Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hevonen schreef:Wat een vervelende situatie. Juist omdat jullie buren het hele zaakje al op jullie verzoek hebben verplaatst is het extra lastig.
Wettelijk heb je vast allerlei rechten en mogelijkheden, maar de verstandhouding met de buren zal er niet beter op worden.
Misschien eens even goed uitzoeken wat voor oplossingen er zijn en daaraan financieel bijdragen.
ual_95 schreef:BeFunny schreef:Is het geluid wel van een airco en niet van een warmte pomp?
Geluid warmtepomp
https://youtu.be/juIBABNCpm0?feature=shared
Het zijn 100% airco-units. Ik hoop ook niet dat ze het idee krijgen om er een warmtepomp voor in de plaats neer te zetten.![]()
We gaan de gemeente bellen om te vragen in hoeverre we die kasten vriendelijk kunnen afdwingen.
We zouden ook graag een geluidsmeting willen doen, maar daar hebben we hun medewerking wel voor nodig. Als ze allemaal weg zijn, staan ze namelijk uit. Zal je zien dat ze er dan precies niet zijn.
josewoos schreef:Poeh, daar zou ik ook knettergek van worden
Zitten ze zelf nooit buiten dan? Dit moeten zij zelf toch ook horen?
Nyaleti schreef:Ik dacht, misschien is het nog een geluid wat je na een poosje als white noise gaat horen.. Maar wat een k*t geluid zeg en luid ook!
Ik heb oprecht medelijden met je![]()
En dit gaat over enkele weken dus (bijna) 24/7 draaien?
Ben benieuwd hoe de buren dit zelf ervaren.
KM_Ris schreef:Nou ik zal eerlijk zeggen.. toen ik dit topic opende dacht ik ach, leven en laten leven.
Maar ik heb je filmpje even aangeklikt.. en dit geluid vind ik wel hard hoor. Ik snap dat dit alles behalve prettig is voor jullie.
Ik herken het geluid ook niet van mijn airco..
Moeilijk hoor.. ik zou toch het gesprek met ze aan gaan.
. belle_boef schreef:Die airco klinkt alsof er een stuk metaalplaat trilt van de omhuizing.
Ik zou hier wel werk van maken, wat een herrie.
troi schreef:Dit komt steeds meer helaas. Die krengen komen als paddestoelen de grond uit!
Ik ben erg geluidsgevoelig en ook een zachte brom geeft bij mij een nagels over het schoolbord effect. Ik overweeg emigratie in alle eerlijkheid..
F_T schreef:troi schreef:Dit komt steeds meer helaas. Die krengen komen als paddestoelen de grond uit!
Ik ben erg geluidsgevoelig en ook een zachte brom geeft bij mij een nagels over het schoolbord effect. Ik overweeg emigratie in alle eerlijkheid..
Warmtepompen en aircos, zelfs als mensen zéggen dat ze niet hoorbaar zijn of onder de gehoorsgrens hoor ik ze.
Die gehoorsgrens is níet de grens voor geluidsgevevoelige mensen maar de grens voor de 'meeste mensen'
Leuk en aardig, maar dat betekent dus altijd dat er een bepaald percentage mensen is dat het wél hoort.
En je kunt het niet uitzetten.
Ik word er ook gierend gek van
troi schreef:Dit komt steeds meer helaas. Die krengen komen als paddestoelen de grond uit!