Autokenner gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Autokenner gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:02

Als je na 3 weken een auto gekocht te hebben, al een topic moet openen over problemen met die auto, is dat in mijn ogen gewoon een ondeugdelijke auto en zou ik hem terug brengen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:03

Je hebt het over stotteren en je hebt het over trillen. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Stotteren is een probleem dat voortkomt uit motor en/of ontsteking. Trillen met aandrijving en het onderstel.

Komt het bij de motor of ontsteking weg kan het zijn dat een bougie niet helemaal lekker meer is. Ja, dat kan ook als er net nieuwe zijn geplaatst. Nee, hij hoeft niet áltijd vermogensverlies te hebben. Maar hij kan er zeker maf van gaan doen. Het kan ook zeker de bobine zijn. Hoewel het vaak wel zo is, ook dan hoeft hij niet altijd vermogensverlies te hebben, maar de auto gaat er wel raar van lopen en zal meer schudden en stotteren.

Komt het bij de aandrijving weg kan het een aandrijfas zijn, een velg met een slag erin of een wiellager. Een velg met een slag erin dat zie je zo vanaf de buitenkant niet. Dat kan komen door bijvoorbeeld een gat in de weg. Is het een wiellager zou het geluid erger moeten worden in bochten.
Een motorsteun is inderdaad ook mogelijk, al lijkt dat onwaarschijnlijk door de leeftijd van de auto.

Al met al het kunnen een hoop dingen zijn. Het beste is om hem door de garage waar je hem kocht te laten onderzoeken en het door hen op te laten lossen.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:12

ikke schreef:
Sorry maar met een koude motor plank gas wegrijden zie je helemaal nergens aan. Totdat de motor z'n middelvinger opsteekt en er de brui aan geeft.
In die zin snap ik bovenstaande opmerkingen wel.

Concreet: merk en type; dan valt het www erop uit te knijpen. Er bestaat geen auto waar niks over te vinden is.

Op basis van jouw verhaal:
Trekt opeens naar rechts wat ie eerder niet deed. Dat zou bij mij hele vervelende vragen oproepen. Wat heb JIJ (de garage dus) gedaan met mijn auto? NU oplossen anders heb je een Probleem!
Daar is lomp met de auto omgegaan anders ben je niet "opeens" je uitlijning kwijt.

Stotteren van de motor vanuit onbalans in de wielen is klinkklare onzin.
Wat is jouw waarneming van stotteren? Hij houdt blijkbaar niet in, heeft gewoon vermogen maar blijkbaar loopt ie niet regelmatig.

Trillen van het stuur duidt vaak op onbalans in de voorwielen.

Kortom, je verhaal rammelt aan alle kanten want er worden dingen bij elkaar gehaald die niets met elkaar te maken hebben.
Het kan zijn dat jij het ongelukkig beschrijft waardoor er hier onjuiste conclusies getrokken worden, daarom de checkvraag wat er precies gebeurt naar jouw idee/waarneming.

Het stotteren komt niet vanuit de motor. En ja zoiets kan vanuit onbalans komen vanuit wielen. Google maar eens. Dus geen ongelukkige omschrijving.
De auto stottert. Je hebt het gevoel alsof je als het ware te snel door schakelt. Dit gevoel kan komen door de wielen. Onbalans kan zeer vervelende uitwerking hebben op een auto.
Stuur trillen doet ie niet. En iets trekken maar rechts. Ineens ontstaan ja. Vreemd. Maar het is ook wel dat we de auto toen pas drie dagen hadden. En je moet wennen. Misschien was het al aanwezig maar viel het nu pas op?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:27

Eretria schreef:
Je hebt het over stotteren en je hebt het over trillen. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Stotteren is een probleem dat voortkomt uit motor en/of ontsteking. Trillen met aandrijving en het onderstel.

Komt het bij de motor of ontsteking weg kan het zijn dat een bougie niet helemaal lekker meer is. Ja, dat kan ook als er net nieuwe zijn geplaatst. Nee, hij hoeft niet áltijd vermogensverlies te hebben. Maar hij kan er zeker maf van gaan doen. Het kan ook zeker de bobine zijn. Hoewel het vaak wel zo is, ook dan hoeft hij niet altijd vermogensverlies te hebben, maar de auto gaat er wel raar van lopen en zal meer schudden en stotteren.

