat dit een veel te krap budget is voor een betrouwbare auto. Mijn huidige Ford was 10 jaar geleden 7k en ik vind het nog best lastig om te accepteren dat auto's nu veel meer kosten, ook als ze meer hebben gelopen en ouder zijn. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Aan alle autofreaks op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:59

Ja die prijzen zijn echt belachelijk.

Vorig jaar ook ondervonden.
En je moet er dan nog altijd maar geluk mee hebben.
Vind het altijd "eng" een auto te kopen

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:10

_Lorette_ schreef:
Ik zit ook in deze zoektocht (gezinsauto, moet 1500 kg kunnen trekken). Liever geef ik niet meer uit dan 10k, omdat ik helemaal niets met auto's heb (en meer wensen dan alleen een nieuwe auto). Helaas hoor ik van meerdere kanten dat dit een veel te krap budget is voor een betrouwbare auto. Mijn huidige Ford was 10 jaar geleden 7k en ik vind het nog best lastig om te accepteren dat auto's nu veel meer kosten, ook als ze meer hebben gelopen en ouder zijn. -O-

Sinds de coronatijd zijn autoprijzen behoorlijk door het dak gegaan inderdaad. 5 jaar geleden had je voor 10k best een knappe auto, tegenwoordig heb je dan een oud lel met meer dan 2 ton op de teller. Het punt waarop veel auto's kuren gaan vertonen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47