Dagelijkse goede daad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:59

Leuk topic, een beetje vriendelijkheid kost niks :D

Voor iemand TgGg betaald, diegene zal heel krap en had haast niks meer te eten in huis.
Fijn dat je iemand ongecompliceerd zo toch kunt helpen.

eroslover

Re: Dagelijkse goede daad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 16:22

Wij bewaren onze restjes avondeten. Hiervan eet mijn zusje regelmatig een hele week , als ze een la aan bakjes komt ophalen. Zij kan het goed gebruiken en wij eten niet meer dan nodig

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 16:39

Zunzuncito schreef:
Ahhh,. wat een leuk topic. Ik vond eergisteren een bankpas op de winkelvloer, en kon deze meteen teruggeven aan de eigenaresse. Ze had al bijna een paniekaanval, omdat ze haar pas [op de verkeerde plek] aan het zoeken was.

En ik heb vanmorgen een collega geappt dat ik hoop dat hij samen met zijn kinderen een waardevolle herdenkingsdag heeft vandaag, als herinnering aan zijn vrouw, die 3 jaar geleden is overleden. Dat werd ook gewaardeerd.

Kijk, dat laatste vind ik erg goed van je, dat je eraan dacht! Snap prima dat hij dat waardeert.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 18:03

thequeensmum schreef:
Dat zag ik op tv, wat een bende zeg!

Maar 50 km in een paar uurtjes? Dan heb je echt hard gelopen

Geen idee waarom ik 50km schreef _O- Ik bedoelde 50kg. We hadden 6 zakken bomvol afval :=
We moesten puzzelen om alles in de kano mee te krijgen :')

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 18:48

Een paar weken geleden vergat ik mijn tas in het eetgedeelte in de drukke Mall hier. Kwam er na een half uur pas achter :\ . Terug naar de zitplek - geen tas meer. Voor de zekerheid aan de dame achter de balie van de Delifrance, waar het bij in de buurt was, gevraagd, en iemand was inderdaad zo lief geweest om daar mijn tas af te geven <3 . Alleen jammer dat ik diegene niet kon bedanken, maar van de medewerkster natuurlijk ook lief dat ze de tas wilde bewaren achter de toonbank.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 19:37

Heerlijk topic!

Ik stopte gisteren bij een tankstation om koffie te halen. Bij de automaat stond een oudere man voor me en het lukte hem niet om (contactloos) te betalen. Hij voelde zich banketstaaf en zei dat ik voor mocht, dus ik heb mijn pas ertegenaan gehouden en hem een kopje koffie gegeven. Hij was erg dankbaar <3

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 19:37

Wat een heerlijk topic <3 ben normaal gesproken ook altijd positief met oog voor een ander, maar deze week minder. Deze berichten lezend maken mij weer blij en zetten me weer wat op een beter spoor, dank!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:06

Een vriendin zit niet zo lekker in haar vel, donderdag is ze jarig en dan krijgt ze een mooie bos bloemen thuis bezorgd met een lief kaartje. (Ik was zondag bij haar en ze woont op een eiland dus kan niet ff heen). Hopelijk maak ik haar dan blij,

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:17

Dat is een lief gebaar van jou, Ipsilonka. Zo heb ik zo'n 10 dagen geleden een fruitmand bij mijn ouders laten bezorgen, in overleg met mijn broer en schoonzus. Beide ouders lagen plat meteen flinke griep en vooral bij mijn moeder hakte dat er flink in. De huisarts heeft mijn moeder zelfs twee keer een flinke kuur medicatie voorgeschreven omdat ze er maar niet doorheen kwam. Zelf wilde ik daar even niet langsgaan, omdat ik tegenwoordig elk virusje meepik. Leek me beter even afstand te houden. Mand met fruit en twee flesjes sap, met een kaartje met lieve woorden erbij, werd wel gewaardeerd.

Vandaag heb ik tijdens woon-werk verkeer en vice versa nog weer twee 300ml blikjes en twee flesjes (1x glazen bierflesje en 1x petflesje) uit de bermen geraapt. Vlakbij het bierflesje lag ook een lege vaper-navulling, die heb ik gelijk maar ff in een prullenbak gemikt. En vanavond, toen ik na mijn werk nog even in de supermarkt was om een paar boodschappen te halen, lag er een zak met 4 volkoren krentenbollen op de grond, middenin het pad. Die heb ik maar even opgeraapt en afgegeven bij de meneer die bezig was op te ruimen bij de bakkerij-afdeling. Leek me geen goed en fris idee om die op de grond te laten liggen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:32

