Grasmaaier advies?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:08

BusyMissy schreef:
Echt met stip op 1: een robotmaaier. Wij hebben er 1 op gps, ook een oude boerderijtuin met hobbelig gras. Hij maait hier automatisch 3x per week en het is altijd netjes en strak. Geen gedoe met draadjes in de grond en je kunt precies aangeven waar hij wel en niet mag komen.
Na mijn robotstofzuiger vind ik dit mijn beste uitgave ever.
Wij hebben een Navimow, welke je voor verschillende groottes grasoppervlakte aan kunt schaffen.
Ook de voortuin waar veel mos in staat maait hij probleemloos.
Ik had een handige zoon die het geïnstalleerd heeft maar er zijn ook bedrijven die de volledige installatie kunnen doen.

We hoeven zelf nu alleen maar af en toe met de bosmaaier een randje langs de schutting en rondom de bomen bij te werken, maar dat heb je ook als je met de hand of een zitmaaier maait.

Molshoop redt hij idd niet, die moet je eerst glad harken.

Enig idee welke type precies en wat kost zoiets. Heb je fotos van hoe hobbelig je gras is? Ik heb altijd het idee dat het hier niet kan
En is dat programmeren waar hij wel en niet mag komen moeilijk? En gaat dat alleen om de buitenrand of kan hij ook weer binnen een afgekaderd vlak weer bepaalde delen overslaan? En gaat dat aangeven waar ie wel en niet mag komen echt nauwkeurig? Lijkt me vet ingewikkeld maar als het werkt wel echt heel handig

Jokonootje

Re: Grasmaaier advies?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:19

Wij hebben een Anthbot robotmaaier. Ontzettend blij mee.
Hij doet nu 2x per week zn ronde. In de zomer wordt dat om de dag.
Hij komt hier zelfs een redelijk stijle heuvel op die we in het gras hebben zitten.
Een pad midden in het gras rijd hij overheen en trekt even zn bladen omhoog.
Installatie was peanuts. Gps station plaatsen. Even als een bestuurbare auto over de rand sturen handmatig op de app en de kaart is opgeslagen.
Gaat niet over takken of speelgoed heen.

Heel soms rijd hij zich eens klem maar over het algemeen red hij zichzelf heel goed.

Wij hadden eerst 3 x een goedkopere gekocht maar dat was 3 keer een miskoop.
Nu maar eens echt geld uitgegeven en zijn enorm tevreden

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:22

Ook geen geitjes -O-

Flymo heeft goede zweefmaaiers. Ik heb daar nog nooit meer gemaaid maar mijn bejaarde vader kon er nog mee uit de voeten. Dus dat zou zeker een optie kunnen zijn.

Robotmaaier is geweldig, als het werkt....
Kwaliteit van het gazon gaat er ook zeker op vooruit.
Neem eentje met GPS als dat mogelijk is. Mijn vader had eentje met een draad (er waren toen nog geen GPS maaiers) maar na een paar jaar gaf dat wel problemen.
Draadbreuk, wegzakken of juist omhoog komen van de draad.
En dan strandde die groene kever weer ergens.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:24

Dorine92 schreef:
BusyMissy schreef:
Echt met stip op 1: een robotmaaier. Wij hebben er 1 op gps, ook een oude boerderijtuin met hobbelig gras. Hij maait hier automatisch 3x per week en het is altijd netjes en strak. Geen gedoe met draadjes in de grond en je kunt precies aangeven waar hij wel en niet mag komen.
Na mijn robotstofzuiger vind ik dit mijn beste uitgave ever.
Wij hebben een Navimow, welke je voor verschillende groottes grasoppervlakte aan kunt schaffen.
Ook de voortuin waar veel mos in staat maait hij probleemloos.
Ik had een handige zoon die het geïnstalleerd heeft maar er zijn ook bedrijven die de volledige installatie kunnen doen.

