Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
daantjuhhh schreef:Honden blaffen, ja dat klopt.
Maar aanslaan omdat er wat is of de hele dag door blaffen is wel een enorm verschil.
Ik zou daar ook niet van gediend zijn hoor.
Praten heb je geprobeerd, dus nu zou ik naar de wijkagent gaan.
KimD schreef:Sowieso gaan monitoren en documenteren, zonder dat kun je niks. Als je de mogelijkheid hebt om in de achtertuin een camera op te hangen dan zeker doen, zodat je kunt opnemen en opslaan hoevaak en hoelang het voorkomt. Als je het een paar weken doet kun je het melden met alle bewijs, zeker als je het al meermaals bij de buurvrouw hebt aangegeven.
Zijn er meer mensen die er overlast van ervaren? Een gecombineerde melding maakt meer indruk dan een enkele.anjali schreef:Ik ben dol op honden maar kan ook niet tegen voortdurend geblaf. Dat is zeker extreem vervelend. Hij doet het als de buurvrouw niet thuis is? Tja dan hoort zij het zelf niet natuurlijk. Ik heb hier een boek van Cesar Millan over "de leider van het roedel" en die raadt toch in erge gevallen een antiblaf-band aan. Ik weet wel dat velen daartegen zijn maar volgens hem kan het de laatste oplossing zijn als de hond anders weg zou moeten.
In een ander topic geef je aan dat je waarschijnlijk herdacht wordt als dol op dieren, en dan benoem je hier Cesar Milan & een blafband.Cesar Milan is inmiddels al een hele tijd niet meer relevant vanwege zijn zeer dieronvriendelijke aanpak.
Met een blafband los je het probleem niet op, de hond wordt alleen nog ongelukkiger. De buurvrouw en wat ze met de hond doet is het probleem.
anjali schreef:KimD schreef:Sowieso gaan monitoren en documenteren, zonder dat kun je niks. Als je de mogelijkheid hebt om in de achtertuin een camera op te hangen dan zeker doen, zodat je kunt opnemen en opslaan hoevaak en hoelang het voorkomt. Als je het een paar weken doet kun je het melden met alle bewijs, zeker als je het al meermaals bij de buurvrouw hebt aangegeven.
Zijn er meer mensen die er overlast van ervaren? Een gecombineerde melding maakt meer indruk dan een enkele.
In een ander topic geef je aan dat je waarschijnlijk herdacht wordt als dol op dieren, en dan benoem je hier Cesar Milan & een blafband.Cesar Milan is inmiddels al een hele tijd niet meer relevant vanwege zijn zeer dieronvriendelijke aanpak.
Met een blafband los je het probleem niet op, de hond wordt alleen nog ongelukkiger. De buurvrouw en wat ze met de hond doet is het probleem.
Cesar Milan werkte met\voor honden die zo lastig zijn dat ze zonder zijn aanpak "weg"zouden moeten. Hij was vaak de laatst mogelijke redding voor die honden. Ik vind een strenge aanpak met eventuele hulpmiddelen hondvriendelijker dan het verwijderen van de hond- trouwens in een asiel zijn de honden niet alleen maar daar wordt meestal aan een stuk door geblaft!
anjali schreef:Degenen die tegen Cesar Milan, tegen anti-blafbanden, tegen maatregelen zijn: Hoe zouden jullie dit probleem dan willen oplossen anders dan het afpakken van de hond? Wat voor de hond zeker niet goed zou zijn want waar blijft hij dan?
anjali schreef:Degenen die tegen Cesar Milan, tegen anti-blafbanden, tegen maatregelen zijn: Hoe zouden jullie dit probleem dan willen oplossen anders dan het afpakken van de hond? Wat voor de hond zeker niet goed zou zijn want waar blijft hij dan?
Weg kan ook naar een beter thuis zijn.
)anjali schreef:Degenen die tegen Cesar Milan, tegen anti-blafbanden, tegen maatregelen zijn: Hoe zouden jullie dit probleem dan willen oplossen anders dan het afpakken van de hond? Wat voor de hond zeker niet goed zou zijn want waar blijft hij dan?
anjali schreef:Cesar Milan werkte met\voor honden die zo lastig zijn dat ze zonder zijn aanpak "weg"zouden moeten. Hij was vaak de laatst mogelijke redding voor die honden. Ik vind een strenge aanpak met eventuele hulpmiddelen hondvriendelijker dan het verwijderen van de hond- trouwens in een asiel zijn de honden niet alleen maar daar wordt meestal aan een stuk door geblaft!

anjali schreef:Volgens mijn vriendin die in het hondenwereldje zit worden er zelfs met (illegale) operaties stembanden van honden doorgesneden zodat ze niet meer kunnen blaffen.Nee zij doet dat niet! Overigens heeft hierboven iemand het erover dat een hond gecastreerd werd en toen niet meer zo veel blafte. Als ik een hond zou zijn dan zou ik toch veel liever een antiblafband krijgen - dat kan ook tijdelijk zijn tot het gedrag is afgeleerd. Die banden zijn trouwens gewoon te koop hoor, het overmatige blaffen is in ons zeer dicht bevolkte land een heel groot probleem wat het draagvlak voor honden ook steeds kleiner maakt. En veelblaffers vinden veel moeilijker een nieuw tehuis als ze ergens weg moeten.
DuoPenotti schreef:Cesar Milan, wel/ niet blafband is iets wat de buurvrouw uit moet gaan zoeken.
In die zin ook niet nuttig voor de discussie hier.
DuoPenotti schreef:@KimD
Ik zou helemaal geen oplossingen aan gaan dragen. Waarom wel?
De hond geeft overlast, de buurvrouw moet maar gaan verzinnen hoe ze dat gaat veranderen.