Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ikke schreef:Sorry maar met een koude motor plank gas wegrijden zie je helemaal nergens aan. Totdat de motor z'n middelvinger opsteekt en er de brui aan geeft.
In die zin snap ik bovenstaande opmerkingen wel.
Concreet: merk en type; dan valt het www erop uit te knijpen. Er bestaat geen auto waar niks over te vinden is.
Op basis van jouw verhaal:
Trekt opeens naar rechts wat ie eerder niet deed. Dat zou bij mij hele vervelende vragen oproepen. Wat heb JIJ (de garage dus) gedaan met mijn auto? NU oplossen anders heb je een Probleem!
Daar is lomp met de auto omgegaan anders ben je niet "opeens" je uitlijning kwijt.
Stotteren van de motor vanuit onbalans in de wielen is klinkklare onzin.
Wat is jouw waarneming van stotteren? Hij houdt blijkbaar niet in, heeft gewoon vermogen maar blijkbaar loopt ie niet regelmatig.
Trillen van het stuur duidt vaak op onbalans in de voorwielen.
Kortom, je verhaal rammelt aan alle kanten want er worden dingen bij elkaar gehaald die niets met elkaar te maken hebben.
Het kan zijn dat jij het ongelukkig beschrijft waardoor er hier onjuiste conclusies getrokken worden, daarom de checkvraag wat er precies gebeurt naar jouw idee/waarneming.
Eretria schreef:Je hebt het over stotteren en je hebt het over trillen. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Stotteren is een probleem dat voortkomt uit motor en/of ontsteking. Trillen met aandrijving en het onderstel.
Komt het bij de motor of ontsteking weg kan het zijn dat een bougie niet helemaal lekker meer is. Ja, dat kan ook als er net nieuwe zijn geplaatst. Nee, hij hoeft niet áltijd vermogensverlies te hebben. Maar hij kan er zeker maf van gaan doen. Het kan ook zeker de bobine zijn. Hoewel het vaak wel zo is, ook dan hoeft hij niet altijd vermogensverlies te hebben, maar de auto gaat er wel raar van lopen en zal meer schudden en stotteren.
Komt het bij de aandrijving weg kan het een aandrijfas zijn, een velg met een slag erin of een wiellager. Een velg met een slag erin dat zie je zo vanaf de buitenkant niet. Dat kan komen door bijvoorbeeld een gat in de weg. Is het een wiellager zou het geluid erger moeten worden in bochten.
Een motorsteun is inderdaad ook mogelijk, al lijkt dat onwaarschijnlijk door de leeftijd van de auto.
Al met al het kunnen een hoop dingen zijn. Het beste is om hem door de garage waar je hem kocht te laten onderzoeken en het door hen op te laten lossen.
rien10 schreef:Waarom een topic op een paardenforum openen?
Zet die auto bij de garage neer. Als hij weer in orde is, kom je hem wel halen. Intussen een gratis vervangende auto.
magicmist schreef:Eretria schreef:Je hebt het over stotteren en je hebt het over trillen. Dat zijn 2 verschillende dingen.
Stotteren is een probleem dat voortkomt uit motor en/of ontsteking. Trillen met aandrijving en het onderstel.
Komt het bij de motor of ontsteking weg kan het zijn dat een bougie niet helemaal lekker meer is. Ja, dat kan ook als er net nieuwe zijn geplaatst. Nee, hij hoeft niet áltijd vermogensverlies te hebben. Maar hij kan er zeker maf van gaan doen. Het kan ook zeker de bobine zijn. Hoewel het vaak wel zo is, ook dan hoeft hij niet altijd vermogensverlies te hebben, maar de auto gaat er wel raar van lopen en zal meer schudden en stotteren.
Komt het bij de aandrijving weg kan het een aandrijfas zijn, een velg met een slag erin of een wiellager. Een velg met een slag erin dat zie je zo vanaf de buitenkant niet. Dat kan komen door bijvoorbeeld een gat in de weg. Is het een wiellager zou het geluid erger moeten worden in bochten.
Een motorsteun is inderdaad ook mogelijk, al lijkt dat onwaarschijnlijk door de leeftijd van de auto.
Al met al het kunnen een hoop dingen zijn. Het beste is om hem door de garage waar je hem kocht te laten onderzoeken en het door hen op te laten lossen.
Trillen juist niet.
Het lijkt echt op stotteren. De monteur van de anwb omschreef het alsof je vaak in de stoel een duw vooruit kreeg..
Maar ieder omschrijft het op zijn eigen manier.
Mijn man ervaarde het als te lage toeren voor de versnelling. Dus is wat lastig te omschrijven denk ik.
Bij een bobine is de auto bij stilstaan en stationair draaien vaak aan het bewegen. Dat doet ie niet.
Wiellager ook niet waarschijnlijk. Geen geluiden in de bochten.
Meestal heb je dan een wat bonkend geluid.
Ik hoop morgen wat meer te weten..