welke electrische fiets brugpieper

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:18

Zoonlief heeft een Puch elektrische fiets met bosh motor ,wat duurder.
Maar goed stevig ,bleek wel nadat er een wielrenner met een carbon fiets frontaal boven op hem geklapt is .
Alleen voorwiel was dubbel bij zl.
Laatst bijgewerkt door 5Muzketiers op Vandaag, 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

5Muzketiers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:21

Sky_As schreef:
Pfffoe.... Ik kan je niet helpen qua wat elektrische fiets een goede keuze is, want ik heb nog steeds een automatische (zo een die automatisch naar voren gaat als ik trap).

Goh dat is bij een elektrische fiets ook, je moet trappen om vooruit te komen anders donder je met fiets en al om.
We noemen het allemaal wel elektrische fiets maar het is trapondersteuning, trap je niet dan doet je fiets niks.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

pmarena schreef:
Oh die Dolce van Stella heb ik enkele jaren geleden gekocht en kon hem godzijdank weer teruggeven aan Stella....wat een schokkerige rotfiets was dat toen....ondersteuning schoot ineens aan of uit op ongelukkige momenten.... -O- Totaal anders dan de hele fijne Batavus elektrische fiets die ik kende. Bij die Stella geleerd dat een voorwiel motor niks voor mij is :n

Mijn moeder vindt dezelfde fiets wel fijn, maar was dan ook haar eerste kennismaking met een elektrische fiets dus had geen vergelijkingsmateriaal :)

Oh dit herken ik helemaal niet! Ben er heel blij mee en deze gaat ook echt lekker hard. Niet opgevoerd, maar vanuit de standaard instellingen ga ik wel echt net wat sneller dan de rest van de elektrische fietsen van mijn collegas.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

germie schreef:
Waarom elektrisch? Die hadden wij vroeger ook niet en 10km is prima simpel te trappen hoor. En als zo'n fiets dan valt, dan is dat niet zo erg.

Ik heb nog steeds geen elektrische fiets hier.

Ok, prima, weten we dat ook weer. TS heeft er niks aan want vroeg: Welke elektrische fiets zal ik kopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:55

mavantos schreef:
pmarena schreef:
Oh die Dolce van Stella heb ik enkele jaren geleden gekocht en kon hem godzijdank weer teruggeven aan Stella....wat een schokkerige rotfiets was dat toen....ondersteuning schoot ineens aan of uit op ongelukkige momenten.... -O- Totaal anders dan de hele fijne Batavus elektrische fiets die ik kende. Bij die Stella geleerd dat een voorwiel motor niks voor mij is :n

Mijn moeder vindt dezelfde fiets wel fijn, maar was dan ook haar eerste kennismaking met een elektrische fiets dus had geen vergelijkingsmateriaal :)

Oh dit herken ik helemaal niet! Ben er heel blij mee en deze gaat ook echt lekker hard. Niet opgevoerd, maar vanuit de standaard instellingen ga ik wel echt net wat sneller dan de rest van de elektrische fietsen van mijn collegas.

Zou best kunnen dat er iets aangepast is natuurlijk :j

Ik had hier echt dat hij op rare momenten 'gas gaf', terwijl ik dus net vaart minderde voor een onoverzichtelijke bocht ofzo. Of juist als ik een heuveltje op moest, dat hij dan ineens stopte met ondersteunen en het net was of er een anker uitgegooid werd, midden op dat heuveltje...echt super vervelend -O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:02

Wij hebben voor onze zoon een 'duurdere' in de winkel 4 jaar geleden voor 1750 eerste jaar was er van alles kapot ( garantie, maar wel vervelend ) voordeel is dat maken etc gewoon bij deze fietsenmaker kan

Nu heb ik sinds half jaar zelf ook elektrisch online besteld(1100,-)
Na 2400 km achterbandje kapot en kon ik niet bij die ene fiets maker komen die deden niks met dit merk
Gelukkig hier genoeg keuze uit fiets makers maar wel iets om mee te nemen in je keuze

Wij hebben ook bewust gekeken naar bescherming over de ketting heen ( bij veel elektrische fietsen ligt deze open).

Edit:koop absoluut niet te groot, levensgevaarlijk

Prairy

Re: welke electrische fiets brugpieper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:18

Wij zijn Kalkhoff fietsen fan, met midden motor. Meest stabiel. Tweedehands wellicht wel te krijgen. Mijne is ondertussen 14 jaar oud en de accu doet het nog steeds prima.

Ik moet zelf ook door bos fietsen en in het donker is dat echt niet fijn in je eentje. Nu heb ik gelukkig de keuze om met de auto te gaan in de winter, maar in dit soort gevallen snap ik echt de elektrische fiets wel.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:27

Zelfs hebben wij fietsen van Stella. Die bevallen eigenlijk heel goed. Ik heb de Stella Dolce (die hier bovenook wed genoemd). Geen problemen meegehad (mijn man heeft een ander model, weet even niet goed welke, maar ook geen probleem). Wel allebei met middenmoter (bewust voor gekozen) en dat fietst echt heerlijk.

Mijn vader is heel erg tevreden over de elektrische fietsen van Decathlon. Die fietst naar dagelijks naar z’n werk dus die legt echt wel behoorlijke afstanden af.

Persoonlijk zou ik niet voor een heel duur model gaan. Wat je zegt: ze vallen vaker om dat dat ze rechtop staan op het schoolplein. Ik denk dat je dan beter een goedkoper model kan kopen en evt over een paar jaar nog een keer dan dat je nu een grote investering doet.

