Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MarlindeRooz schreef:Zonnehoed schreef:Ik vond de Kia Picanto erg fijn en licht rijden!
Ik vond deze dus te licht rijden. Net een botsauto. Was er eentje uit 2019-2022 geloof ik? Dus dat moet dan geschikt zijn gok ik?

. Maar dat is al wel meer auto én hij stuurde zo licht dat ik er voor geen meter in kon rijden. Was niet mijn vaste auto. Earth schreef:Ik vind die Pikanto's en dat soort auto's echt een risico om in te rijden. Er zit bijna geen kreukelzone in, dus als je een botsing krijgt, is de kans op letsel veel groter.
Ik kijk graag ambulanceprogramma's, en daarin was ook een item over dit soort kleinere betaalbare auto's, dat het letsel wat de ambulanciers zien echt vele malen heftiger is dan grotere auto's.

Je hebt idd amper kreukelzone of ruimte voor impact. En het voelt ook altijd een beetje alsof je met een beetje wind zo van de weg geblazen wordt haha.
Terwijl ik vanwege de (benzine)kosten ook echt niet een (te) grote auto wilde.Little_Gift schreef:Een Corsa is toch niet zoveel groter dan die andere kleine auto's?
Valt ook gewoon onder het kleine auto segment hoor
Matheno schreef:En Audi A1? Ik vond die toen ook heel soepeltjes sturen
Little_Gift schreef:Een Corsa is toch niet zoveel groter dan die andere kleine auto's?

Earth schreef:Little_Gift schreef:Een Corsa is toch niet zoveel groter dan die andere kleine auto's?
Nee een Corsa is echt aanzienlijk groter dan een Pikanto of een Aygo. Dat heeft vooral te maken met de voorkant, die van een Corsa/Clio/Fabia etc zijn gewoon langer en daardoor veiliger.
MarlindeRooz schreef:Jij bent zeker nog nooit aangereden Ikke. Buiten je schuld om.