Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:43

karuna schreef:
Rare gang van zaken. Ik heb bij meerdere bedrijven kassa werk gedaan maar een klant later bellen met de melding je hebt te weinig betaald is wel een heel vreemde aanpak. Hoe kunnen ze aan de beelden zien dat je te weinig hebt gegeven? Waar is de controle van de kassa dame? En om wat voor verschil gaat het en wat wordt jij dan geacht te doen? Verschil overmaken? Ter plaatse in de winkel bij betalen?

Heb je expert hoofdkantoor als ze dat al hebben al een berichtje gedaan over wat voor hun een normale aanpak is bij kasverschil? Hoe lang zou het duren voor de bestelling geleverd werd? En waarom bellen ze pas na drie dagen en niet diezelfde dag? Ik mag hopen dat ze bij afsluiten van de dag kassa tellen en controleren. Was je de enige contant betalende klant of zo?

Ik heb het expert hoofdkantoor gebelt en in eerste instantie zeiden ze dus dat de winkelier mij niet achteraf nog dingen kan aanrekenen als er kas verschil is.. tegelijkertijd zei ze ook aan de telefoon dat hoogdkantoor niks voor mij kan betekenen ivm hun alleen online aankopen afhandelen via de website . En deze winkel is een vd franchise en dat ik er met hun uit moet komen en regelen.

Bedrag wat hun zeggen te missen is trouwens 100 euro en ik heb ook meerdere keren tegen de manager gezegt aan de telefoon van kom op de kassa dame zou dit toch gelijk opmerken? Zit nogal flink verschil in 2 briefjes v 50 of 4 v 50 :wow:

Denk eigenlijk wel dat ik de "bestelling" op zn laatst vandaag wel bezorgd had moeten worden lijkt mij maar hun hebben denk ik ook in het systeem de boel op standby gezet...

Voor de duidelijkheid
Mocht er duidelijkheid komen door middel v idd camera beelden dan zou ik het inderdasd in de winkel betalen/afhandelen en niet met een random iemand aan de telefoon voor de oplichting denkers :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Wat een bizar vehaal TS!
Ik heb geen advies voor je, behalve dan bij het volgende belletje zeggen dat je niet meer gebeld wilt worden, maar alle communicatie zwart op wit via de email wilt.
Wat telefonisch gebeurt is niet gebeurd, zeg maar. Je hebt dan nergens bewijs van.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Nee, als je al te weinig betaald hebt is dat een fout van de kassiere, niet van jou.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:00

shilady schreef:
xmarliez schreef:
:') :') :') is dit serieus? Ik werk al 15 jaar in een winkel en wij hebben nog nooit een klant gebeld om te zeggen dat te weinig betaald hebben. Eerder een collega er op aangesproken dat ze niet goed gekeken hebben bij het afrekenen (of dat ze opgelicht zijn met een wisseltruc oid) maar zelfs voor hun volgt er geen consequentie als het niet bewust gedaan is. Dit lijkt mij erg sterk dat een winkel jou belt om te vermelden dat je te weinig hebt betaald. Denk dat je opgelicht wordt.

Helaas mega serieus word al 3 dagen gebelt :')

Weet je zeker dat het de Expert is? Een oplichter kan zich makkelijk voordoen als iemand van een bedrijf.
Hoe kan Expert zeker weten dat jij het bent geweest?

Laten ze er maar een zaak van maken met de politie. En met harde bewijzen komen.
Laatst bijgewerkt door purny op Gisteren, 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Maar ik neem aan dat je zelf merkt of je 100 euro over hebt?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Ik heb laaaaang geleden bij een postkantoor gewerkt, en daar namen we ook wel eens contact op met een klant als er een kasverschil was en het was bekend bij welke klant dat was ontstaan. Maar beelden waren er toen nog niet, en die zou ik in dit geval wel willen zien als ik TS was :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

Ok 100 euro verschil is fors, maar de kassa dame had dit moeten merken. :j En dan niet drie dagen later aankomen. En het via de klant oplossen. Bot gezegd is het de verantwoordelijkheid van de kassapersoon dat ze checkt of er voldoende geld is overhandigd.

