Wie gaat naar de boerderij winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Wie gaat naar de boerderij winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:18

Die boerderijwinkels zijn echt een niche markt en de ondernemers lachen zich rot om die klanten die betalen of ze goud kopen. Terwijl je ook een rondje kunt rijden hier in de buurt en dan heb je dezelfde dingen ook maar dan voor veel minder geld en goedkoper dan in de supermarkt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:28

Ik koop al mijn groente, fruit en zuivel bij de biodynamische boerderij hier om de hoek. Grootste deel van wat ze verkopen is geteeld op de eigen tuinderij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 21:33

Wij hebben verschillende landwinkels, boerderijwinkels, kaasboerderijen in de omgeving.
Heerlijke producten, ik koop altijd veel te veel, met name lekkere kazen en jam. Bij ons zijn ze ook wel op toeristen ingericht, dus duur.
€ 2,5 voor een zak winterpeen haal ik altijd in de winter, in de zomer gaat het te snel rotten.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:07

Jazeker, wij kopen altijd onze aardappelen, uien, honing, asperges en eieren lokaal.
Ook gaan we regelmatig naar een scharrelvarken boerderij om daar vlees te halen van de varkens die buitenlopen op een kleinschalige boerderij. Het overige vlees halen we bij de lokale slager. Ook halen we veel zuivel/kaas lokaal (niet altijd).

In het dorp hier hebben we een aantal kleine winkeltjes en dan neem ik wel eens wat extraas mee zoals fruit of groentes wat er dan aangeboden ligt.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:16

Hier verbouwen we zelf groentes en aardappelen en hebben heel wat fruitbomen. Eens in zoveel tijd slachten we zelf een koe en eieren halen we bij de buren.

We hebben wel zelf een melktap, die zeer goed loopt.

Helaas vorig jaar de prijs wel moeten verhogen ivm de verplichte onderzoeken a 150 euro per keer.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:31

Ik ga nog wel eens naar de boerderijwinkel in Baarn.
Verder zijn wij aandeelhouder bij een boer die een akker heeft waar groente op verbouwt wordt. Daar helpen wij mee als vrijwilliger en hebben we 8-9 maanden per jaar groente van. En diezelfde boer heeft varkens en koeien. Daar hebben we vlees van.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 22:43

Hier in de buurt ook verschillende winkeltjes. Wij halen veel kippenvlees bij een winkeltje om de hoek, wat door kinderen is opgezet. Begonnen als een klein hokje met wat eieren en uitgegroeid tot een heel tuinhuis met vooral kippenvlees, eieren, aardappelen en ook ijs! Hun halen het dan zelf bij boerderijen weg en verkopen het weer door, maar het is niet duur en ik vind het voor die kids ook leuk :).
Verder een boerderij die zelf ook slacht. Die hebben een vlees-automaat aan de weg staan en ook een winkel die bepaalde dagen/tijden open zijn voor nog meer keus

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 23:17

Zeker. Vlees en eieren direct bij de boer in Oirschot (Polsdonken), fruit en groente bij de Landwinkel in Eindhoven en soms bij de boerderij langs de weg, melk en kaas op verschillende plekken (bv melktap). En ik ga ook graag naar de lokale markt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 23:50

Ik haal heel graag kaas bij een boerderij in de polder, biologisch en van eigen bodem. Sindsdien vind ik de kaas bij de supermarkt maar matig. Hierboven staat genoemd dat boerderijwinkels duur zijn, maar dat is hier niet het geval. De kaas is goedkoper dan kaas in de supermarkt, ik moet er alleen even een stukje voor fietsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:34

In Oisterwijk zit een grote boerderijwinkel en die verkopen echt ontzettend veel, zowel groenten als fruit, maar ook vlees en zuivel.
Scheelt ook nog eens bakken met geld en het blijft veel langer vers als producten die je in de supermarkt koopt.
Ze verkopen soms ook B-keus (bijv paprikas of aardbeien die niet de gewenste vorm hebben voor de supermarkt) en voorkomen op die manier verspilling.
En die smaken er echt niet minder om :D

:list: Voorbeelden van mijn laatste bonnetje :list:
10 passievruchten voor 3 euro.
2 grote bloemkolen voor 1 euro
3 courgettes voor 1 euro
3 doosjes frambozen voor 3 euro.
2 grote bossen geschilde asperges voor 3 euro.
2 cantaloupe meloen voor 2 euro
1 avocado voor 25 cent
1 mango voor 50 cent
12 eieren voor 1 euro 50.
1 kilo gepelde knoflook voor 2 euro 50.

