Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
liedje89 schreef:Je zegt nu dat het gebeurt is na een val in de sloot? Als mijn hond na een ongelukje ineens een gedrag omslag zou maken zou ik eerder denken aan pijn of een flinke knauw in het (zelf)vertrouwen dan aan ineens verveling. Weet je zeker dat hij er fysiek niets aan over heeft gehouden?
daantjuhhh schreef:BarbaLala schreef:Zo te lezen geef je te weinig leiderschap. Negeren is nooit een goed idee, dat creërt enkel frustratie en meer onduidelijkheid. Je hond heeft baad bij sturing en weten waar hij aan toe is.
Jacco is fantastisch en komt op locatie.
https://hondengedragsdeskundige-jacco.nl/
Ik heb het natuurlijk niet genegeerd.
Maar mijn aanpak is duidelijk verkeerd.
Mijn aanpak maakte het alleen maar erger.
Ik vind het ook belachelijk.
Ik kan een hengst van 600 kilo wel begeleiden, maar een hond van 28 kilo niet.
Maar ergens doe ik iets verkeerd.
Ik heb duidelijk kundige hulp nodig.
Ladyson schreef:Wat ik hierboven dus probeer te zeggen, is dat het in de riem bijten niet jullie echte probleem is, maar dat dat het gevolg is van jullie daadwerkelijke probleem: het ontstaan van spanning tijdens het wandelen (en het missen van de eerste signalen waarin je hond dat laat zien).
Maar, dit is natuurlijk wel gezegd zonder jou en de hond gezien te hebben uiteraard dus even een disclaimer
Ladyson schreef:Wat ik hierboven dus probeer te zeggen, is dat het in de riem bijten niet jullie echte probleem is, maar dat dat het gevolg is van jullie daadwerkelijke probleem: het ontstaan van spanning tijdens het wandelen (en het missen van de eerste signalen waarin je hond dat laat zien).
Maar, dit is natuurlijk wel gezegd zonder jou en de hond gezien te hebben uiteraard dus even een disclaimer
Mijn andere 2 hondjes lopen met een bal. Zij ervaren veel stress van spelende en rennende kinderen en kunnen die stress kwijt op hun bal. daantjuhhh schreef:Ja ik zou er geen probleem mee hebben als hij in de riem hapt en dan mee loopt. Maar hij gaat trekken.
Ik weet wat het probleem is.
Ik weet ook dat ik het fout doe.
Ik weet ook hoe ik het moet doen.
Maar ik zie het omslagpunt niet.
Net een rondje gedaan en met speeltje in zijn bek gaat het goed.
Hij vergat m zelfs ff een keer en liep ontspannen verder.
Dit kreeg ze ook enkel als ze warm gelopen was. Korte rondjes geen probleem (maar ja dat waren ook rondjes en niet dezelfde weg terug
)
daantjuhhh schreef:Op dit moment gaat het met speeltouw goed.
Ik probeer ontzettend op lichaamstaal te letten.
Wat verandert er….
Ik zie dat hij op een bepaald punt sneller gaat lopen.
Ik denk dat dat het moment is. Ook liep hij een keer achter mij en drukte zijn neus tegen mijn been.
Dat zouden punten kunnen zijn.

c_alsemgeest schreef:Wil even zeggen dat jij doet wat menig honden eigenaar zou moeten doen.
Goed opletten, signalen proberen te lezen en op een gegeven moment tot een conclusie komen dat je het (nog) niet alleen kan en hulp wil.
Dat inzicht is al iets wat veel mensen missen.
En ik denk dat je het in de tussen tijd super goed op lost door een alternatief te bieden wat hij vast kan houden.
Kan je helaas niemand aanraden in jouw omgeving.
Maar heb je inmiddels al iemand op het oog om te benaderen?