Samen BE rijbewijs halen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 23:51

Poehh wat een prijzen zie ik hiervoor bij komen. Ik vond afgelopen december €650 voor 5 uur les en een examen al pittig zat. Nu reed ik al een paar jaar illegaal rond, maar opzich was het wel fijn om even te kunnen oefenen en beetje weten wat je kunt verwachten.

Tevens achteruit langzaam en rustig, dan gehaast en dus snel te veel doen. En vooral niet te veel willen denken betreft welke kant je moet opsturen want dan ging het geheid verkeerd bij mij.

Kleine aanvulling op het samen halen. Ik ben er niet van aangezien ik mijzelf ken, heel stoer over kan komen, maar op momenten van een examen echt een binnenvetter kwa stress ben en dan niet nog iemand bij me moet hebben

moniek21

Re: Samen BE rijbewijs halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:49

Ik schrik niet zo heel erg van de prijzen .. alles is duurder geworden.. een jaar of 10 geleden haalde ik hem in 1 dag voor 570,-
Maar het is toch niet heel lastig om samen met een bekend iemand die het al kan een aantal keer te oefenen.. zo heb ik het ook gedaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:54

Hier is het 620 euro voor een intake les (30-45 minuten) en een dagcursus, mits je intake les goed genoeg is.

Had mijn E nodig, omdat de nieuwe elektrische auto te zwaar was om onder de 3500kg te blijven qua combinatie.
Kon al rijden met een aanhanger/trailer en deed dit ook regelmatig, zowel voor als achteruit. Dus na een intake (waarbij je dan dus ook achteruit moet ed) was het wel duidelijk, dat het haalbaar was in een dag.

Als je geen ervaring hebt, zou ik een paar losse lessen boeken en het niet in een dagcursus doen. Of eerst een aanhanger lenen en een tijdje gaan oefenen zelf. Dat je in ieder geval het gevoel hebt, wat er gebeurt achter je. Tips en tricks komen dan wel in de les, maar het gevoel van indraaien, achteruit enz, is toch wel even wennen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

K zou pas zelf gaan oefenen nadat je een eerste les hebt gehad, dan weet je ook wat ze willen zien en loop je niet het risico dat je het jezelf verkeerd aanleert

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Ik voel me nu vooral oud omdat ik mijn E in de guldentijd hebt gehaald. :7
Toen betaalde ik 600 of 800 gulden, ik weet het niet meer precies.

Ik zou ook een intakeles nemen en daarna zelf wat oefenen voordat de dagcursus begint.

Ik heb het in 1 keer gehaald met een dagcursus, maar ik vond de cursus toen best intensief waardoor het examen niet optimaal ging.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:34

Pfff, wat een geld zeg.
Mijn man heeft hem vorig jaar gehaald, maar ik weet eigenlijk niet wat dat toen gekost heeft. Hij heeft toen 1 losse les gehad (van een paar uur) en een dag later examen. Hij vond dit wel fijn omdat je heel veel informatie krijgt tijdens de les. En hij vond het erg pittig om dan gelijk dezelfde dag examen te doen.
Nou moet ik zeggen dat hij al regelmatig met een aanhanger reed, ook met een paardentrailer. Maar met een nieuwe auto en 2 paardentrailer moest hij zijn BE hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Ik vind een intake doen wel echt een goede tip. Ik heb destijds een dagcursus gedaan maar dat was echt zonde van de tijd en het geld want na twee uur deed ik alles wat ik moest doen en toen moest de rest van de tijd opgevuld worden.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:48

Ik zou hem lekker alleen halen, vond ik veel fijner.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:45

Ik was 729 kwijt voor 5,5 uur les en examen.

Moet zeggen dat ik bij elkaar misschien 3 uur heb gelest. Door omstandigheden bij de rijschool,lukte langer niet.

Maar je moet er een beetje talent voor hebben, wil je het in die tijd redden. In de ochtend voor het examen zat ik met 2 mannen in de auto, die beide al met een aanhanger reden en een grote mond hadden over het halen van hun BE. Die zijn beide gezakt... Dus het zegt ook helemaal niets als je al met een aanhanger rijdt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

Tatyana schreef:
Ik was 729 kwijt voor 5,5 uur les en examen.

Moet zeggen dat ik bij elkaar misschien 3 uur heb gelest. Door omstandigheden bij de rijschool,lukte langer niet.

Maar je moet er een beetje talent voor hebben, wil je het in die tijd redden. In de ochtend voor het examen zat ik met 2 mannen in de auto, die beide al met een aanhanger reden en een grote mond hadden over het halen van hun BE. Die zijn beide gezakt... Dus het zegt ook helemaal niets als je al met een aanhanger rijdt.

Ik begreep toendertijd van mijn instructeur dat die laatste het "verraderlijkst" zijn omdat die vaak denken "het wel even te doen". Maar daardoor juist ook bijv. te hard rijden, teveel (in)sturen of andere fouten gaan maken.
Heb hier op Bokt juist wel eens begrepen dat we als "paardenmeisjes" weer moesten oppassen niet te langzaam te gaan rijden (omdat we gewend zijn aan een paard ipv een statische lading) maar ik denk dat dat er ook juist wel voor kan zorgen dat we dus bijv. ook langzamer/voorzichtiger achteruit rijden. Anderzijds heb ik ook wel eens enkele paardenmeisjes met paard de weg over zien scheuren waarbij ik vooral dacht, "dat dat paard nog op 4 benen staat en die trailer niet om ligt is een wonder" := :o