We hoeven zelf nu alleen maar af en toe met de bosmaaier een randje langs de schutting en rondom de bomen bij te werken, maar dat heb je ook als je met de hand of een zitmaaier maait.

Molshoop redt hij idd niet, die moet je eerst glad harken.

Enig idee welke type precies en wat kost zoiets. Heb je fotos van hoe hobbelig je gras is? Ik heb altijd het idee dat het hier niet kan
En is dat programmeren waar hij wel en niet mag komen moeilijk? En gaat dat alleen om de buitenrand of kan hij ook weer binnen een afgekaderd vlak weer bepaalde delen overslaan? En gaat dat aangeven waar ie wel en niet mag komen echt nauwkeurig? Lijkt me vet ingewikkeld maar als het werkt wel echt heel handig

Mijn zoon heeft hem geprogrammeerd, ik ben daar niet handig in, maar je kunt naar wens stukken overslaan.
Er staat ook uitgebreide uitleg op youtube filmpjes.

Afbeelding

Afbeelding

Het gras lijkt redelijk vlak op de foto, maar dat komt door het vele maaien, er staat gewoon weiland gras, want voorheen liep hier mijn paard op.
Wij hebben de i108, vriendin van mij heeft een iets kleinere versie omdat zij minder vierkante meters gras heeft.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:16

Goh ik voel wel de inspiratie om het te gaan proberen. Moet wel echt een type hebben die mijn gras aankan. Het is echt heel hobbelig

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Ik volg. Heb diverse stukken bijzonder hobbelig gras, met bomen erin. Ik kan helemaal niet lopen op oneffen grond, dus ben volkomen afhankelijk van hulp, of niet maaien. Buurkinderen etc al lang geprobeerd; niemand wil meer iets bijverdienen en een hovenier is onbetaalbaar.

Ik vroeg me af of er robotmaaiers zijn die goed zijn met wild gras en oneffen grond.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:46

Manlief zegt dat we absoluut geen zweefmaaier moeten nemen, die heeft iemand gesproken die dat heeft of had, maar dat hapte zich steeds vast... Ik heb hem gezegd maar eerst uit te zoeken wat voor 1 dat was voordat hij alles overboord gooit :')

Een robotmaaier is hij enorm enthousiast over, nadat hij bij iemand heeft gezien dat er een dambord is gemaaid _O-

Mijn interesse in robotmaaiers is iig gewekt al ben ik er wel achter dat het hier zo makkelijk nog niet is door de layout en de bebouwing. Volgende week ga ik naar een winkel met allerlei grasmaaiers dus blijf vooral doorkomen met alle adviezen, tips en wat vooral niet te doen :Y)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:26

We hebben blijkbaar allemaal dezelfde behoefte. Spannend hoor of er wat uit dit topic komt. De genoemde robotmaaiers vallen me ook erg mee qua prijs. Ik dacht dan ben je paar duizend euro kwijt maar ik zie steeds prijzen van onder de 1000 voor zulke robotmaaiers. Dat is wel echt de moeite. Betaal nu €50 per maaibeurt dus dat is er vrij vlot uit

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:31

Hier ene hobbelig grasveld en ook 2 stukken met straat ertussen. Wij hebben een husqvarna maaier. Draden onder de stenen door en zo loopt hij zelf van de 1 naar de andere plek.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:37

Zeker een robotmaaier!

Wij hebben vorig jaar een woning gekocht met 1800m2 grond en wilde meteen een robotmaaier, mijn ouders waren sceptisch want onze tuin is heel hobbelig, maar wij hadden er vertrouwen in en een paar maand later hadden ze er zelf ook eentje. We zijn voor de Dreame A1 Pro (destijds ivm betere grip wielen dan de normale A1 en A2) gegaan en dat ding is heerlijk, af en toe met de kantjesmaaier en het gazon ligt er super strak met heuveltjes bij. Soms zit die wel even vast in wat zandgrond.

