Fotograaf levert foto's niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:37

Eleeke schreef:
Wat een aparte reacties hier.
Dat doe je dan toch via de officiele weg, in plaats van eens soort social media hetze te beginnen.
Een ingebreke stelling dus als eerste stap, er is iets geleverd en je hebt wel betaald

https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/schadevergoeding-bij-niet-nagekomen-overeenkomst/

Ik zou daar dus nog 1 stap voor doen zoals omschreven.
Aangetekende brief met datum waarvoor je wil dat het opgelost is en hoe, met daarin alvast een aankondiging dat een formele ingebrekestelling volgt wanneer het níet is opgelost op genoemde datum.

Dan geef je het nog 1 serieuze kans voordat het echt juridisch wordt zeg maar, maar je bent wel al aan het voorsorteren op die optie.

Zonder al die vuiligheid van social media erbij te betrekken.

Social media hetze is voor kleuters, de nette weg voor volwassenen :')

Eleeke

Re: Fotograaf levert foto's niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:42

Eens F_T dank voor de aanvulling

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 16:43

Ik hou et zeker niet van om social media erbij te betrekken.
De juridische weg is het netst.

Overigens heb ik haar oude kvk nummer opgezocht en ze heeft dus nog een nog een kvknummer.
Ik dacht van niet, maar het bedrijf is nog altijd ingeschreven

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 16:58

Castilja schreef:
Ik zou haar nog een deadline geven van een week en gewoon zeggen dat je daarna én via Facebook én via de politie stappen onderneemt. Is rigoureus, maar dan ben je misschien wel direct van je probleem af. Al meer dan drie maanden wachten op je foto's gaat nergens over. Als er wel iets aan de hand is is het haar verantwoordelijkheid je hiervan op de hoogte te stellen; dat is echt geen rocket science.
:+

Dit :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:01

Een ingebrekestelling is de enige juiste weg. Wat moet de politie hiermee? Dit is een civiele zaak waarbij een partij niet aan de overeenkomst voldoet, daar kun je bij de politie echt niets mee.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 17:06

Tazzey schreef:
Een ingebrekestelling is de enige juiste weg. Wat moet de politie hiermee? Dit is een civiele zaak waarbij een partij niet aan de overeenkomst voldoet, daar kun je bij de politie echt niets mee.

Waar lees jij iets over politie?
Niet vanuit mij in ieder geval. :)

Ik wacht nog het weekend af en ga dan starten met ingebrekestelling etc.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:22

Enkele posts boven jou wordt er geopperd om naar de politie te stappen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 17:58

Keer anoniem bellen of een ander contact laten opnemen. Weet je meteen of ze je negeert.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 06:35

Tazzey schreef:

Ik ben een braaf meisje en nooit met de politie te maken gehad, maar je kan toch prima aangifte doen? :+ Als ik al niet weet dat een politie hier niets mee zou kunnen weten anderen dat vast ook niet, maar kan je ze wel even laten weten dat het menens is. Is dan de enige andere optie naar de rechter stappen als er ook via de ingebrekestelling stelling niets uit komt?

Edit: Ah, dit zegt chat erover. Ik was niet helemaal gek, maar het is dus wel een beetje een twijfelgeval:

Afbeelding

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 06:41

De politie is hier niet voor.
De weg is ingebrekestelling en daarna rechtbank.
Of niets doen en dat “verlies” nemen.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 07:05

Of je stuurt Alberto Stegeman erop af ~~}>
Nee zonder grappen: TS, je kunt CHATGPT even vragen je te helpen in de situatie, die kun je ook een correcte brief op laten stellen waarbij je aangeeft dat je haar nog een week de tijd geeft om het in orde te maken en je daarna juridische stappen onderneemt mocht je daartoe bereid zijn. Het is geheel aan jou natuurlijk, maar nog zes keer lief vragen heeft in deze situatie geen zin denk ik. De bal ligt bij haar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 07:53

Castilja schreef:
Tazzey schreef:

Ik ben een braaf meisje en nooit met de politie te maken gehad, maar je kan toch prima aangifte doen? :+ Als ik al niet weet dat een politie hier niets mee zou kunnen weten anderen dat vast ook niet, maar kan je ze wel even laten weten dat het menens is. Is dan de enige andere optie naar de rechter stappen als er ook via de ingebrekestelling stelling niets uit komt?

Edit: Ah, dit zegt chat erover. Ik was niet helemaal gek, maar het is dus wel een beetje een twijfelgeval:

[ Afbeelding ]

Ik zit beroepsmatig aan de andere kant en kan je met zekerheid zeggen dat je hier geen aangifte van kunt doen. Het is een civiele zaak waarbij een partij zich niet aan de overeenkomst houdt. Als je de procedure netjes doorloopt dan kun je uiteindelijk bij de civiele rechter terecht komen maar niet bij de politierechter.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:01

Ik snap alleen niet dat je aardig wilt blijven als iemand je zo belazerd en negeert. Ik was niet zo aardig gebleven. Vind het echt enorm asociaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:53

Soms helpt zeggen dat je de politie inschakelt al enorm veel! Hoef je het niet eens daadwerkelijk te gaan doen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:57

Elisa2 schreef:
Soms helpt zeggen dat je de politie inschakelt al enorm veel! Hoef je het niet eens daadwerkelijk te gaan doen.

