Ik lees ook fanatiek mee in het andere topic "eetbare tuin" maar omdat het daar ook vaak over, hele grote, moestuinen en voedselbossen gaat is dat nogal intimiderend voor een simpele hobby moestuinder.
In mijn voortuin heb ik vijf grote bakken en een stuk of tien dwergfruitbomen waar vrijwel geen fruit aan zit. Dit jaar heb ik mij voorgenomen om echt alleen groente te kweken die ik eet, oftwel:
courgette
cherrytomaten (5 soorten)
komkommer
aubergine
jalapeno (om in te maken)
uien (ik eet nu nog van die van vorig jaar)
pompoen
sla
paksoi
radijsjes
meloen (gaat waarschijnlijk niet werken buiten maar lijkt me leuk)
aarbeien
knoflook
blauwe bes
framboos
Vaak zie ik tussendoor nog wat plantjes bij het tuincentrum die ik er dan tussen prop, en dit jaar wil ik wat meer bloemen voor de bestuivers.
Oh en als een plant niet tegen af en toe wat minder water kan heeft hij pech, mijn moestuin krijgt soms iets minder aandacht dus daar moeten ze maar tegen kunnen haha
@Eef_Bam, frambozen woekeren enorm, als je die in de bak zet dan kan die alles overnemen. Ik zou aanraden deze in een pot te doen of een speciekuip in te graven en hem daar in te zetten.
Nog een klein fototje voor het beeld. Eerste foto is hoe ik twee jaar terug begon en de onderste foto is hoe de tuin er begin vorig seizoen bijstond. Het is zeker niet perfect maar elk jaar zet ik wat stapjes om het nog meer naar mijn wens te maken. Aan de andere kant heb ik nog twee grote bakken en een klimboog voor de courgette en komkommer.