Voordeel van meeste nieuwe robotmaaiers ook geen lijntje meer trekken. Je kan w gewoon inrijden wat die moet maaien en in de app makkelijk verboden zones instellen. Wij hebben ons grootste stuk gras ook nog in 3 zones ingedeeld zodat we hem niet aan zetten en hij dan maar de helft af krijgt in een dag en dan weer van vooraf aan moet beginnen.

Dreame heeft ook net nieuwe in het assortiment vierwielaangedreven die wij als opvolging heel interessant vinden. Verder zullen er ongetwijfeld heel veel meer merken heel goed zijn, wij zijn bij Dreame gekomen ivm onze robotstofzuiger die ook van Dreame is en goede ervaringen van anderen.

Enige onderhoud is mesjes vervangen en schoonmaken en hij rijdt als een zonnetje en in verhouding was het inderdaad een stuk voordeliger dan een zitmaaier.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:42

Het valt mij ook (nog) mee qua prijs. Heb bij Husqvarna zitten kijken naar een robotmaaier zonder draden maar ook zonder wifi (niet te doen hier) of een abonnement maar met een satelliet punt of iets op het terrein. 800 M2 in 1x en iets van 1400 euro.

Er zal vast iets zijn dat die niet geschikt voor ons is, maar het viel me wel mee!

Grappig dat hier best veel mensen met een robot zijn, ik ken dus echt niemand die er eentje heeft :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:50

In dit soort gevallen is 'wifi' een wifi-signaal dat de robot zelf uitzendt en je met je telefoon (en een app) oppikt. Heeft dus niet met andere wifi te maken. Is de meest handige manier van zo'n ding bedienen over het algemeen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:00

Ik heb een ego accu grasmaaier. Een waarvan ook de snelheid geregeld kan worden, ik als kreupele kruk heb hem op 2 km per uur staan en hobbel daar rustig achteraan. Hij heeft mulch mogelijkheid, een opvangbak (red ik fysiek niet) of op een rijtje gooien (ook geen goed idee voor me)l ik mulch dus alles. Heb 1600 m2 en ik red het daar met de juiste accus in 2/3 keer. Een maaien de andere laden. De maaier kost wat maar dan heb je ook wat. Een tante was zo lief om deze voor me te betalen vlak voor ze overleed <3

https://www.egowebshop.nl/maaien/gazonm ... -dek-13484

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Ik lees ook braaf mee. Ik wil tzt ook een robotmaaier.
Maar stap 1 is gras, dat heb ik net 5 dgn geleden gezaaid.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Ik heb deze: https://www.coolblue.nl/product/947626/ ... 330sm.html
Heb daarmee serieus tot 8,5 maand zwangerschap, mét bekkeninstabiliteit, het gras kunnen maaien. Ik heb gras zoveel als jouw zijtuin denk ik, dus voor mijn gevoel "niet genoeg" voor een robotmaaier en na de zomer verhuizen we toch. Maar anders had ik echt een robotmaaier gekocht. Lijkt me heerlijk! Vraag me alleen af of jouw stukken gras er zo geschikt voor zijn... Vooral dat stuk bij je oprit ziet er ingewikkeld uit voor een robotmaaier. Ik voorzie zwemles :D

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

SansaS schreef:
Hier ene hobbelig grasveld en ook 2 stukken met straat ertussen. Wij hebben een husqvarna maaier. Draden onder de stenen door en zo loopt hij zelf van de 1 naar de andere plek.

heb je een foto van jouw hobbelige grasveld en jouw maaier?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:09

Ibbel schreef:
Schaapjes een no-go. Waarom geen elektrisch schaap? :+ Beter bekend als een robotmaaier.
Een goeie zitmaaier met stuurbekrachtiging kost al snel 3-4000 euro, voor dat geld heb je ook een robotmaaier en dan wordt-ie nog voor je geinstalleerd ook. Je hebt ze op GPS of met begrenzingsdraad. Staan er veel bomen, is GPS niet zo betrouwbaar, dan kan je beter met grensdraad nemen.