In de supermarkt betaal je daar veel meer voor en het is ook nog eens veel verser en vaak onbespoten.
Het vlees is in verhouding wel iets duurder, maar dat komt van koeien en kippen die een prachtig leven hebben gehad, dus dat betaal ik er graag voor.
Ja, wij zijn fan _/-\o_

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:56

Nooit. Vind degene hier in de buurt veel te duur.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:45

Cayenne schreef:
In Oisterwijk zit een grote boerderijwinkel en die verkopen echt ontzettend veel, zowel groenten als fruit, maar ook vlees en zuivel.
Scheelt ook nog eens bakken met geld en het blijft veel langer vers als producten die je in de supermarkt koopt.
Ze verkopen soms ook B-keus (bijv paprikas of aardbeien die niet de gewenste vorm hebben voor de supermarkt) en voorkomen op die manier verspilling.

3 courgettes voor 1 euro
1 avocado voor 25 cent
1 mango voor 50 cent

In de supermarkt betaal je daar veel meer voor en het is ook nog eens veel verser en vaak onbespoten.
Het vlees is in verhouding wel iets duurder, maar dat komt van koeien en kippen die een prachtig leven hebben gehad, dus dat betaal ik er graag voor.
Ja, wij zijn fan _/-\o_

Hier ben ik ook fan van de groente loods, maar ik vind ze niet echt onder boerderij winkel vallen denk ik.
Hun vlees en zuivel komt wel uit de buurt, maar alle fruit en groenten zijn vaak b keus ergens op een veiling groot ingekocht.....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:53

Cayenne schreef:

3 courgettes voor 1 euro
1 avocado voor 25 cent
1 mango voor 50 cent

Ja, wij zijn fan _/-\o_

Dat is geen boerderijwinkel maar een discounter voor afgekeurde groenten en fruit.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:28

Vlees haal ik meestal bij the Cowporation of Zandeindhoeve. Dan gelijk een flinke voorraad. Van eigen dieren.
Aardappelen en uien direct bij een boer zonder winkel. Echt heel goedkoop. Seizoensgroente bij een klein boertje in Galder. Die heeft niet echt een winkel maar een schuurtje met kratten. Citrusvruchten en olijfolie bestel ik online bij Vallei van Geluk. Biologisch, vers en onbespoten en veel goedkoper dan hier. Dat doen we met een groepje om de verzendkosten te besparen.
Honing kan ik hier overal lokaal kopen bij hobby imkers.
Dus een beetje bij boerderij winkels en veel direct bij de boer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:29

Sky_As schreef:
Hier ben ik ook fan van de groente loods, maar ik vind ze niet echt onder boerderij winkel vallen denk ik.
Hun vlees en zuivel komt wel uit de buurt, maar alle fruit en groenten zijn vaak b keus ergens op een veiling groot ingekocht.....

Dat geldt voor de marktkraam hier in de regio ook. Die halen ook veel van de veiling, en meestal is het prima spul, maar bv teveel aanbod of afwijkende maten of bijzondere rassen.
Ze plaatsen hun prijzen altijd op Facebook de dag ervoor:
Afbeelding

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:36

purny schreef:
Ik ben laatst in een boerderijwinkel geweest. Zag daar een bloemkool liggen die er 1. niet netjes uitzag en 2. over de 3 euro was. Bij de ap was een bloemkool 1,49.

Dat vind ik echt veel te duur voor iets wat rechtstreeks van de boer komt.

