Welke thuisstudie organisatie is de hoogste kwaliteit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 07:04

Texas02 schreef:
Ik zou het ook wel interessant vinden om te lezen waarom mensen een studie dan niet goed / zeer slecht / helemaal waardeloos vinden.

Dat staat er meestal toch bij? Verouderde informatie en de juiste/nieuwe informatie afkeuren in een examen, slechte begeleiding, afspraken over financiën niet nakomen…

Ik was wel heel tevreden over de OU maar dat is wel een ander niveau dan een thuisstudie-hbo zegmaar.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-26 16:57

Tink89 schreef:
Ik was wel heel tevreden over de OU maar dat is wel een ander niveau dan een thuisstudie-hbo zegmaar.

OU heb ik inderdaad meerdere goede verhalen over gehoord, maar dat is niet echt wat ik zoek helaas. Ik heb de theoretische basis al, maar mis juist de praktische vaardigheden op sommige vlakken.

Romeo2007

Re: Welke thuisstudie organisatie is de hoogste kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 22:59

Je hebt ook nog Laudius qua thuisstudies.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-26 23:33

Bij Laudius heb ik direct op de eerste dag gebruik gemaakt van mijn 14 dagen opzegtermijn. Wat was dat een vreselijk saaie stof zeg, en er klopte direct in het eerste hoofdstuk al niks van. Dus daar heb ik niet eens de moeite genomen om verder te gaan.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:04

Ik heb een thuisstudie aangeschaft bij nha. Extra betaald voor met begeleiding. Kan er nog weinig over zeggen want heb nog geen vragen gesteld of huiswerk ingestuurd. Maar mij viel wel op dat je per hoofdstuk maar 1 keer een vraag mag stellen. Mocht je dan ergens nog niet uit komen heb je pech?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:08

Ik heb een paar jaar terug een opleiding gevolgd bij de LOI via het stap budget. De leerstof zelf was goed, echter wel heel vreemd gestructureerd en het betrof voornamelijk boeken doorworstelen en hopen dat je het juiste aan het stampen was. Ik miste uiteindelijk casussen en voorbeeld oefeningen welke bij deze opleiding eigenlijk onmisbaar waren.

Die zaten uiteindelijk wel in het examen. Beetje laat. :+

Het examen zelf was vrij apart. Volgens mij kreeg ik 1,5 uur de tijd voor een meerkeuze toets. Na 15 minuten was ik al klaar. De toets zelf was namelijk bizar eenvoudig in verhouding met de stof die ik gestapt had. Daarentegen waren de vragen wel heel gemeen en misleidend opgesteld. Meerkeuze rijtjes met opsommingen waarbij er dus woorden met 1 letter verschil tussen gestopt waren. Een vleugje dyslexie en je hebt dat al fout.. Vond dat echt niet kunnen. Het werd uiteindelijk meer een toets van 'wie leest het beste' in plaats van pure kennis toetsing. Goed uiteindelijk nog 15 minuten gespendeerd om alles dubbel na te lezen en daarna na 30 minuten toch maar de zaal verlaten.

Al met al: redelijke opleiding, voor stap budget aardig, maar het geld volledig waard? Nee dat niet. Reactie op opdrachten was wel snel en de leerstof zelf was accuraat en nuttig, maar overbodig lastig gestructureerd en erg dubbelop geschreven.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Wendy15 schreef:
Ik heb een thuisstudie aangeschaft bij nha. Extra betaald voor met begeleiding. Kan er nog weinig over zeggen want heb nog geen vragen gesteld of huiswerk ingestuurd. Maar mij viel wel op dat je per hoofdstuk maar 1 keer een vraag mag stellen. Mocht je dan ergens nog niet uit komen heb je pech?

1x? Ik mag 5x per hoofdstuk. Maar nog niet nodig gehad want ik zoek het ook zelf op als ik het niet snap.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

Texas02 schreef:
Wendy15 schreef:

1x? Ik mag 5x per hoofdstuk. Maar nog niet nodig gehad want ik zoek het ook zelf op als ik het niet snap.

Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Ik geloof je wel hoor, zo bedoelde ik dat niet. Maar vind het apart dat dit blijkbaar per opleiding weer verschillend is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Als je juist praktische ervaring en opleiding wilt zou ik geen thuisstudie bij NCOI en co gaan doen. Dit zijn opleidingen om op papier aan het niveau te voldoen, maar je leert niet echt iets imo. De ervaring krijg je later pas.

Als je echt praktisch bijgeschoold wilt worden zou ik naar een ‘echte’ hogeschool gaan voor een deeltijd opleiding.
Of die optie die Ladyson zei, begeleiding van een ervaren professional. Die optie kende ik nog niet.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:02

verootjoo schreef:
Als je echt praktisch bijgeschoold wilt worden zou ik naar een ‘echte’ hogeschool gaan voor een deeltijd opleiding.
Of die optie die Ladyson zei, begeleiding van een ervaren professional. Die optie kende ik nog niet.

Een deeltijd studie is voor mij zowel lichamelijk als financieel niet haalbaar helaas. Vanwege mijn al behaalde studies betaal ik daar de hoofdprijs voor. Dan volg ik liever een praktische workshop of inderdaad begeleiding van een ervaren persoon.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Joy_Mennings schreef:
verootjoo schreef:

Een deeltijd studie is voor mij zowel lichamelijk als financieel niet haalbaar helaas. Vanwege mijn al behaalde studies betaal ik daar de hoofdprijs voor. Dan volg ik liever een praktische workshop of inderdaad begeleiding van een ervaren persoon.

Moet je ook niet zelf betalen :o Ga in gesprek met je werkgever, vaak is er meer mogelijk dan eerst lijkt en dan je denkt :)

Behalve dan lichamelijk, als het niet haalbaar is.
Veel hogescholen hebben ook modules die je los kunt volgen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:17

verootjoo schreef:
Moet je ook niet zelf betalen :o Ga in gesprek met je werkgever, vaak is er meer mogelijk dan eerst lijkt en dan je denkt :)

Behalve dan lichamelijk, als het niet haalbaar is.
Veel hogescholen hebben ook modules die je los kunt volgen.

Die losse modules ga ik eens bekijken. Er is wel wat budget beschikbaar, maar dat gaat geen €10.000 per jaar zijn. Ik werk namelijk voor een stichting :)

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Misschien een heel andere invalshoek, maar is een thuisstudie wel echt wat je zoekt, als je je graag praktisch wil laten bijscholen?
De opleiders zoals NHA, waarbij je echt zelf thuis studeert, is natuurlijk sowieso al vrij theoretisch.

Het merendeel van de mensen dat bij NCOI etc studeert, volgt daar programma's waarbij ze ook echt les krijgen op locatie. Dat is denk ik al een stuk praktischer, omdat je daar in de lessen ook met elkaar opdrachten doet en veel meer praktijkvoorbeelden krijgt.
Vaak kan je bij opleiders als NCOI trouwens ook losse modules van enkele dagen volgen, die bijvoorbeeld onderdeel zijn van een hbo-programma/bachelor oid.

Ik weet niet in welk vakgebied je werkt, maar zijn er bijvoorbeeld opleiders binnen jouw vakgebied die heel gericht trainingen of korte programma's geven?