Tenzij iemand de kennis heeft dat het geen strafzaak is.
Dan maak je je belachelijk...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:58

Mwah hoeft niet, want de politie kan ook doorverwijzen naar waar je WEL moet zijn en men weet dan wel dat er serieus werk van gemaakt wordt.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:58

Elisa2 schreef:
Mwah hoeft niet, want de politie kan ook doorverwijzen naar waar je WEL moet zijn en men weet dan wel dat er serieus werk van gemaakt wordt.

Nu begrijp ik waarom de politie het zo druk heeft...

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:03

We weten helemaal niet wat er speelt.

Ts was er vooraf een termijn afgesproken waarbinnen de foto's geleverd zouden worden?

Zo ja haar in een brief laten weten dat ze bijv vanaf datum van schrijven nog 14 dagen heeft om dat te doen dat je anders naar een jurist stapt.

Zo nee dan langs gaan of contact leggen desnoods via fb dat je op een bericht reageerd met heey ik probeer je te bellen. Verder niks je hebt best kans dat ze dan zelf contact opneemt. Reageerd ze dan niet dan ook de brief zoals hierboven.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:03

Petpa schreef:
Elisa2 schreef:

Lekker flauw...

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:09

Wat de situatie precies is, weet ik.natuurlijk niet. Maar wil je foto's van de kinderen, zou ik heel snel een nieuwe shoot (bij een andere fotograaf) plannen.

Zou ook kunnen dat de foto's mislukt zijn, ze de bestanden kwijt is, of iets anders mis met de foto's.

Je zou haar kunnen berichten dat als de foto's er niet meer zijn, je dat graag hoort.
Ingebrekestelling kan dan nog steeds, en is de nette weg

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:19

Petpa schreef:
Elisa2 schreef:

Als iemand minder kennis heeft dan jij over een onderwerp (of althans, da's jouw interpretatie) hoef je niet zo denigrerend te doen. Elisa heeft een prima punt.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:23

gonniee schreef:
Wat de situatie precies is, weet ik.natuurlijk niet. Maar wil je foto's van de kinderen, zou ik heel snel een nieuwe shoot (bij een andere fotograaf) plannen.

Zou ook kunnen dat de foto's mislukt zijn, ze de bestanden kwijt is, of iets anders mis met de foto's.

Je zou haar kunnen berichten dat als de foto's er niet meer zijn, je dat graag hoort.
Ingebrekestelling kan dan nog steeds, en is de nette weg

Hier dacht ik ook aan. Dat de fotos mislukt zijn of bestanden kwijt en dat niet durft te zeggen en maar hoopt dat het erbij blijft.

Niet netjes een goede fotograaf neemt dan denk ik meteen contact op om gelijk nieuwe fotos te kunnen maken of geld terug te geven.

Maar bovenstaande hoeft niet zo te zijn natuurlijk. Al vraag ik me dan wel af waarom er niet geleverd wordt en waarom ze het contact blijft ontlopen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:35

Castilja schreef:
Als iemand minder kennis heeft dan jij over een onderwerp (of althans, da's jouw interpretatie) hoef je niet zo denigrerend te doen. Elisa heeft een prima punt.

Dat jij mijn opmerking als denigrerend interpreteert is jouw ding.
Voor wissewasjes de politie bellen vind ik een slecht punt.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:42

Petpa schreef:
Castilja schreef:

Dat jij mijn opmerking als denigrerend interpreteert is jouw ding.
Voor wissewasjes de politie bellen vind ik een slecht punt.

Nou, denk niet dat we hoeven te discussiëren over het feit dat het geen aardige/handige opmerking is? Zo wel begin ik me zorgen te maken :+
"Wissewasjes" als je veel geld hebt betaald en iets niet krijgt.. Hmm.
Nou goed, het raakt offtopic dus ik laat het hierbij. Ik wens je veel empathie toe. :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:45

Castilja schreef:
Of je stuurt Alberto Stegeman erop af ~~}>
Nee zonder grappen: TS, je kunt CHATGPT even vragen je te helpen in de situatie, die kun je ook een correcte brief op laten stellen waarbij je aangeeft dat je haar nog een week de tijd geeft om het in orde te maken en je daarna juridische stappen onderneemt mocht je daartoe bereid zijn. Het is geheel aan jou natuurlijk, maar nog zes keer lief vragen heeft in deze situatie geen zin denk ik. De bal ligt bij haar.

Waarom ChatGPT gebruiken als het Juridisch Loket gewoon een prima (en rechtsgeldige!) voorbeeldbrief heeft die je gratis kunt gebruiken om iemand in gebreke te stellen?