Welke stofzuiger met zak werkt goed?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Welke stofzuiger met zak werkt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:00

Hier ook Henry fan op een boerderij waar alles in en uit loopt. Gewoon oerdegelijk, grote zak, lang snoer en blijft na jaren zijn power behouden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:19

Wij hebben ook een Henry petcare. Zuigt beter als de Dyson steel stofzuiger. Merkte het meeste verschil met het opzuigen van de naalden van de kerstboom. De dyson kreeg het niet voor elkaar. Henry deed het zonder moeite

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:53

Ik zeg ook Miele! Ik heb de Miele stofzuiger van mijn moeder en dat ding is al 20 jaar oud maar werkt nog steeds even goed als toen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:18

Miele :j.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:19

MarJon schreef:
Wij hebben ook een Miele cat&dog. Na een Dyson steelstofzuiger echt een verademing.

Enige nadeel is dat je echt de stofzuigerzakken van Miele moet hebben en dat die van de Action niet passen.

In de mijne, Complete C3 allergy, doe ik de stofzuigerzakken van de AH, passen goed :j. Misschien ook een tip voor jou.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:18

Bosch, wij hebben een Free'e en die is na bijna 14 jaar nog steeds top.
Als deze er mee op zou houden ziu ik gaan voor de serie 8 met het lange snoer (15 meter).
Ons snoer is ook 15 meter en als ik hem in de gang inplug kan ik het hele huis ermee doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Miele Complete C2, ideaal ding! Zit ook een lekker lang snoer aan. :j

Op mijn vorige werk hadden we Henry's, maar die vonden al mijn collega's ondingen. Ze vervloekten ze zelfs. Ik heb ze daarom zelf geprobeerd en inderdaad, drama apparaten. -O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:40

Wij hebben thuis een Numatic, top ding! Wel zwaar dus als je er mee de trap op wil, geen aanrader. Zuigt wel echt geweldig!
Op mijn wek hebben we al jaren een Miele, welke weet ik ff niet. Maar die is ook echt geweldig!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

Wij hebben een Henry en een Miele, de Miele is super stil en zuigt goed, alleen heeft de stofzuigermond een vreselijke piep bij zuigen dus hij moet op die verhoogde stand staan, en dan vind ik het dus minder goed zuigen, de Henry is echt super goed en sterk maar wat een onding, ik heb er altijd ruzie mee, maar omdat die Miele dus zo piept neem ik maar die Henry.
Liefst heb ik weer zo'n steelstofzuiger, maar de gaan zo snel kapot...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:26

Kaatje_S schreef:
Hier tevreden met de miele cat&dog

Hier ook, nog een oudje, maar die blijft prima werken.
Fijn ook de fluisterstand. Heel degelijk.

Wij hebben nog een Kärcher omdat de stofzuiger zakken voor de Miele prijzig zijn, gezien de hoeveelheid zand en haren met al onze honden :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

ik heb een Henry. Hij zuigt prima, maar inderdaad niet heel volgzaam. De buizen zitten erg los, dus die verlies ik nog wel eens. En ik vind het wel een nadeel om zelf het snoer op te rollen. Vind zo'n automatisch oprolsysteem toch wel fijn. Voor boven heb ik een Siemens, daar ben ik ook blij mee, die heeft wel een kleinere zak en korter snoer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Met stip Miele. Die wij nu gebruiken is ruim 25 jaar oud en zuigt nog altijd fantastisch. Is wel een aantal jaar minder gebruikt, toen we gingen samenwonen gebruikten we voornamelijk een andere Miele, die het ook 25 jaar heeft volgehouden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:16

Over de Henry zijn de meningen nogal verdeeld merk ik.
Een zwaar, log apparaat is niet wat we zoeken.

Het moet juist makkelijk wendbaar zijn en een lange kabel dus.

Ik zag ook de Bosch serie 8 ProSilence, de Miele M1 cat&dog en de Miele Guard L1 AllFloor hier in het topic voorbij komen.
Denk dat het misschien 1 van die 3 wordt.. Maar dan welke :')

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

Ik heb zowel de Bosch Silence als ook de Miele cat&dog gehad, waarvan ik de Miele beduidend de betere vind, zeker wat duurzaamheid betreft, de Bosch heeft het sneller opgegeven hier.

De Miele kan je ook op een stillere modus zetten en is daarbij beduidend stiller dan de Bosch, mijn persoonlijke mening. Misschien dat anderen het anders ervaren hebben?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

Henry gaat altijd bij mij op zijn zij liggen, omdat ik hem te hard meetrek en dan moet ik hem weer op zijn pootjes zetten , echt super irritant van Henry, mijn vriend vindt hem geweldig en die doet wat rustiger met hem dan gebeurt dat niet..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:37

Ik heb zojuist de Miele Guard L1 Cat & Dog besteld bij Coolblue :)
Hij zal morgen binnen komen.
Toch weer bovenaan het budget :') Maar goed, ik lees hier, in de reviews en ik heb zelf ook ervaren met andere apparaten dat Miele gewoon een heel fijn merk is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Daar ga je geen spijt van krijgen.

Ik wil zeggen, veel zuigplezier, maar dat is een beetje meh :+.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:12

_San87_ schreef:

Met 4 stofzuigers in huis zou je haast denken dat het hobby is :+

TS welke robot bevalt jullie het beste?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:20

Jildau schreef:
Hier ook Henry fan op een boerderij waar alles in en uit loopt. Gewoon oerdegelijk, grote zak, lang snoer en blijft na jaren zijn power behouden.