En dit klinkt gek, want een fiets moet natuurlijk gewoon goed zijn, ook voor een kind: maar die merken echt nog niet zo heel erg het verschil. 10 kilometer is ook geen ontzettende grote afstand dus eigenlijk is elke vorm van trapondersteuning al meegenomen. Het zal altijd sneller fietsen dan de fiets die nu gebruikt wordt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:37

germie schreef:
Waarom elektrisch? Die hadden wij vroeger ook niet en 10km is prima simpel te trappen hoor. En als zo'n fiets dan valt, dan is dat niet zo erg.

Ik heb nog steeds geen elektrische fiets hier.

dat staat toch in mijn post vermeld, ik had er vroeger ook geen maar als zij in het donker 3 km door een bos moet en langs een azc die behoorlijk wat overlast geeft is het wel fijner als ze er iets harder doorheen kan rijden, zeker als meisje alleen op de fiets.
Elke dag brengen en halen is helaas niet mogelijk

Bedankt voor de vele reacties, middenmotor wordt het vaakst genoemd en ook de tip ga eens erop fietsen en vergelijk is een goede

alvast bedankt!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:53

Je hoeft je ook helemaal niet te verantwoorden hiervoor TS :)

Onze zoon heeft ook een elektrische fiets sinds hij naar de middelbare school is gegaan (daarvoor zagen we het nut er nog niet zo van in omdat hij toen korter bij huis bleef maar ondertussen is hij buiten school om toch ook meerdere dagen per week wat verder weg met de fiets als hij naar vrienden gaat) en wij als ouders zijnde vinden dat ook helemaal prima :j Ze zijn er nu eenmaal, we leven niet meer 20 jaar geleden en veel volwassenen maken er ook gebruik van dus voor schoolgaande kids zie ik het probleem ook niet zo perse- niet alles hoeft perse te gaan zoals wij dat 20 jaar geleden moesten. Ik ben blij voor hem dat het zo kan, want die tas van hem is echt loeizwaar op veel dagen omdat hij zijn kluisje lastig kan gebruiken (ik gebruikte die bv vroeger veel wel op school zodat ik niet altijd een volle lesdag aan spul in de tas heen en terug moest meenemen) en dus elke keer echt alles moet meenemen ivm zijn les indelingen op het moment en huiswerk en als hij nu met de elektrische fiets daardoor iets sneller en makkelijker heen en terug kan gaan met best wat klimmen/heuvels op de terugweg; meer dan prima. Hij is buiten dit om actief genoeg met minimaal 3x per week voetballen en dan ook nog buiten spelen met vriendjes meerdere dagen per week, andere fysieke activiteiten dus het is niet dat hij lui/onsportief is of wat dan ook verder. Verwend tov iemand wie het niet heeft? Dat zal best ja, maar ook daar verontschuldig ik me niet voor. Is het een 'moetje' om te hebben? Zeker niet, maar dat betekent niet dat je het per definitie dan maar niet hoeft te doen voor je kind omdat een ander het verwend vind of de nood er niet van in ziet. In jullie geval snap ik het al helemaal met die fiets route zo :j Maar ook zonder dat, hoeft er geen specifieke reden zijn om het te kopen voor haar :j

Ik zou zelf ook nog heel graag een elektrische fiets willen voor mezelf bv, zodat ik hopelijk ook met een fiets er op uit kan gaan- momenteel is dat met een gewone fiets lastig voor mij icm ziekte/slechte conditie en zou dat bv echt een uitkomst zijn ipv nu helemaal niet fietsen.

Wij hebben voor onze zoon een bij decathlon gekocht, maar hij heeft een mountain bike model dus daar heb je qua tips verder weinig aan haha. Zo wel al jaren heel tevreden over decathlon fietsen; fijne verhouding kwaliteit/prijs (eerder ook altijd de gewone fietsen vandaan gehaald, ook de gewone fietsen van mij en mijn man komen er vandaan). Service en onderhoud bij hen is ook fijn nu met de elektrische fiets :j Hij heeft ook eentje waarbij de accu op het frame zit in het midden, dat lijkt idd wel echt fijner te zijn met balans/gewicht verdeling ja :j

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Gebaseerd op het onzorgvuldig om gaan met fietsen, zou ik eerst eens beginnen met een goedkope tweedehands. Als je gelukt hebt, kan je voor een paar honderd euro een tweedehands vinden. Die zullen misschien wat minder range hebben of wat minder snel gaan dan een gloednieuwe, maar dat lijkt me in deze situatie niet zo'n probleem. 20km moet bijna elke fiets wel kunnen. En als ze wat harder moet trappen, lijkt dat me ook geen probleem.

Als ze zo'n dure, luxe fiets krijgt, zou ze wat mij betreft eerst moeten laten zien dat ze daar netjes mee om kan gaan.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 50 min geleden

Ik heb een nieuwe Fongers met middenmotor gekocht vorig jaar. Fietst beter als de veel duurdere Cortina van mijn vriend. Hij heeft er ook continu iets mee en ik nog nooit iets gehad op 2000km inmiddels. Dus het hoeft niet duur te zijn. :D Die van mij kan 150km op 1 accu.

Varenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28 min geleden

Ik zie de pubers hier eigenlijk allemaal met dezelfde gazelle fietsen. Dat model is er zowel elektrisch als niet elektrisch. De lampen zitten in het frame, zodat het meer hufter-proof is, en ik dacht dat ook de remleidingen in het frame waren weggewerkt. Verder geen eigen ervaring, maar als iedereen dezelfde fiets heeft, dan is die OF hip, OF goed…