Een gastenverblijf/B&B/vakantiehuisje aan huis beginnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Mijn ouders runnen thuis een camping met 40 campingplekken, 8 appartementen en 3 hooiberghutten. Dit is natuurlijk veel groter dan jullie zouden willen, maar ik zou echt op je hart drukken denk er goed overna en check bij de gemeente wat vergunningstechnisch mag!

Ik zie dat mijn ouders in het seizoen kneiterhard werken om alles voor elkaar te krijgen. Sommige mensen laten de appartementen keurig achter; anderen maken er in 2 dagen een gigantische smerige bende van. Wij kunnen vanwege het bedrijf niet met ze alle weg, want er moet iemand aanwezig zijn (denk ook aan je beschikbaarheid). Mensen komen/vertrekken op de gekste tijdstippen en vragen op de gekste momenten wat.
Maar niet alleen het schoonmaken is veel werk, ook je boekingen / administatie wordt al snel complexer met meerdere dingen.

wij zijn vanwege het werk ook naar minimaal 2 nachten gegaan. Dit is bij ons echt het minimale vanwege het werk wat erbij komt kijken. We bieden ook geen ontbijtjes aan, alleen op bestelling afgebakken broodjes.

Wil je er meer over weten hoe het op een wat grotere schaal gaat, mag je me gerust een pb sturen