Als ik de keuze nu nog een keer zou moeten maken dan kocht ik liever een degelijke robotmaaier die ook op wat ruiger terrein en groter perceel kan. Zag er van de week een met een soort rupsbandjes...
In aanschaf niet ver van elkaar af, maar niet meer de dure Aspen om te tanken voor de zitmaaier.
Minder onderhoud en schoonmaken lijkt me t.o.v. een zitmaaier :D

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:05

Ibbel schreef:
In dit soort gevallen is 'wifi' een wifi-signaal dat de robot zelf uitzendt en je met je telefoon (en een app) oppikt. Heeft dus niet met andere wifi te maken. Is de meest handige manier van zo'n ding bedienen over het algemeen.

Bij de Husqvarna stond specifiek bij dat in de gehele tuin een wifi netwerk beschikbaar moest zijn, of er moest een sim in met abonnement. Maar dat zal dan per merk verschillen...

karuna schreef:
Ik heb een ego accu grasmaaier. Een waarvan ook de snelheid geregeld kan worden, ik als kreupele kruk heb hem op 2 km per uur staan en hobbel daar rustig achteraan. Hij heeft mulch mogelijkheid, een opvangbak (red ik fysiek niet) of op een rijtje gooien (ook geen goed idee voor me)l ik mulch dus alles. Heb 1600 m2 en ik red het daar met de juiste accus in 2/3 keer. Een maaien de andere laden. De maaier kost wat maar dan heb je ook wat. Een tante was zo lief om deze voor me te betalen vlak voor ze overleed <3

https://www.egowebshop.nl/maaien/gazonm ... -dek-13484

Komen er dan ook mensen bij je om te vragen of je hun tuin ook wilt doen met zo'n professionele? :+
Wel heel lief van je tante! Ze hebben die ook bij de winkel waar ik ga kijken dus fijn om te weten dat die heel goed bevalt :j

Roodvos schreef:
Ik lees ook braaf mee. Ik wil tzt ook een robotmaaier.
Maar stap 1 is gras, dat heb ik net 5 dgn geleden gezaaid.

Fingers crossed dan maar :+

PeerAppel schreef:
Ik heb deze: https://www.coolblue.nl/product/947626/ ... 330sm.html
Heb daarmee serieus tot 8,5 maand zwangerschap, mét bekkeninstabiliteit, het gras kunnen maaien. Ik heb gras zoveel als jouw zijtuin denk ik, dus voor mijn gevoel "niet genoeg" voor een robotmaaier en na de zomer verhuizen we toch. Maar anders had ik echt een robotmaaier gekocht. Lijkt me heerlijk! Vraag me alleen af of jouw stukken gras er zo geschikt voor zijn... Vooral dat stuk bij je oprit ziet er ingewikkeld uit voor een robotmaaier. Ik voorzie zwemles :D

Ik voorzie ook een beetje zwemles... Maar ik heb al wel bedacht dat ik op de lastige plekken het gras weg zou kunnen halen natuurlijk, niet mooi maar wel gratis :')
Als we uiteindelijk een nieuw huis hebben staan dan gaat ook de hele tuin op de schop en dan maken we die perfect voor de grasmaaier die we hebben _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Ego heeft meerdere soorten. Mijn perceel was voorheen weiland en hobbelig en hoogteverschillen en veel molshopen. Bewust gekozen voor deze toen. Robuust metaal (er zijn ook plastic versies) en goede garantie. Buren aan een kant hebben zitmaaiers. De andere kant nauwelijks gras en een benzine maaier. Ik ben de enige met accu. Maar de zitmaaier buurman meteen naast me heeft hem wel geleend toen zijn zitmaaier stuk was en hij alleen handmatig met zo n Roller kon maaien. Ik heb wel de tuin met de meeste ruigte en hoogteverschil van allen rondom

Tante wist dat ze snel zou overlijden en vond dit een mooi soort aandenken aan haar