Hier dezelfde ervaring met een Henry. Bijkomend voordeel is dat vriend dat ding ook handig in gebruik vindt en dus ook regelmatig de boel stofzuigt.
Trap kom je er inderdaad niet makkelijk mee op, maar persoonlijk vind ik dat je dat met geen enkele stofzuiger kan. Die doen we meestal wat binnen bereik is zonder omhoog te gaan en de rest met de steelstofzuiger. Ook eentje van Numatic (fabrikant van Henry).

_Nancy schreef:

Ik zag ook de Bosch serie 8 ProSilence, de Miele M1 cat&dog en de Miele Guard L1 AllFloor hier in het topic voorbij komen.

Wendbaarheid is duidelijk ook een persoonlijk iets. Want ik vind de Henry met zwenkwieltjes voor een stuk makkelijker mee te trekken dan de Philips sleestofzuiger die we boven hebben staan.
En qua kabellengte zou ik geen stofzuiger weten die zo'n lange kabel heeft. Geloof dat ie een meter of 12 lang is. Daarmee kunnen we de hele benedenverdieping zuigen zonder de stekker te verplaatsen.

Voor ons was doorslaggevend dat de stofzuiger ook goed zand opzuigt, de meeste andere stofzuigers zijn vooral goed in honden- en kattenharen, maar bij ons wordt vooral veel zand naar binnen gelopen. Zeker in de periode dat het land bewerkt wordt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:35

Pantykous schreef:
_San87_ schreef:

Met 4 stofzuigers in huis zou je haast denken dat het hobby is :+

TS welke robot bevalt jullie het beste?

Hahah, ja beetje overdreven is het wel misschien.. :+
In ons vorige huis hadden we 1 robot en 1 steelstofzuiger.
Nu zijn we qua woonoppervlakte 3-4x zo groot gaan wonen, dus willen we ook niet steeds met de robot de trap op en af gaan slepen en dat red ie qua accu ook niet.
En een steelstofzuiger is gewoon niet goed genoeg, er lopen ook nog 2 kinderen rond en 2 katten.

De schoonmaakster had ook wel aangegeven dat een stofzuiger met zak wel haar voorkeur heeft, dat maakt toch echt beter schoon.

We hebben qua robots nu een Roomba j9+ en een Eufy Clean G50 en ze hebben allebei wel mankementen hoor :+
De Roomba pakt heel vaak het water vul ding niet, waardoor hij niet altijd in 1x water bij vult, maar ik dat soms 2x moet vragen of het soms met de hand weer moet doen. Heeft ook wel eens problemen gehad met het detecteren van de accu en ik niet wist hoe ik dat moest oplossen. Nu wel, dus nu komt die melding niet meer natuurlijk..

De Eufy kan geen kaarten maken, dus die 'doet maar wat'.
Wel met dweilfunctie overigens, maar die hebben we nog niet gebruikt.

Maarrrr.. Voor het dagelijkse schoonmaak werk, zodat het niet zo'n enorme bende wordt, zijn ze allebei dikke prima! :)

BrankaZ schreef:
Jildau schreef:

Hier dezelfde ervaring met een Henry. Bijkomend voordeel is dat vriend dat ding ook handig in gebruik vindt en dus ook regelmatig de boel stofzuigt.
Trap kom je er inderdaad niet makkelijk mee op, maar persoonlijk vind ik dat je dat met geen enkele stofzuiger kan. Die doen we meestal wat binnen bereik is zonder omhoog te gaan en de rest met de steelstofzuiger. Ook eentje van Numatic (fabrikant van Henry).

_Nancy schreef:

Wendbaarheid is duidelijk ook een persoonlijk iets. Want ik vind de Henry met zwenkwieltjes voor een stuk makkelijker mee te trekken dan de Philips sleestofzuiger die we boven hebben staan.
En qua kabellengte zou ik geen stofzuiger weten die zo'n lange kabel heeft. Geloof dat ie een meter of 12 lang is. Daarmee kunnen we de hele benedenverdieping zuigen zonder de stekker te verplaatsen.

Voor ons was doorslaggevend dat de stofzuiger ook goed zand opzuigt, de meeste andere stofzuigers zijn vooral goed in honden- en kattenharen, maar bij ons wordt vooral veel zand naar binnen gelopen. Zeker in de periode dat het land bewerkt wordt.

Klopt, is zeker persoonlijk. In de Center Parcs/Landal huisjes heb je vaak zo'n soort Henry staan (volgens mij niet helemaal de Henry, maar wel iets wat er op lijkt) en die vind ik altijd zo zwaar.
Qua kabellengte is die wel een van de langste inderdaad. De Miele die vandaag binnen gaat komen heeft een kabel van 8,5 meter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:32

Als er een mega snoer aan had gezeten had ik zeker weer terug gegaan naar Miele met zak, hele fijne stofzuigers.
Maar dan moet ik zo vaak de stekker er uit en ergens anders er in doen... dan is mijn draadloze dyson veel makkelijker. En ook heel goed qua zuigkracht, maar de Miele blijft imo het beste.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10 min geleden

Ik heb naast een draadloze Miele en een Roborock nog altijd mijn Miele C3 complete. Het is de limited editie met een draad van 25 meter. Ik red er zo goed als mijn hele huis mee, en top zuigkracht.

Moet wel zeggen dat ik hem nog maar eens per maand nu gebruik ofzo, sinds we de Roborock hebben. Echt een topding. Werkt met AI, maakt ècht goed schoon en dweilt enorm goed.