De prijs houdt mij ook vaak tegen om veel te kopen daar....

Lomax123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:46

Ik koop ook best veel groente en fruit bij de lokale boerderijwinkels. Vlees bij een goede slager.

Maar vorige week o.a. kipfilet gehaald bij Flavours of the Farm in Heythuysen omdat de slager (die echt goed vlees heeft hoor) vanwege de carnaval gesloten was.

Nou, ik heb nog nooit zo'n malse kip gegeten als die van Flavours of the Farm. Dit wordt mijn nieuwe favoriet.

Hoge prijzen was ik al gewend van de slager, ik kook ook een aantal keer per week vegetarisch, dat drukt de kosten. Tot mijn dochter roept: "wanneer krijgen we weer vlees? Ik moet echt vlees hebben". :))

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:01

Ik heb een groente en fruit pakket, deze komen ze elke week brengen, met de elektrische auto.
Dit is biologisch en zoveel als mogelijk ook lokaal geteeld.
Aardappelen haal ik bij de boer weg en op korte afstand zit hier en boerderij winkeltje met de meest lekkere karnemelk.
Ik ga dit jaar proberen om ook zelf wat groente te telen in mijn tuin.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

Ik werk in een boerderijwinkel en daarvoor was ik er zelf al jaren klant. Wij verkopen veel soorten groente ook 'vergeten' groente en hele rode of witte kolen en stronken boerenkool, zuurkool uit het vat enzovoort. Meestal niet in de supermarkt te krijgen. Vlees, eieren, appels, peren, aardbeien, honing enzo uit de buurt. Het klopt dat sommige producten goedkoper zijn in de supermarkt maar die hebben prijsafspraken waar wij niet tegen op kunnen of bijvoorbeeld kleinere formaat bloemkolen. En wij betalen de boer een eerlijke prijs voor zijn product. Wij gaan voor kwaliteit en voor zoveel mogelijk Hollandse producten. Maar de bananen, sinaasappels en druiven komen hier ook gewoon van ver natuurlijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:12

janderegelaa schreef:
Cayenne schreef:

3 courgettes voor 1 euro
1 avocado voor 25 cent
1 mango voor 50 cent

Ja, wij zijn fan _/-\o_

Dat is geen boerderijwinkel maar een discounter voor afgekeurde groenten en fruit.

Nope. Er is ook gewoon A kwaliteit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:13

Ik heb meerdere landwinkels in de buurt maar over het algemeen vind ik het wel duurder. Ook lekkerder, dat zeker. Eieren koop ik wel bij een boerderij. Vlees wil ik nog een keer proberen, dat heb ik nog niet eerder daar gehaald. Ik moet even kijken wat ze nog meer verkopen qua groente/fruit. Groente wil ik daar ook wel halen als dat niet veel duurder is.

En ik wil eigenlijk nog een keer vlees kopen via koopeenkoe.nl ofzo.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:14

Sky_As schreef:
Cayenne schreef:

3 courgettes voor 1 euro
1 avocado voor 25 cent
1 mango voor 50 cent

Ja, wij zijn fan _/-\o_

Lang niet alles hoor. Ze hebben ook een groot percentage eigen teelt!

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:22

Ik vond het juist een plus dat de boerderijwinkel bij mij in de buurt naast eigen teelt ook b-keuze van een veiling goedkoop verkoopt. Ik dacht dat het anders weggegooid zou worden of als veevoer weg zou gaan, maar zeker weten doe ik het niet. Misschien toch eens vragen :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:25

Alleen asperges bij zo'n winkel.
De rest vind ik te duur.

En eieren uit de automaat bij de boer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Weinig maar vind ze wel erg leuk en inderdaad de streekproducten spreken me dan aan.
Omdat wij zelf een moestuin hebben haal ik sowieso niet veel wat groenten en fruit betreft in de winkels of op de markt. Behalve als het seizoen voorbij is dan wel natuurlijk. Vlees haal ik wel lokaal, de prijs en de kwaliteit is zoveel beter dan het vlees uit de supermarkt.