Balen dat het een franchiser is. Dan moet je het idd daarmee afhandelen ipv via het hoofdkantoor, al zou ik daarvan toch wel hulp verwachten. Hun naam gaat te grabbel zo. Geen beste reclame.

Edit

Er was ooit een topic op bokt kennelijk
[LZP] Wie is verantwoordelijk als kassa niet klopt?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:28

shilady schreef:
Ik heb inmiddels de spullen al ergens anders gekocht dus deze "bestelling gaat hoe dan ook retour en krijg ik geld terug dus nee ik ga niet profiteren v goedkope spulletjes.

Even voor de zekerheid: je beseft je dat je niet automatisch recht hebt op retourneren in dit geval, tenzij de leverancier in hun voorwaarden heeft staan dat ze wel retouren aannemen? Wet koop op afstand is niet van toepassing als je in de winkel gekocht/betaald hebt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:33

Exitium schreef:
shilady schreef:
Ik heb inmiddels de spullen al ergens anders gekocht dus deze "bestelling gaat hoe dan ook retour en krijg ik geld terug dus nee ik ga niet profiteren v goedkope spulletjes.

Even voor de zekerheid: je beseft je dat je niet automatisch recht hebt op retourneren in dit geval, tenzij de leverancier in hun voorwaarden heeft staan dat ze wel retouren aannemen? Wet koop op afstand is niet van toepassing als je in de winkel gekocht/betaald hebt.

Mag gewoon in hun winkel retour hoor :j
Maar ik denk eigenlijk dat hun zelf de bestelling al niet doorgevoerd hebben anders had ik het al binnen gehad dus gewoon kwestie v definitief annuleren voor hun

daantjuhhh

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:52

Ik zou ook wel echt bewijs willen zien.
Mocht het echt zo zijn ben ik wel het type dat het verschil betaald.

Bij mijn kapster is laatst het pin bedrag niet van mijn rekening geschreven.
Ik kwam er na een week achter en heb zelf gebeld, ze hadden het niet opgemerkt.
Ik heb het bedrag alsnog betaald.

Maar in het geval van contant is het natuurlijk wel lastiger te controleren.
Al zou het mij wel opvallen als ik 100€ overhoudt.

Ik zou ook de beelden willen zien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54

Als zij de bestelling geannuleerd zouden hebben dan had je daar toch een mailadres van gekregen?
Het is ook druk bij de bezorgdiensten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:00

Nou sorry hoor, maar 100 of 200 euro dat verschild mag zo iemand toch echt wel merken.

Benieuwd of je het ook op camera kan zien van dichtbij..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 53 min geleden

Bij de kassa zouden ze het wel moeten merken ja. Dat de klant het niet altijd merkt snap ik wel. Niet iedereen hoeft dubbeltjes om te draaien natuurlijk.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30 min geleden

Nou dat lijkt me raar: de kassier was akkoord ten eerste, en ten tweede is er toch vast wel een percentage bedrijfsrisico waar in de boeken al rekening mee wordt gehouden (artikel valt, productiefout of wat dan ook).
Het was toch altijd zo dat klanttevredenheid voorop stond? En kastekort risico binnen de firma blijft?

Het hele idee, dat ze je blijkbaar zo scherp kunnen filmen bij een kassa dat ze letterlijk het geld kunnen tellen (??) en vervolgens die beelden ook mogen inzetten om oorzaak van kastekort op te sporen (hallo AVG?), jou eruit herkennen en dat matchen aan persoonlijke gegevens waaronder je telefoonnummer en dan zelfs ook nog eens bellen?

Echt heel veel rode vlaggen, en nog een extra rode vlag is dat juist in deze tijden van oplichting en hacks, bedrijven extra moeten inzetten op heldere en duidelijke betrouwbare info en alles.

Ik zou gewoon de politie inlichten als mij dit zou overkomen en niet meegaan in dat waarmee de expert of wie zich ervoor uitdoet mee komt.