Wat een leuk topic.
Een aantal van jullie weten dat ik op een boot woon en vaar ik voornamelijk in het midden van het land.
Als we na de winter aankomen op deze plek gaan we eerst de wintertroep can de eilanden afhalen.
Van alles komen we tegen. En planten/ strooien we bloemenzaad voor de vlinders en bijtjes. Zo hebben we dit jaar 3 vuilniszakken vol van 2 eilanden gehaald en we zijn er nog niet.
En vorige week woensdag kijk ik over het water, we zouden gaan lunchen en mijn vriend staat binnen, roep ik naar hem, pak je verrekijker ik zie een beunbak ( dit is een stalen onderschip waar grond/veen oid in vervoerd kan worden met een graafmachine erop ) zinken.
Binnen 5 minuten lag ie beneden, maar er zat nog een man op. Mijn vriend is er heel snel met t kleine bootje heen gevaren en heeft de man uit t water gehaald en mee terug genomen naar boord. Daar stond ik klaar met een handdoek en een broodje gebakken ei.
T water was toen 7.49 graad. Gelukkig was t heel mooi weer.
Mijn moeder roept ook altijd:wie goed doet, goed ontmoet, alleen dat heb ik nog niet veel meegemaakt:D. Maar dat weerhoudt mij er niet van om mensen te blijven helpen
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:15

Volgens mij hebben wij daar ook gevaren met een teamuitje. Ziet er bekend uit.
Wat fijn dat je die man snel uit het koude water kon halen.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:28

Ik liep gisteren door de winkel straat, een mevrouw in een rolstoel wilde de Hema in maar daarvoor loopt het is schuin omhoog. Ze ging steeds weer achteruit. Ik heb haar even naar binnen geduwd. 10 seconden werk en een een goed gevoel aan overgehouden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:23

Oh wat een leuk topic idd :)

Niet heel leuk, wel noodzakelijk en een goede daad vind ik; een aangereden kat die midden op de 89 km weg lag (overleden) langs de kant gelegd en de straat afgegaan om de eigenaar te vinden. Een meneer die iedereen daar kent zou het overnemen en de mensen inlichten. Hopelijk kan zo iemand t afsluiten ipv in onzekerheid te blijven zitten.

Gisteren in een overvolle trein nog 1 plekje vrij in die krappe 4 zitjes van de sprinter, tegen t raam. Toen ik een poging wilde gaan doen om er te komen schoof degene aan t gangpad door zodat ik niet over iedereen hoefte te gaan klimmen. Klein gebaar, maar zo fijn!

En ik zag pas geleden iemand met een rollator die het stoepje niet op kon. Was een eindje bij mij weg. Maar gelukkig direct de 1e die passeerde die deze man even het stoepje op hielp. Vooral het feit dat het direct de eerste persoon was en de man niet eerst zelf moest rommelen vond ik heel lief!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Jeetje, Yavanna! Wat goed van jou en je vriend dat jullie die man van de beunbak uit dat koude water hebben kunnen vissen. Hij zal jullie wel dankbaar zijn geweest.

En wat fijn dat er toch nog mensen bestaan die anderen belangeloos helpen waar dat nodig is! Even helpen met rolstoel of rollator, in het OV plekje doorschuiven voor een ander, echt geweldig!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Ik heb trouwens een keer een dronken man staande gehouden met zijn auto.
Samen met een andere man.
Die haalde in en ging er bij de rotonde voor staan. Ik stond er achter dus hij kon nergens meer heen.
We hebben hem uit de auto gehaald en de auto aan de kant gezet. Politie gebeld.

Hij was zo dronken, hij kon niet eens rechtop staan.
Hij wilde nog weglopen, maar na 20 meter lag hij al op zijn snuit, zo voor over.

Was op een mooie zomerdag midden op de dag.
Zijn auto had helemaal schade.
Politie was ons erg dankbaar en ze zijn ‘‘s avonds nog bij mij op de koffie geweest.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:12

Ik volg dit topic graag, helpt bij mijn vertrouwen houden in de mensheid :+

Zo volg ik voor mezelf ook graag "the Happy squad".

https://www.linkedin.com/company/the-happy-squad/

En probeer ook iedere dag iemand te helpen, hoe klein ook. Heb voor vandaag al wat afgevinkt door geld te doneren aan de Stichting lekker geven.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

Mijn collega's die koffie en thee voor mij halen terwijl dat andersom niet zo goed lukt. Loop door een knieblessure met een kruk dan is door een klapdeur waarvoor je een toegangsdruppel moet gebruiken komen met een dienblad een uitdaging.
Het is een klein gebaar, maar wel erg lief. Hoop dat ik het binnenkort wel een keer voor hen kan doen als ik weer zonder krukken kan lopen.