Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... dbattle/#/
Ga deze samen eens invullen. Kan shockerend zijn en ontzettend veel inzicht geven. Ook fijn als aanleiding om het er over te hebben en zqken te reorganiseren. Want eerlijk, wie wordt nu blij van de rol van moeder/ huis manager...
Overigens herken ik het gelukkig niet. Mijn vriend zou zich enorm schamen als hij mij zo behandeld

Mallow schreef:Door een man te pamperen weerhoud je hem eigenlijk echt volwassen te worden. Dat hebben zijn ouders gedaan en jij hebt het stokje eigenlijk gewoon over genomen. Als je dat de rest van je leven wil blijven doen is dat prima natuurlijk maar dan zal je je er in moeten berusten dat dit het is.
Dat iemand geen kwade man is is natuurlijk geen reden om te blijven. Er zijn gelukkig meer ‘geen kwade mannen’. Wat haalt hij in jou naar boven wat echt een reden is om te blijven? Waarin motiveert hij jou? Kan je van hem leren? Raak je geïnspireerd?
Het is moeilijk maar je zou hem ook kunnen helpen dat laatste stukje te leren naar volwassen worden. Door liefdevol voor te leven en hem niet meer steeds alles uit handen te nemen. Dat vraagt veel van jou en het is niet zeker dat het overkomt.
Maar ik denk dat je hem er mee helpt. Ondanks dat het makkelijk klinkt als iemand altijd alles voor je doet maakt het je ook erg afhankelijk. En ik kan me voorstellen daarmee ook erg onzeker, als je nooit zelf ergens voor mag gaan staan omdat je dat niet geleerd hebt.
Ik ben zelf getrouwd geweest met een moederskindje en ik heb de relatie verbroken omdat ik helemaal opgeteerd was van binnen, ik had de energie niet meer om hem te helpen. Daar moet je wel echt voor waken, anders had het geen stand.
en toen is het kwartje geloof ik wel gevallen dat er ook niemand mij verteld wat er gedaan moet worden, dus dat dat bij hem ook niet nodig zou zijn. Hij doet nu iig meer uit zichzelf.
Peuk schreef:Waar kan ik dit ei beter kwijt dan op een forum vol vrouwen?![]()
Herkennen jullie dat.. dat de emotionele en praktische last in een relatie soms zo zwaar voelt?
Zo’n beetje alle zaken van A tot Z regel of plan ik. Wat er moet gebeuren in het huishouden en de tuin, de vakanties, sociale afspraken. Als we aan tafel zitten ergens (bijvoorbeeld met een adviseur) ben ik degene die zich verdiept, documenten verzameld en kritische vragen stelt. In alle gevallen maak ik afspraken, ben ik contactpersoon en initieer ik bel, mail of appcontact. Moeten we naar de stort, kringloop of de Gamma? Dat stuur ik weer aan. Afspraak in het ziekenhuis? Ik zet het in de agenda, zoek uit hoe laat we moeten gaan rijden en waar we moeten parkeren.. etc.
Naast praktische zaken ben ik ook de emotionele en mentale manager. Iets uitpraten komt altijd van mijn kant, ik stel vragen die hem aanzetten tot zelfreflectie en bedenk hoe we constructief aan onze problemen kunnen werken of doe een voorstel voor een oplossing. Vaak doe ik erg mijn best om zaken voorzichtig aan te kaarten, omdat hij onzeker kan reageren en dit dan op mij projecteert.
We zijn nu samen op een punt gekomen dat we toekomstgerichte stappen gaan zetten. En ook nu weer merk ik dat de verdeling als vanzelf ongelijk verdeeld lijkt te zijn. Zo regel ik nu dus ook onze financiën: bankzaken, budgetten en vaste lasten.
Ook de vrijetijdsbesteding komt vaker van mijn kant. Hij vindt het prima om lekker te niksen en te gamen. Ik ga er graag op uit, probeer iets nieuws of wil werken aan een nieuw doel. Natuurlijk ben ik dan ook de zeurende vriendin die een suggestie doet of hij niet mee wil hardlopen en hem voor zijn verjaardag lessen voor een instrument cadeau doe.
Sinds onze relatie heeft hij mij best regelmatig laten zitten door afspraken niet na te komen. Toen wij twee jaar samen waren zou hij een weekend weg plannen, maar op het laatste moment was er niets geregeld. Of vandaag, hij zei dat hij wat zou bedenken om te doen, maar er was niets bedacht en uiteindelijk wordt er niets ondernomen. Tegenwoordig houd ik mijzelf een slag om de arm door er vanuit te gaan dat er niks is gepland. Dan trek ik mijn eigen plan. Daaruit heb ik dan de conclusie getrokken dat als ik het loslaat er dus ook eigenlijk niets gebeurt.
Ik vind het lastig, want ik hou veel van hem. Hij is enorm lief en steunt me altijd. Hij laat altijd blijken hoeveel hij om me geeft en hij is een goed mens. Ik voel me dus echt geliefd, maar ook geremd. Ik twijfel daarom steeds vaker aan de relatie. Als ik om me heen kijk zie ik echter toch wel dat dit veel in relaties gebeurt, en vraag ik me af of ik niet gewoon te hoge verwachtingen heb?
. Ik heb het gewoon geaccepteerd. Inmiddels ben ik door een langdurige blessure ook niet meer erg mobiel. En daardoor minder ondernemend. Maar mijn vriend komt nu inmiddels ook wel gewoon met dingen. Kan bijv nog wel fietsen op elektrische fiets. En dan vraagt die van wil je rondje fietsen ofzo. Dus ja misschien als je het loslaat komt het misschien wel bij hem naar boven. Goof schreef:Even vanuit de andere kant gezien: waarom accepreer je deze jongen niet zoals hij is? Wat gaat er mis als jullie het op zijn tempo doen? Wat is er mis met lekker hangen en gamen na een hele week werken, waarom moet het op jouw manier?
Ik krijg er stress van als ik het lees, je komt best veeleisend over en hij lijkt weinig ruimte te krijgen. Als je dat een probleem vindt is hij misschien niet jouw 'match made in heaven' en moet je keuzes maken.
Leo schreef:Aan de andere kant kan onzekerheid enorm verlammend werken. Maar daar ben jij niet degene die dat moet "fixen". Misschien kan hij er met de juiste hulp aan werken, maar ook daarin kan die motivatie alleen vanuit hemzelf komen.