Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rienn schreef:Yv_ schreef:Heel gek misschien, maar via werk?
Nou heb ik ook een vrij grote vriendengroep van mezelf, maar een van mijn beste vriendinnen is de meid met wie ik 8 jaar lang direct heb samengewerkt. En zo kwam ik 4 jaar geleden bij mijn huidige baan terecht waarbij ik veel contact had met bepaalde mensen van een ander bedrijf. Begon een beetje als grappen en grollen, maar uiteindelijk een keertje met eentje wat gaan drinken en ik beschouw hem serieus als een echte vriend ondertussen. Gaan regelmatig uit eten of even gezellig wat drinken en we spreken elkaar ook bijna dagelijks. Vanzelfsprekend over niet-werkgerelateerde dingen.
Soms is het veel makkelijker dan het lijkt en geeft de minste moeite je de leukste contacten.
Ik ben de jongste op mijn werk. Ondanks dat ik mijn collega’s heel leuk en gezellig vind hoef ik ze niet direct ook privé te ziendat schreef ik eerder
![]()
Binnenkort heb ik wel een afspraak met een oud collega om even bij te kletsen, dus dat is wel leuk.
leeftijd kijk ik dan ook niet meer naar. Ik heb soms alleen 3 moeders
Ir111 schreef:Wat is volgens jullie dan definitie van een echte vriendschap? Want het lijkt me vrij normaal om 1, 2 of 3 échte vrienden te hebben. Die veel van je weten. Die je soms een tijd niet spreekt maar waarmee het altijd goed is, ook als er een keer wat gedoe is.
Zo werkt het voor mij. Dan heb ik daarnaast een nog groter aantal mensen die hangen tussen vrienden-kennissen. Waar ik wel mee afspreek, leuke dingen doe etc, maar die ik niet maandelijks zie of spreek
En dan nog een enorme bult mensen die ik ken. Van de honden, paarden, werk etc. Waarmee ik een praatje maak, die ik tegenkom op een bbq en gezellig mee klets etc. Maar waarmee ik niet echt afspreek.
Ik mis niks. Maar als ik wat zou missen zou ik daar actief mee aan slag gaan. Dus berichtjes op FB/insta om af te spreken met mensen in je buurt, kookclubje organiseren, leesclubje, met mensen naar het museum, bos, bios etc. Heel veel afspreken, dan zit er vanzelf iemand tussen met wie het klikt?