Relatie met leeftijdsverschil, hoe doen jullie het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Re: Relatie met leeftijdsverschil, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

....21 jaar verschil in leeftijd, 22 jaar samen waarvan 18 getrouwd, 3 kinderen samen

BoktVerlaten

Re: Relatie met leeftijdsverschil, hoe doen jullie het?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:08

Samen sinds mijn 28e en hij was toen 40. Nu 22 jaar verder. Met kind van 20. Nu ben ik 50, flink actief en mijn man 62 en iets minder actief, hoort ook niet alles even goed enzo….
Nu begin ik heel langzaam het leeftijdsverschil te merken. Ik kan me ook goed voorstellen dat bij 70 en 82 het verschil echt goed merkbaar zal zijn. Ik heb daar geen enkele moeite mee.
Wel houden we rekening er mee , financieel en wat betreft woonsituatie, dat ik aan het einde van ons leven samen, nog tijd alleen over zou kunnen houden. Je weet natuurlijk nooit zeker hoe het loopt maar statistisch gezien worden vrouwen ouder dan mannen plus het leeftijdsverschil…..
Hij kan goed met mijn ouders overweg, mijn ouders zijn relatief jong dus de generatiekloof is minimaal tussen mijn man en mijn ouders, dat is wel leuk. Mijn ouders hebben, naast schoonzoon, er ook echt een vriend aan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:10

Ik ben 18 jaar jonger dan mijn partner en we zijn inmiddels bijna 12 jaar getrouwd.

Ik ben op mijn werk verlof aan het sparen om tegen de tijd dat hij met pensioen is, mogelijk minder te kunnen werken, of vaker vakantie op te kunnen nemen ofzo.

Ik was 27 toen ik hem leerde kennen, hij was toen dus 45.
Zijn kinderen waren toen 11 en 8, zijn inmiddels al lang volwassen. Ik scheel met de oudste 16 jaar, dus minder als met mijn partner.
Ik heb geen kinderen, ik zeg altijd gekscherend dat iemand anders zwanger is geweest van mijn 2 kinderen.

Ik heb eigenlijk nooit veel commentaar gehad op ons leeftijdsverschil.
Mijn familie heeft het ook heel gemakkelijk geaccepteerd.
Ging in zijn familie anders, maar gelukkig hebben zijn ouders mij wel heel hartelijk opgenomen in hun midden als nieuwe schoondochter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:25

Mijn beste vriendin is 43 en haar echtgenoot 58.
Voor hen werkt het prima, al merkt ze soms wel dat hij al een klein beetje richting een andere levensfase gaat.
Zij wil nog volop carriere maken en hij gaat langzaam maar zeker richting de laatste fase van zijn carriere.