Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sky_As schreef:Pfffoe.... Ik kan je niet helpen qua wat elektrische fiets een goede keuze is, want ik heb nog steeds een automatische (zo een die automatisch naar voren gaat als ik trap).
pmarena schreef:Oh die Dolce van Stella heb ik enkele jaren geleden gekocht en kon hem godzijdank weer teruggeven aan Stella....wat een schokkerige rotfiets was dat toen....ondersteuning schoot ineens aan of uit op ongelukkige momenten....Totaal anders dan de hele fijne Batavus elektrische fiets die ik kende. Bij die Stella geleerd dat een voorwiel motor niks voor mij is
Mijn moeder vindt dezelfde fiets wel fijn, maar was dan ook haar eerste kennismaking met een elektrische fiets dus had geen vergelijkingsmateriaal
germie schreef:Waarom elektrisch? Die hadden wij vroeger ook niet en 10km is prima simpel te trappen hoor. En als zo'n fiets dan valt, dan is dat niet zo erg.
Ik heb nog steeds geen elektrische fiets hier.
mavantos schreef:pmarena schreef:Oh die Dolce van Stella heb ik enkele jaren geleden gekocht en kon hem godzijdank weer teruggeven aan Stella....wat een schokkerige rotfiets was dat toen....ondersteuning schoot ineens aan of uit op ongelukkige momenten....Totaal anders dan de hele fijne Batavus elektrische fiets die ik kende. Bij die Stella geleerd dat een voorwiel motor niks voor mij is
Mijn moeder vindt dezelfde fiets wel fijn, maar was dan ook haar eerste kennismaking met een elektrische fiets dus had geen vergelijkingsmateriaal
Oh dit herken ik helemaal niet! Ben er heel blij mee en deze gaat ook echt lekker hard. Niet opgevoerd, maar vanuit de standaard instellingen ga ik wel echt net wat sneller dan de rest van de elektrische fietsen van mijn collegas.

germie schreef:Waarom elektrisch? Die hadden wij vroeger ook niet en 10km is prima simpel te trappen hoor. En als zo'n fiets dan valt, dan is dat niet zo erg.
Ik heb nog steeds geen elektrische fiets hier.

Ze zijn er nu eenmaal, we leven niet meer 20 jaar geleden en veel volwassenen maken er ook gebruik van dus voor schoolgaande kids zie ik het probleem ook niet zo perse- niet alles hoeft perse te gaan zoals wij dat 20 jaar geleden moesten. Ik ben blij voor hem dat het zo kan, want die tas van hem is echt loeizwaar op veel dagen omdat hij zijn kluisje lastig kan gebruiken (ik gebruikte die bv vroeger veel wel op school zodat ik niet altijd een volle lesdag aan spul in de tas heen en terug moest meenemen) en dus elke keer echt alles moet meenemen ivm zijn les indelingen op het moment en huiswerk en als hij nu met de elektrische fiets daardoor iets sneller en makkelijker heen en terug kan gaan met best wat klimmen/heuvels op de terugweg; meer dan prima. Hij is buiten dit om actief genoeg met minimaal 3x per week voetballen en dan ook nog buiten spelen met vriendjes meerdere dagen per week, andere fysieke activiteiten dus het is niet dat hij lui/onsportief is of wat dan ook verder. Verwend tov iemand wie het niet heeft? Dat zal best ja, maar ook daar verontschuldig ik me niet voor. Is het een 'moetje' om te hebben? Zeker niet, maar dat betekent niet dat je het per definitie dan maar niet hoeft te doen voor je kind omdat een ander het verwend vind of de nood er niet van in ziet. In jullie geval snap ik het al helemaal met die fiets route zo
Maar ook zonder dat, hoeft er geen specifieke reden zijn om het te kopen voor haar
Hij heeft ook eentje waarbij de accu op het frame zit in het midden, dat lijkt idd wel echt fijner te zijn met balans/gewicht verdeling ja