Komt het bij de aandrijving weg kan het een aandrijfas zijn, een velg met een slag erin of een wiellager. Een velg met een slag erin dat zie je zo vanaf de buitenkant niet. Dat kan komen door bijvoorbeeld een gat in de weg. Is het een wiellager zou het geluid erger moeten worden in bochten.
Een motorsteun is inderdaad ook mogelijk, al lijkt dat onwaarschijnlijk door de leeftijd van de auto.

Al met al het kunnen een hoop dingen zijn. Het beste is om hem door de garage waar je hem kocht te laten onderzoeken en het door hen op te laten lossen.

Trillen juist niet.
Het lijkt echt op stotteren. De monteur van de anwb omschreef het alsof je vaak in de stoel een duw vooruit kreeg..
Maar ieder omschrijft het op zijn eigen manier.
Mijn man ervaarde het als te lage toeren voor de versnelling. Dus is wat lastig te omschrijven denk ik.

Bij een bobine is de auto bij stilstaan en stationair draaien vaak aan het bewegen. Dat doet ie niet.
Wiellager ook niet waarschijnlijk. Geen geluiden in de bochten.
Meestal heb je dan een wat bonkend geluid.

Ik hoop morgen wat meer te weten..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:34

Waarom een topic op een paardenforum openen?
Zet die auto bij de garage neer. Als hij weer in orde is, kom je hem wel halen. Intussen een gratis vervangende auto.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:39

rien10 schreef:
Waarom een topic op een paardenforum openen?
Zet die auto bij de garage neer. Als hij weer in orde is, kom je hem wel halen. Intussen een gratis vervangende auto.

Je mag hier toch vragen stellen? Wie weet wat de kennis hier is.
En waarom zijn er dan subforums? Over honden. Etc etc. Dan kan je dat tegen iedereen zeggen die hier een topic opent?
Bijzondere opmerking.

Vervangend vervoer hebben we gehad.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:01

Mijn oude auto die op gas en benzine reed deed dat ook. Daar zat een storing in het systeem wat moest regelen of hij op benzine of gas moest rijden. Hij start op benzine en schakelde daarna over op gas. Maar dat overschakelen deed hij uit zichzelf tijdens het rijden ook (terug naar benzine en dan weer gas), waardoor je elke keer een stotter had. Maar ik ben een sukkel met auto's, dus ben blij dat de garage het heeft kunnen maken.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:07

Hé, echt vervelend zeg, vooral als je een auto net hebt.
Zijn de banden gecheckt? Geen vlakke kanten? Zijn ze op de juiste manier gemonteerd: juiste kant binnen / buiten?
Gebeurt het trillen/stotteren bij een bepaald toerental? Ik zou proberen om zegmaar overeenkomsten te vinden in wanneer je het voelt.
Bobine is een redelijke easy fix volgens mij, dat zouden ze kunnen proberen. Dit soort dingen zijn oprecht lastig op te sporen, kan iets heel kleins zijn, wat je zelf al zegt.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 55 min geleden

magicmist schreef:
Eretria schreef:

Trillen juist niet.
Het lijkt echt op stotteren. De monteur van de anwb omschreef het alsof je vaak in de stoel een duw vooruit kreeg..
Maar ieder omschrijft het op zijn eigen manier.
Mijn man ervaarde het als te lage toeren voor de versnelling. Dus is wat lastig te omschrijven denk ik.

Bij een bobine is de auto bij stilstaan en stationair draaien vaak aan het bewegen. Dat doet ie niet.
Wiellager ook niet waarschijnlijk. Geen geluiden in de bochten.
Meestal heb je dan een wat bonkend geluid.

Ik hoop morgen wat meer te weten..

Kan trouwens ook nog een temperatuurinlaatsensor zijn of een gasklephuis, of een tekort aan brandstoftoevoer maar dat is vanaf een forum allemaal niet te zeggen zonder de auto zelf gezien te hebben. Je schreef eerst dat de auto trilde. Maar dat doet ie dus niet en zal het hoogstwaarschijnlijk geen wiellager zijn. Het verhaal is wazig en aan de hand daarvan is er amper wat zinnigs van te zeggen zonder gezien te hebben.

Maar, je weet dus zelf heel goed te vertellen hoe en wat met een bobine, wiellagers etc. Dan ben ik wel uitgesproken. Ik werk in de auto’s, maar ik zal zeker de uiteenlopende symptomen niet kennen.. :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Aandrijfassen, of één of beide

Edit: duw in de stoel kan toch niet anders dan met de motor te maken hebben? Snap niks meer van je verhaal eerlijk gezegd.